[ FWD] Tył siedzi. Jakie sprężyny?
-
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2013-09-03, 23:06
- Imię: Jacek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
[ FWD] Tył siedzi. Jakie sprężyny?
Witam Wszystkich.
Mam mały problemik z tylnym zawieszeniem. Otóż tył auta jest mniej więcej o 4-5 cm niżej niż przód. Auto ma zamontowana butle LPG, ale nawet przed montażem tył siedział niżej niż przód. Trochę mnie wpienia wizualnie i chciałbym coś z tym zrobić. Pytanie zatem jakie sprężyny powinienem wsadzić żeby się mniej więcej wyrownalo? Jaki jest prześwit przy seryjnych sprezynach? Nie interesuje mnie obniżanie, chce zachować oryginał. Jak doczytałem dzisiaj na forum pewnie też z tego powodu zawieszenie jest przesunięte o około 1cm w lewo. Co można z tym zrobić?
Dzięki z góry za pomoc.
Jacek
Mam mały problemik z tylnym zawieszeniem. Otóż tył auta jest mniej więcej o 4-5 cm niżej niż przód. Auto ma zamontowana butle LPG, ale nawet przed montażem tył siedział niżej niż przód. Trochę mnie wpienia wizualnie i chciałbym coś z tym zrobić. Pytanie zatem jakie sprężyny powinienem wsadzić żeby się mniej więcej wyrownalo? Jaki jest prześwit przy seryjnych sprezynach? Nie interesuje mnie obniżanie, chce zachować oryginał. Jak doczytałem dzisiaj na forum pewnie też z tego powodu zawieszenie jest przesunięte o około 1cm w lewo. Co można z tym zrobić?
Dzięki z góry za pomoc.
Jacek
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
sprobuj zastosowac albo:
1.gumy wsadzane miedzy zwoje.wstepnei spowoduje ze nie zbliza sie zwoje do siebie.
2.jest cos takiego jak sprezyna wspomagajaca.gdzies na allegro to widzialem za ok 250zl.
niestety butla z gazem i do tego pelna to ciezar czesto ponad 80-100kg.
do tego jak wozisz troche paliwa to sie kumuluje..warto tez sprawdzic z ajkich czesci sklada sie twoj zawias..moze masz jakies amory z nizszym talerzykiem w ktorym opiera sie sprezyna..
mialem tak w aucie pifu..
nie wymienialismy sprezyn a tylko amory a auto siadlo o te wlasnie 4 centy..
akurat u nas pomoglo poprostu zalozenie nizszych sprezyn z przodu bo takie lezaly ...
1.gumy wsadzane miedzy zwoje.wstepnei spowoduje ze nie zbliza sie zwoje do siebie.
2.jest cos takiego jak sprezyna wspomagajaca.gdzies na allegro to widzialem za ok 250zl.
niestety butla z gazem i do tego pelna to ciezar czesto ponad 80-100kg.
do tego jak wozisz troche paliwa to sie kumuluje..warto tez sprawdzic z ajkich czesci sklada sie twoj zawias..moze masz jakies amory z nizszym talerzykiem w ktorym opiera sie sprezyna..
mialem tak w aucie pifu..
nie wymienialismy sprezyn a tylko amory a auto siadlo o te wlasnie 4 centy..
akurat u nas pomoglo poprostu zalozenie nizszych sprezyn z przodu bo takie lezaly ...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2013-09-03, 23:06
- Imię: Jacek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
No właśnie przodu nie chce obnizac:-)
[ Dodano: 2013-12-13, 14:11 ]
Wydaje mi się ze butla z gazem nie jest powodem. Mam w tej chwili jakieś 10 litrów gazu i około 15-20 litrów benzyny w zbiorniku wiec wielkiego obciążenia nie ma. I przy takim układzie jest ta różnica która opisałem. Widziałem te sprężyny wspomagające, ale jakoś do mnie nie przemawiają. Myślałem nad tym zeby wsadzić sprężyny od avanta, one chyba są mocniejsze niż w sedanie, może być wystarczyło tylko nie wiem czy będą pasować. A wie ktoś jaki powinien być odstęp między kołem a nadkolem w serii, czyli bez butli?
[ Dodano: 2013-12-13, 14:11 ]
Wydaje mi się ze butla z gazem nie jest powodem. Mam w tej chwili jakieś 10 litrów gazu i około 15-20 litrów benzyny w zbiorniku wiec wielkiego obciążenia nie ma. I przy takim układzie jest ta różnica która opisałem. Widziałem te sprężyny wspomagające, ale jakoś do mnie nie przemawiają. Myślałem nad tym zeby wsadzić sprężyny od avanta, one chyba są mocniejsze niż w sedanie, może być wystarczyło tylko nie wiem czy będą pasować. A wie ktoś jaki powinien być odstęp między kołem a nadkolem w serii, czyli bez butli?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Po bańkach(gruszkach) od spodu przy tylnej cześci błotników.jacksun pisze:Nie wiem, chyba nie mam. Jak oglądałem auto od spodu to wygląda na zwykłe zawieszenie. Po czym to poznać?
Ostatnio zmieniony 2013-12-13, 14:56 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Podaj mi swoje oznaczenia sprężyn (kolory kropek).
Mam niepotrzebne mi już, w bardzo dobrym stanie, 2szt z avanta ośki, kupiłem kiedyś do testów przy zawiasie quattro, są deko grubsze i wyższe od sedana. Pasują na 100%. Nie będzie przód z tyłem grać to odeślesz, z tyłu zajmuje jakieś 20-30min, więc roboty dużo nie ma.
Mam niepotrzebne mi już, w bardzo dobrym stanie, 2szt z avanta ośki, kupiłem kiedyś do testów przy zawiasie quattro, są deko grubsze i wyższe od sedana. Pasują na 100%. Nie będzie przód z tyłem grać to odeślesz, z tyłu zajmuje jakieś 20-30min, więc roboty dużo nie ma.
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 19:53 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2013-09-03, 23:06
- Imię: Jacek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
Zmierzylem wysokość od asfaltu do dolnej części blotnika i z przodu pokazuje mi 700mm, z tyłu 670. Wg danych technicznych tylna krawędź bagażnika powinna być jakieś 700-720mm na asfaltem, u mnie jest jakieś 670,wiec jest zdecydowanie za nisko. Widać te kropki bez zdejmowania koła?
[ Dodano: 2013-12-29, 17:20 ]
Da się te sprężyny wymienić samemu, czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny sprzęt?
[ Dodano: 2013-12-29, 17:20 ]
Da się te sprężyny wymienić samemu, czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny sprzęt?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Widać. Jak nie to z drugiej str bo może skorodowana.jacksun pisze:Widać te kropki bez zdejmowania koła?
Najlepiej mieć ściągacze/ściski do sprężyn ale na tyle udało mi się w 2 osoby założyć bez, sprężyna jest dość miękka i łatwo się poddała, nie mówię że i tobie się ta sztuczka uda, można zęby stracićjacksun pisze:czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny sprzęt?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Cieszę się niezmiernie
Niby tylko 50kg więcej Avant waży od Sedan. Butla + 60L LPG to jak taki pasażer-niedojadek na tyle, bo jakieś 50kg, więc avant wychodzi na równo z sedanem z LPG.
Niby tylko 50kg więcej Avant waży od Sedan. Butla + 60L LPG to jak taki pasażer-niedojadek na tyle, bo jakieś 50kg, więc avant wychodzi na równo z sedanem z LPG.
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 21:15 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
-
- Adept
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-07-01, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnów
U mnie też miałem problem zwisającego tyłu, ale rozwiązaniem okazała się wymiana amortyzatorów z tyłu (przód także), auto podniosło się i stoi mniej więcej na równym poziomie co przód, może nieco wyżej, więc uważam to za idealne położenie.
Wcześniej wymieniałem z tyłu sprężyny jakieś pół roku temu, ale nie zanotowałem żadnej poprawy (sprężyny Lemfordera). Samochodem nadal bujało, i wystarczyło że do tyłu siądzie 2 osoby i już mocno siadało auto.
Amorki miałem wcześniej olejowe, teraz gazowo-olejowe MONROE, mam nadzieję że będzie śmigało wszystko jak w książce napisano
Wcześniej wymieniałem z tyłu sprężyny jakieś pół roku temu, ale nie zanotowałem żadnej poprawy (sprężyny Lemfordera). Samochodem nadal bujało, i wystarczyło że do tyłu siądzie 2 osoby i już mocno siadało auto.
Amorki miałem wcześniej olejowe, teraz gazowo-olejowe MONROE, mam nadzieję że będzie śmigało wszystko jak w książce napisano
Ostatnio zmieniony 2014-01-24, 11:26 przez dariox1, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C3 2.2 R5 ---> Audi A6 C4 2.6 V6 ---> Audi A6 C4 2.5 R5