Strona 1 z 2

[Q-AUT.] Blokada tylnego mostu nie działa.

: 2016-06-30, 17:23
autor: Larix
Witam
Nie działa mi blokada. Po naciśnięciu klika skrzyneczka pod kanapą. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego nie ma żadnego syku.
I teraz pytanie:
Od skrzyneczki pod kanapą odchodzi taki rózowawy przewód podciśnieniowy i niknie pod wykładziną. Gdzie mam go szukać pod maską ? Bo pod maską różowawego nie ma . :-/

: 2016-07-01, 02:52
autor: Grzesiek_Cichy
Larix, blokada idzie do tylnego dyfra. Tam musisz jej szukać. Z kanału najlepiej widać.

: 2016-07-01, 14:40
autor: Larix
Nie o to mi chodziło. Wiem, że idzie do tylnego dyfra, ale jest zasilana wężykiem podciśnieniowym który musi wychodzić gdzieś spod maski. I nie wiem gdzie pod maską go szukać.

: 2016-07-01, 20:07
autor: Grzesiek_Cichy
Larix,blokada dyferencjału działa tak:
Po wciśnięciu guzika "Dyfer" umieszczonego pod podświetlonym rysunkiem układu napędowego w okolicy hamulce ręcznego zapala się żółta strzałka/trójkącik oznaczający wolę załączenia blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Ten sygnał elektryczny przekazywany jest do układu sterującego blokadą, który zabudowany jest pod siedzeniem pasażera z tyłu. Do układu sterującego dochodzą 3 rurki pneumatyczne. 1 rurka pneumatyczna z podciśnieniem/nadciśnieniem ( niepotrzebne skreślić) z silnika zasila układ sterowania. Z wkładu sterowania wychodzą 2 węże gumowe poruszające siłownikiem pneumatycznym, który przestawia jakieś trybiki w tylnym moście blokując dyfer. Jeśli dyferencjał rzeczywiście zostanie zablokowany, to sygnał o tym fakcie wraca do układu sterującego i zapala zieloną lampkę na rysunku wkładu napędowego koło hamulca ręcznego (tam gdzie guzik blokady) oraz blokuje ABS i zapala kontrolkę ABS-u na desce rozdzielczej.

"Cisnienie" jest brane z kolektora ssącego ciekną rurką.Wystarczy że gdzieś ta rurka jest przecienta lub załanana i blokada nie działa (i lampka nie powinna sie zapalać) przynajmniej było tak u mnie. Prosta metoda na znalezienie uszkodzenia znajdz rurke i dmuchaj w nią :) jak jest szczelna to jest wszystko ok

Zaworek zwrotny znalazłem. Jest umieszczony w progu przy lewych tylnych drzwaiach pasażera.Widać go po zdjęciu plastikowej osłony. Za nim od strony automatu jest jeszcze trójnik, z niego rurka idzie gdzieś jakby do bagażnika .

Zasilanie modulu brane jest z silnika. Przewód pneumatyczny wchodzi do komory silnika mniej więcej w środku ściany grodziowej, tuż koło przewodów do nagrzewnicy i podłączony powinien być do rurek podciśnienia.

: 2016-07-02, 23:25
autor: highzim
Larix, Mógłbyś mi podać numer Twojego dyfra/oznaczenie? Mam a6 z automatem ale w a6 już nie ma ręcznych blokad, a zawsze mi się jedna marzyła więc jeśli przełożenie torsena by mi się zgadzało to poszukałbym wszystkiego i zamontował u siebie.
Co do Twojego problemu, popatrz przejście w ścianie grodziowej, wężyk powinien iść koło nóg kierowcy, aż pod nagrzewnice tak mi się wydaje, i być podłączony gdzieś za kolektorem, ewentualnie jest podłączony do podciśnień klimy, nie koniecznie musi być różowy.
Popatrze do etki jak będe mieć dostęp i postaram się podrzucić ewentualne rysunki.

: 2016-07-03, 22:30
autor: Larix
Highzim podam, ale nie wcześniej niż za 2 tygodnie bo mnie nie będzie. Grzebanie przy tym wężyku też na razie odkładam :->

: 2016-07-06, 20:16
autor: mateusz30
Tez jestem zainteresowany założeniem mostu z blokadą. Ktoś dokladal?

: 2016-07-06, 21:30
autor: marcin łuków
mateusz30, ja dokładałem blokadę mostu do swojej a6.

: 2016-07-07, 00:37
autor: mateusz30
Pisz co potrzebne oprócz mostu. Mam dawce. Tzn kolega ma.
Sam robiłeś ? Zrobił byś u mnie?

: 2016-07-07, 08:08
autor: marcin łuków
zrobiłem sam. potrzeba ci: dyfer,przycisk,kable idące od przycisku do sterowania pod tylną kanapę,sterownik,zbiornik na powietrze no i przewodzik który poprowadzisz z serwa do sterownika pod kanapę. podłączenie elektryki jest proste. brązowe kabelki to -, i do tego był jeden +po zapłonie i + od podświetlania. zapomniałem kolory.

: 2016-07-07, 11:52
autor: highzim
marcin łuków, Dyfer w automacie ma inne przełożenie niż manual? Z elektryki to tylko podłączyć kable do dyfra + podciśnienia i puścić 12 po stacyjce i sygnał prędkości i chyba do wyłączenia absu. Dużo roboty żeby podmienić dyfer? Sterownik itd to nie problem tylko gorzej z dyfrem ;d

: 2016-07-07, 13:21
autor: marcin łuków
nie wiem jaki jest w automacie. do mojego pasował aat ale i tak dodatkowo liczyłem przełożenia od a6 i 100 tak dla pewności. tego kabelka co powinien rozpinać blokadę powyżej 40km\h nie zakładałem bo niby po co?tak jest większa frajda w zimę. do abs nie wpinałem. jak masz podnośnik albo kanał to w 2h przełożysz.

: 2016-07-07, 18:29
autor: mateusz30
Jak mam 2.8 w automacie to z czego szukać?

: 2016-07-08, 16:09
autor: marcin łuków
100 w też były automat.

: 2016-12-04, 12:49
autor: ciuma11
ja mam u siebie dyfer z 220v i chce go wrzucić go s6 c4 v8 manual , muszę porównać oznaczenia ale powinny być takie same co sądzicie ??