[FWD] Za duży otwór centrujący felgi

Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

[FWD] Za duży otwór centrujący felgi

Post autor: gavotte »

Koledzy mam okazję kupić po taniości superanckie alu koła 18 cali z mercedesa w124ce i jest jeden problem. Felga mieści się, wszystko ładnie ale felgi maja większy otwór centrujący niż u mnie na piaście. Czytałem coś o pierścieniach centrujących i zastanawiam się czy jazda na nich będzie bezpieczna. Doradzicie coś :?:
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

pierścień służy tylko do centrowania koła względem piasty więc zakładaj je i śmigaj ,musisz je dobrać mierząc średnice felgi i piasty
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gavotte pisze:czy jazda na nich będzie bezpieczna
Będzie. Piasta w Audi to 57,1mm. W mojej esce mam fele z otworem 66,6mm i pierścienie centrujące właśnie. Jest ok.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

gavotte pisze:czy jazda na nich będzie bezpieczna
tylko odradzam w tym wypadku jazdę bez pierścieni. Z dobrze dobranym rozmiarem pierścieni centrujących będzie cacy - sprawdzone, absolutnie bezproblemowo.
Ostatnio zmieniony 2012-09-14, 11:58 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

gavotte,

Albo weź felgi, podjedź na jakąś lepsiejszą wulkanizacje to Ci pomierzą itd i najwyżej u nich kupisz. Ja płaciłem coś koło 7zł/szt.
Też zakładałem ringi i u mnie zewnętrzenie jest coś ponad 70mm i jest gitarra.
II V-ce Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nawet jeżeli pod średnice otworu felgi nie znajdziesz / dobierzesz to zawsze jest opcja "zatoczenia" na wymiar takich pierścionków. Jak Marek wspomniał, jazda z niewycentrowanym kołem względem piasty przyśpiesza zużycie zawiasu i jest zwyczajnie niebezpieczna ponieważ felga nie ma oparcia o piastę i wisi jedynie przyłapana śrubami.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

O to cacy :mrgreen: a z jakiego materiału zakupić pierścienie, te plastikowe wyglądają na jednorazowe. Może aluminiowe :?:
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

gavotte pisze: te plastikowe wyglądają na jednorazowe
Wszystko może być jednorazowe jak ktoś to zniszczy. Poliuretanowe są twarde i wielokrotnego użytku - aluminowem będzie się utleniać i przyrastać do piasty lub felgi.
Awatar użytkownika
Matti
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2012-02-22, 19:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: OK

Post autor: Matti »

ja mam tłoczone na wymiar z jakieś tam stali, nie pamiętam. przy każdym założeniu i zdjęciu koła smaruje je smarem grafitowym i jest miodzio. I pierścienie muszą być. Ja jeździłem jakis czas bez... To jest masakra. A teraz jest miodzio lodzio ^^
Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Ja mam plasticzane i jest ok. Aluminium będzie się utleniać, stal jeżeli inna niż nierdzewka skoroduje. Plastik nie oznacza czegoś złego.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Jutro wstawię foty felg to ocenicie czy warto :-P
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

tak naprawde...
kolo nie opierasie na tym pierscieniu po dokreceniu.
piesscien jest tylko konieczny przy dokrecaniu kola.centruje koło.
płaszczyzna tarczy hamulcowej i płaszczyzna koła od wewnatrz sa na tyle porowate ze nie ma opcji zeby kolo sie przesuwało osiowo.
co nei zmienia faktu ze pierścienie musza być...
te plastikowe sa w zupelnosci wystarczajace.
wymiary piersciankow sa rózniste i napewno dobierzesz idealne.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Ok dzięki wszystko jasne :ok: Tak tylko się zastanawiam jak jeździ się na osiemnastkach, nigdy nie miałem tak dużego koła, w mojej okolicy drogi są jeszcze w miarę... Jutro mam mieć te koła, pomierzę te otwory i jeszcze bym poradził się was dla pewności.

Felgi prawie identyczne jak na foto
http://img01.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2570369981
http://img01.allegroimg.pl/photos/orygi ... 70369981_1

[ Dodano: 2012-09-14, 21:27 ]
Butterbean, Z tego co udało mi się wyczytać w necie pewne osoby miały różne problemy po nie zastosowaniu pierścieni np z bicie kół i telepanie samochodem przy większych prędkościach
Ostatnio zmieniony 2012-09-14, 21:28 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

gavotte, przeciez nie neguje pierscieni...
otwory na sruby masz wieksze niz sruby.
przykrecajac jedna mocniej a reszta luzna masz efekt ze kolo sie przesuwa w jedna strone..
powoduje to bicie kola i problemy.
kazdy nawet plastikowy pierscien blokuje przesuwanie sie kola zanim je dokladnie dokrecisz..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Ja jeżdżę na plastikowych dystansach bez problemu. Nie ma w tym nic złego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”