Strona 2 z 2

: 2015-10-05, 15:17
autor: kk84
dr.lolek pisze: jak wyglada sprawa zuzywalnosci napedu przy braku roznicowki z tylu?
Napęd jakoś mocno nie oberwie, natomiast ogumienie tak. Lepiej pamiętać o wyłączeniu blokady tylnego mostu po zakończonej "zabawie", inaczej pierwszy ciaśniejszy zakręt Ci o tym przypomni.

: 2015-10-05, 16:46
autor: mas0n
kk84, napędy dość mocno obrywają, tylko to później da się odczuć. Widziałem jak gościowi co zespawał dyfer w RWD ośka na ciasnym łuku się złamała. Oczywiście miał dość szerokie kapcie i było sucho. Wszystko zależy po czym będzie użytkowany zablokowany dyfer i co jest najsłabszym ogniwem.

: 2015-10-05, 20:18
autor: kk84
Na bazie doświadczeń nadal podtrzymuje, że napęd Q w C4 jest pancerny i jestem w stanie podać przynajmniej 3 przykłady z rodzimego podwórka BARDZO mocnych C4 na seryjnym układzie przeniesienia napędu i właśnie moście z blokadą (oznaczenie AAT).

Normalną sprawą jest, że wiek i przebieg robi swoje ale w Q siedzi 11 przegubów :-?

Powiem tak, skoro ja nie byłem w szczycie KM/Nm [1] w S6 zmielić dyfra tylnego na zapiętej blokadzie przez 35km (trasa Grodzisk Maz. - Warszawa, spalona żaróweczka kontroli spięcia dyfra i instalacja w wersji beta).

Więc uważam, że nie ma co się bać o ten dyfer. Przed montażem umyć, uszczelnić, zalać świeżym olejem i się cieszyć. Najważniejsza jest swobodna i bez przycieć praca ramienia przesuwnego koronki blokady.

Poza tym lecąc dalej. Flansze 108mm stosowane w napędach Q w S4 i S6 są najmocniejszymi jakie były w produkcji i nie na darmo na innych forach takowe są poszukiwane dość żywiołowo.

[1] - 420/500

: 2015-10-05, 21:44
autor: mas0n
kk84, mi nie chodzi o dyfer tylko półoś którą można przy szerokim kapciu ukręcić

: 2015-10-05, 21:51
autor: kk84
mas0n,
mas0n pisze:półoś którą można przy szerokim kapciu ukręcić
Przy 245 nie udało mi się ta sztuka ...

: 2015-10-05, 22:38
autor: mas0n
kk84, może napęd na 4 łapy kompensuje naprężenia przez co są mniejsze niż w RWD