[Q-MAN.] Dziwne dzwięki z wału. Przeguby, podpora, krzyżak
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-09-26, 16:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk/Opolskie
Witam. Mam następujący problem. Przy maksymalnym przyśpieszaniu w okolicach 2-3tyś obrotów występują silne drgania całej budy. Moc cały czas jest i dziur w asfalcie nie ma. Amortyzatory wymienione na nowe i poduszki pod silnikiem sprawdzone. Jedyne co mi przychodzi do głowy to podpora wału. Rozczytałem się trochę i poszukałem już. Z tego co widzę nie idzie dostać dobrej podpory wału do naszej AUDI. Więc znalazłem coś dobrego ale do mercedesa TUTAJ
Jeśli chodzi o rozmiar dziury w łożysku to z tego co wiem jest 30mm? - proszę o potwierdzenie jeśli ktoś wie.
Jeśli chodzi o łapki to sobie przespawam - z tym nie będzie problemu tylko trzeba uważać by nie spalić gumy.
O co chodzi z obracaniem krzyżaków/ Z tego co widziałem to wał się składa z jednego krzyżaka w środku koło podpory a z końców ma jakieś połączenie elastyczne/gumowe czy jak? Proszę o porady i odpowiedź.
Jeśli chodzi o rozmiar dziury w łożysku to z tego co wiem jest 30mm? - proszę o potwierdzenie jeśli ktoś wie.
Jeśli chodzi o łapki to sobie przespawam - z tym nie będzie problemu tylko trzeba uważać by nie spalić gumy.
O co chodzi z obracaniem krzyżaków/ Z tego co widziałem to wał się składa z jednego krzyżaka w środku koło podpory a z końców ma jakieś połączenie elastyczne/gumowe czy jak? Proszę o porady i odpowiedź.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
a ja tylko dodam że jest róznica w podporze między automatem a manualem kolega kupił pod manual a sie okazało że to pod automat wtedy się dopatrzyliśmy różnicy
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Jestem świeżo po wymianie wkładu podpory wału, więc dorzucę swoje uwagi do wątku.
Skoro gotowe podpory z allegro oraz od transita mają bardzo kiepskie opinie - pozostała tylko wymiana wkładu.
Na polskim rynku dostępne są wkłady dwóch dostawców:
- polski producent - TEDGUM - sam wkład, bez łożyska
- importer - EURO DRIVESHAFTS - przeguby.pl - wkład z łożyskiem polskim (FŁT) lub azjatyckim, pasujący do Audi, VW, BWM, uniwersalny 30x92 mm, produkcji azjatyckiej.
Na forum polecano TEDGUM (dzięki kk84 ), ale chciałem mieć gotowe rozwiązanie z wprasowanym już łożyskiem więc zamówiłem wkład z przeguby.pl z łożyskiem FŁT.
Wkład kiepsko wykonany, owalny (różnica prawie 1 mm), większy niż podpora, którą trzeba rozcinać i spawać, aby wpasować wkład.
W miejscu gdzie obejma wkładu jest spawana guma już zaczynała odchodzić...
Po uzgodnieniu z mechanikiem stanęło na tym, że zamawiamy jeszcze polski wkład z TEDGUM oraz oddzielnie łożysko.
Wkład TEDGUM rewelacja - na zewnątrz ryflowany, aby lepiej się dał wprasować oraz można go PRZETACZAĆ pod wymiar konkretnej podpory, ma kołnierz, aby równo siadł, wewnętrzna tuleja na łożysko dużo grubsza, guma też jakaś taka konkretniejsza i prawidłowo zawulkanizowana.
No i co najważniejsze wkład jest okrągły ;P
Do tego oryginalne łożysko FAG - 30/55/15,5 mm (większość daje 30/55/15 mm, ale ori jest 15,5 mm i warto tego się trzymać).
Wkład TEDGUM można kupić bezpośrednio od nich lub 2x drożej w Intercarsie.
Podpory nie trzeba było rozcinać (ale TRZEBA diaxem odciąć spawy i pierścionek - kilka stron wcześniej pokazał wszystko co i jak kk84), wkład z tedgumu trafił do tokarza, który dorobił sobie specjalny uchwyt do wkładu, przetoczył wkład na pasujący wymiar, następnie zostało to wprasowane w obejmę podpory i założone na wał.
W trakcie pierwszych kilometrów jazdy trochę czuć było wibracje na siedzeniu, po przegonieniu audicy po autostradzie coś tam pozostało w okolicach 70-90 km/h, ale ledwo wyczuwalne.
Jest szansa, że się za kilkadziesiąt km guma w podporze się całkiem ułoży.
Może być też tak co długotrwałe luzy na podporze zrobiły luzy na krzyżaku i trzeba będzie procedurę powtórzyć na innym wale, aby było ideał...
Ogólnie bardzo polecam, znów mam ciszę przy startowaniu ze świateł
Skoro gotowe podpory z allegro oraz od transita mają bardzo kiepskie opinie - pozostała tylko wymiana wkładu.
Na polskim rynku dostępne są wkłady dwóch dostawców:
- polski producent - TEDGUM - sam wkład, bez łożyska
- importer - EURO DRIVESHAFTS - przeguby.pl - wkład z łożyskiem polskim (FŁT) lub azjatyckim, pasujący do Audi, VW, BWM, uniwersalny 30x92 mm, produkcji azjatyckiej.
Na forum polecano TEDGUM (dzięki kk84 ), ale chciałem mieć gotowe rozwiązanie z wprasowanym już łożyskiem więc zamówiłem wkład z przeguby.pl z łożyskiem FŁT.
Wkład kiepsko wykonany, owalny (różnica prawie 1 mm), większy niż podpora, którą trzeba rozcinać i spawać, aby wpasować wkład.
W miejscu gdzie obejma wkładu jest spawana guma już zaczynała odchodzić...
Po uzgodnieniu z mechanikiem stanęło na tym, że zamawiamy jeszcze polski wkład z TEDGUM oraz oddzielnie łożysko.
Wkład TEDGUM rewelacja - na zewnątrz ryflowany, aby lepiej się dał wprasować oraz można go PRZETACZAĆ pod wymiar konkretnej podpory, ma kołnierz, aby równo siadł, wewnętrzna tuleja na łożysko dużo grubsza, guma też jakaś taka konkretniejsza i prawidłowo zawulkanizowana.
No i co najważniejsze wkład jest okrągły ;P
Do tego oryginalne łożysko FAG - 30/55/15,5 mm (większość daje 30/55/15 mm, ale ori jest 15,5 mm i warto tego się trzymać).
Wkład TEDGUM można kupić bezpośrednio od nich lub 2x drożej w Intercarsie.
Podpory nie trzeba było rozcinać (ale TRZEBA diaxem odciąć spawy i pierścionek - kilka stron wcześniej pokazał wszystko co i jak kk84), wkład z tedgumu trafił do tokarza, który dorobił sobie specjalny uchwyt do wkładu, przetoczył wkład na pasujący wymiar, następnie zostało to wprasowane w obejmę podpory i założone na wał.
W trakcie pierwszych kilometrów jazdy trochę czuć było wibracje na siedzeniu, po przegonieniu audicy po autostradzie coś tam pozostało w okolicach 70-90 km/h, ale ledwo wyczuwalne.
Jest szansa, że się za kilkadziesiąt km guma w podporze się całkiem ułoży.
Może być też tak co długotrwałe luzy na podporze zrobiły luzy na krzyżaku i trzeba będzie procedurę powtórzyć na innym wale, aby było ideał...
Ogólnie bardzo polecam, znów mam ciszę przy startowaniu ze świateł
Ostatnio zmieniony 2015-01-20, 11:55 przez kwazik, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-05-07, 11:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Witam wszystkich. Dopisuję się do tematu gdyż mam problem z wałem.
Samochód Audi S6 2,2t AAN. Wymieniłem już dwie podpory, krzyżaki i przeguby
i nie mogę dojść końca. Na tą chwilę wał jest już tak zmęczony że nie da się
na nim pracować. Nie udało mi się znaleźć używanego wału z oryginalną podporą w dobrym stanie.
Wiem że typ wału jest uzależniony od rodzaju skrzyni biegów. Mam 5 biegowy manual.
Pytanie, czy wał stosowany w tym samochodzie był taki sam w innych modelach ?
Samochód Audi S6 2,2t AAN. Wymieniłem już dwie podpory, krzyżaki i przeguby
i nie mogę dojść końca. Na tą chwilę wał jest już tak zmęczony że nie da się
na nim pracować. Nie udało mi się znaleźć używanego wału z oryginalną podporą w dobrym stanie.
Wiem że typ wału jest uzależniony od rodzaju skrzyni biegów. Mam 5 biegowy manual.
Pytanie, czy wał stosowany w tym samochodzie był taki sam w innych modelach ?
Ostatnio zmieniony 2015-09-17, 10:37 przez boletz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Adept
- Posty: 42
- Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Podpinam się pod temat.
Mianowicie, problem mój polega na drżeniu wału w zakresie 2000 - 3000 obrotów/min. Przy osiągnięciu 3 tyś. obr/min ustępuje.
Kolejną ciekawostką jest to, że drży (wrażenie jakby coś waliło o podłogę auta, domyślam się, że to zużyta podpora wału) tylko przy "butowaniu" - 4 bieg, prędkość około 60 km/h i "but" - gaz do podłogi. Dzieję się też tak na 5-tym i 6-tym biegu, tylko przy odpowiednio wyższych prędkościach (w km/h). Przy rozsądnym przyspieszaniu nic złego się nie dzieje - nie drży.
Rozebrałem wał, zdjąłem podporę wału wszystko przeczyściłem benz. ekstrakcyjną, nasmarowałem nowym smarem grafitowym itd.
Poskładałem wszystko zgodnie z naniesionymi cechami i niestety jak drżało tak drży.
Kupiłem z tedgumu wkład podpory i miałem plan ją regenerować.
Rozmawiałem z kolegą Kwazikiem (któremu BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POŚWIĘCONY CZAS) i powiedział mi, że nie do końca warto regenerować podporę przy pomocy wkładu z tedgumu ponieważ i tak nie ma pewności, że przyniesie to zamiarzony efekt. Podpowiedział mi też, że najlepiej kupić drugi wał z niezużytą podporą i powinno być OK.
Dodać też muszę, że moje auto jest podobno (robił to niby właściciel w niemczech) chip-owane na 170 KM i może błędnie skonfigurowany program powoduje drgania (podpora wału nie jest w stanie zamortyzować tak dużego momentu przekazanego na nią i na wał.) Mam oryginalne kości do komputera z oryginalnym programem.
Teraz ogromna prośba do Was, którzy już spotkali się z podobnym problemem, podpowiedzcie mi - co najlepiej zrobić w owej sytuacji ?
Mianowicie, problem mój polega na drżeniu wału w zakresie 2000 - 3000 obrotów/min. Przy osiągnięciu 3 tyś. obr/min ustępuje.
Kolejną ciekawostką jest to, że drży (wrażenie jakby coś waliło o podłogę auta, domyślam się, że to zużyta podpora wału) tylko przy "butowaniu" - 4 bieg, prędkość około 60 km/h i "but" - gaz do podłogi. Dzieję się też tak na 5-tym i 6-tym biegu, tylko przy odpowiednio wyższych prędkościach (w km/h). Przy rozsądnym przyspieszaniu nic złego się nie dzieje - nie drży.
Rozebrałem wał, zdjąłem podporę wału wszystko przeczyściłem benz. ekstrakcyjną, nasmarowałem nowym smarem grafitowym itd.
Poskładałem wszystko zgodnie z naniesionymi cechami i niestety jak drżało tak drży.
Kupiłem z tedgumu wkład podpory i miałem plan ją regenerować.
Rozmawiałem z kolegą Kwazikiem (któremu BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POŚWIĘCONY CZAS) i powiedział mi, że nie do końca warto regenerować podporę przy pomocy wkładu z tedgumu ponieważ i tak nie ma pewności, że przyniesie to zamiarzony efekt. Podpowiedział mi też, że najlepiej kupić drugi wał z niezużytą podporą i powinno być OK.
Dodać też muszę, że moje auto jest podobno (robił to niby właściciel w niemczech) chip-owane na 170 KM i może błędnie skonfigurowany program powoduje drgania (podpora wału nie jest w stanie zamortyzować tak dużego momentu przekazanego na nią i na wał.) Mam oryginalne kości do komputera z oryginalnym programem.
Teraz ogromna prośba do Was, którzy już spotkali się z podobnym problemem, podpowiedzcie mi - co najlepiej zrobić w owej sytuacji ?
Ostatnio zmieniony 2015-12-10, 09:06 przez DawidK, łącznie zmieniany 1 raz.
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
-
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Skoro wywołany jestem do tablicy - to bardzo dziękuje za podziękowania
Małe zamieszanie się zrobiło - nic lepszego na rynku niż wkład TEDGUM na chwilę obecną nie ma, niestety guma jest za twarda w nim i trzeba wkład sposobem kk84 nawiercić (bodajże 8 otworów fi 5 mm rozłożonych równomiernie).
Jak ja regenerowałem podporę o tym nie wiedziałem i wał drgał po naprawie, trzęsło budą, więc poszedł na reklamację do zakładu wyważającego, ale był dość dobrze wyważony - trochę go tylko podtoczyli.
Wału po zrobieniu już nie założyłem, w między czasie kupiłem używkę, która wyszła o wiele taniej niż:
- 2 wkłady podpory (przeguby.pl i tedgum)
- 2 czy 3 krotne zrzucenie wału
- wyważenie i regeneracja przegubów wału w zakładzie od wałów
Po tym podobno jest już zrobiony na tip-top, ale nie sprawdzałem czy dalej drga...
Ogólnie z wkładami podpory jest problem u nas.
Pzdr
kwazik
Małe zamieszanie się zrobiło - nic lepszego na rynku niż wkład TEDGUM na chwilę obecną nie ma, niestety guma jest za twarda w nim i trzeba wkład sposobem kk84 nawiercić (bodajże 8 otworów fi 5 mm rozłożonych równomiernie).
Jak ja regenerowałem podporę o tym nie wiedziałem i wał drgał po naprawie, trzęsło budą, więc poszedł na reklamację do zakładu wyważającego, ale był dość dobrze wyważony - trochę go tylko podtoczyli.
Wału po zrobieniu już nie założyłem, w między czasie kupiłem używkę, która wyszła o wiele taniej niż:
- 2 wkłady podpory (przeguby.pl i tedgum)
- 2 czy 3 krotne zrzucenie wału
- wyważenie i regeneracja przegubów wału w zakładzie od wałów
Po tym podobno jest już zrobiony na tip-top, ale nie sprawdzałem czy dalej drga...
Ogólnie z wkładami podpory jest problem u nas.
Pzdr
kwazik
-
- Adept
- Posty: 42
- Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Hej,
czy podpora wału napędowego (napęd Quattro) jest taka sama przy zastosowaniu silników: 2,8 V6 i 2,5 TDi ?
czy podpora wału napędowego (napęd Quattro) jest taka sama przy zastosowaniu silników: 2,8 V6 i 2,5 TDi ?
Ostatnio zmieniony 2016-01-19, 19:20 przez DawidK, łącznie zmieniany 1 raz.
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków