[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Ale jaki jest sens zakładania różnych opon, tzn o różnym bierzniku i producenta? Koszty czy co? Przecież każda opona zachowuje sie inaczej a tu chodzi o bezpieczeństwo. Ale mając quattro opony zmienia sie rzadko zimowe mam 3 sezony i praktycznie jak nowe, lato po już 2 sezonach tak samo I fakt jak raz przejedziesz sie quattro to wysiadać nie chcesz Całkiem inna jazda niż ośką, dużo lepiej sie trzyma, a jaka zabawa w zimie
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
piotr81 jeśli chodzi o zbiornik paliwa to znajduje się on nad tylnym mostem i jest metalowy, także w razie remontu trzeba demontować dyfer. U mnie np. Zbiornik zaczyna rdzewieć na szwie i operacja uszczelniania mnie nie ominie. Poza tym jazda quattro uzależnia zwłaszcza w zimie - jak wyżej wspomniano. Opony? - aby profil był ten sam (rozchodzi mi się o obwód koła), żeby obrót osi przedniej był równy obrotowi osi tylnej.
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
gjom pisze:Opony? - aby profil był ten sam (rozchodzi mi się o obwód koła), żeby obrót osi przedniej był równy obrotowi osi tylnej.
Przypominam ze szerokosc opony (np. 195) jest wartoscia w mm a wysokosc (np. 65) to jest procent szerokosci, nie wartosc w mm.adriang92 pisze:Szerokość też ma chyba znaczenie, wszystkie takie same muszą być
- Mrozu76
- C4 Autorytet
- Posty: 289
- Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
od momentu kiedy mam Q slysze, ze wszystkie musza byc takie same (szerokosc i wysokosc), ale zanim sie przesiadlem w audi, bylo to auto mego ojca i on od 2006 latem jezdzil na roznych szerokosciach, srednica byla ta sama i z napedem nic sie nie dzieje. przyjechalo ono tak z niemiec, gdzie tez nie wiadomo ile na taki setupie jezdzil, wiec ja sklaniam sie do tego, ze srednica ma byc taka sama, ale szerokosci moga sie roznic
chybaze ma sie rozne szerokosci felg ja mam 7,5" i 9,5" i gdybym zalozyl ta sama szerokosc i wysokosc, bylaby spora roznica w srednicyAle przecież jak sie kupuje to raczej komplet
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dokładnie nie o producenta i szerokość ale o obwód/średnice chodzi. Pomijając prawo, można w takim przypadku jak pisałeś brać nawet jedną, byle w podobnym stopniu zużycia i średnicy. Mimo wszystko zalecam i polecam brać 4 takie same, bo i problemów mniej a 4 opony takie same mają te same opory toczenia. Można jeszcze na każdą oś po dwie nowe kupować byle średnica koła był jak wyżej wspomniano.Mrozu76 pisze:ja sklaniam sie do tego, ze srednica ma byc taka sama, ale szerokosci moga sie roznic
Coś w tym jest... normalnie jadąc jak ośką nie męczysz się zimą ale tylko zimą. Jeśli ktoś lubi ostrą jazdę to i poza zimą odczuje sporą różnicę nawet na suchym asfalcie.tomi308 pisze:jak się raz zarazisz Quattro to już zawsze będziesz go chciał mieć.
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 20:44 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- tomi308
- Mechanik
- Posty: 120
- Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsko-Biała
piotr81 kiedyś na jakimś szkoleniu o tym truli:
Jedynym - w 100% - bezpiecznym rozwiązaniem przy zakupie nowych opon jest wybór kompletu tego samego producenta, typu i rozmiaru.
Należy unikać stosowania opon różnych marek. Opony o takim samym rozmiarze nie muszą mieć identycznej średnicy.
Kupując używane auto 4WD lub AWD, które ma opony tego samego rozmiaru ale różnych marek, warto zmierzyć średnicę kół przednich i tylnych. Nawet jeśli różne opony będą charakteryzować się identyczną średnicą, to mogą mieć różne parametry pracy (np. głębokość ugięcia pod tym samym obciążeniem, zwiększanie się średnicy w miarę wzrostu oddziaływania siły odśrodkowej, punkt zrywania przyczepności etc.) wpływające na warunki pracy układu napędowego.
Jedynym - w 100% - bezpiecznym rozwiązaniem przy zakupie nowych opon jest wybór kompletu tego samego producenta, typu i rozmiaru.
Należy unikać stosowania opon różnych marek. Opony o takim samym rozmiarze nie muszą mieć identycznej średnicy.
Kupując używane auto 4WD lub AWD, które ma opony tego samego rozmiaru ale różnych marek, warto zmierzyć średnicę kół przednich i tylnych. Nawet jeśli różne opony będą charakteryzować się identyczną średnicą, to mogą mieć różne parametry pracy (np. głębokość ugięcia pod tym samym obciążeniem, zwiększanie się średnicy w miarę wzrostu oddziaływania siły odśrodkowej, punkt zrywania przyczepności etc.) wpływające na warunki pracy układu napędowego.
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
jakoś mnie panowie nie zachęcacie
zaczynam dochodzić do wniosku że to jednak nie dla mnie,
nie chodzi o to że jeżdżę na byle czym jeśli chodzi o opony,
ale też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
a te rygory eksploatacji nie brzmią dobrze, szczególnie że nie wiem czy poprzedni właściciele ich przestrzegali.
a tak z ciekawości gdzie jest centralny dyferencjał? w obudowie razem z tylnym?
zaczynam dochodzić do wniosku że to jednak nie dla mnie,
nie chodzi o to że jeżdżę na byle czym jeśli chodzi o opony,
ale też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
a te rygory eksploatacji nie brzmią dobrze, szczególnie że nie wiem czy poprzedni właściciele ich przestrzegali.
a tak z ciekawości gdzie jest centralny dyferencjał? w obudowie razem z tylnym?
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
O to sie bać nie musisz, ten napęd sie nie psuje Jedynie może podciekać tylny dyfer, ale to koszt znikomy.a te rygory eksploatacji nie brzmią dobrze, szczególnie że nie wiem czy poprzedni właściciele ich przestrzegali.
Nie tylko wtedy sie przydaje, jazda i prowadzenie jest całkiem inne, szczególnie na mokrym Ja wiem jedno, raz kupiliśmy diesla 2,5 lekko pdkręconego z ośka, więcej oski nie bedzie Co z tego że miało to moc jak przekazać nie było jak tylko piszczał na 3 biegu Pozatym inny komfort jazdy dzieki wahaczom z tyłu. Już mieliśmy kilka naście audi i wszystkie musiały być z quattro. Przydaje sie to ciągleale też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie musisz, po prostu masz jakby zapas przyczepności w nagłych dziwnych sytuacjach drogowych, ot niby głupia ale jakże potrzebna kolejna rzecz wpływająca na bezpieczeństwo czynne.piotr81 pisze:też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
Nikt cię tu nie przekona i przekonywać na siłę nie będzie a przynajmniej mam taką nadzieję. Jeśli jesteś przeciętnym kierowcą, nie wymagającym specjalnie dużo od auta, to być może nie jest to coś dla ciebie, bo jak już wiele razy wspomniano, odpowiednie ogumienie, kosztowniejsze naprawy zawieszenia czy wyższe spalanie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13