[Q-MAN.] Łomot przy zmianie biegów. szarpanie. Dyfer? Podusz

Wszystko co związane z w/w kategorią.
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

[Q-MAN.] Łomot przy zmianie biegów. szarpanie. Dyfer? Podusz

Post autor: dawidr1987 »

Witam. Posiadam w swoim s4 v8 problem pod tytulem "nieelegancka praca podczas zmiany biegów". Wróć.. podczas ujęcia gazu i dodania wyczuwalny i slyszalny jest mocny stukot i szarpniecie, bardziej jakby z tylu ale z racji na to ze nie do konca potrafie to rozpoznac, chcialbym zapytać Was od czego zaczac. Mój "MECHANIK" nie podjął sie, bo stwierdzil ze poduszki są chyba OK i odeslal mnie z powodu braku czasu.. jakies pomysly?
Ostatnio zmieniony 2019-05-22, 12:15 przez dawidr1987, łącznie zmieniany 3 razy.
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Mam podobny problem u siebie, luz w napędzie podczas dodawania i puszczania gazu, towarzyszy temu stuknięcie. Ciężki temat do zdiagnozowania, obstawiam któryś z przegubów napędowych lub podpora wału tylko pytanie-czy uszkodzona podpora dawałaby takie objawy jak luz w napędzie? U siebie wymieniłem tylną tuleję dyfra na poliuretan, wyjąłem wał i nasmarowałem jego przeguby i dalej to samo.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Stukot przy ruszaniu wywołują też zerwane poduchy przednich sań, także od tego bym zaczął, bo każde szarpnięcie tym się będzie objawiać.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

dawidr1987, _tagi
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

No niestety poduchy sań wymieniłem. Jest jak mówiłem wyczuwalny luz w napędzie przy puszczaniu sprzęgła-dziwna sprawa ale wiem że dużo osób ma ten sam problem.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Zużyty torsen, normalka w quattro po pewnym przebiegu.
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

Post autor: dawidr1987 »

Jaki koszt torsen? Kto takie rzeczy wymienia małopolska / podkarpackie w dobrych pieniazkach?

[ Dodano: |22 Maj 2019|, o 21:31 ]
i jescze jedno pytanie - czy to sie wymienia n inna kolejna uzywke? jaki koszt nowego? i czy inna nazwa t po prostu dyfer / mechanizm roznicowy? Czy to ta sama czesc?
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Bulbulator
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-08, 10:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Bulbulator »

Jak wymieniłem te tulejki to stuki ustały w znacznym stopniu.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”