Strona 1 z 2

[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.

: 2012-02-09, 22:30
autor: Dodek
Jak w temacie , wiadomo ze automat to duzy komfort ,
dlatego jestem ciekaw jak sie sprawują automaty dedykowane do naszego modelu ?
Jakie sa ich wady , zalety ?
Jak jest z ich trwałością i ew awariami oraz cenami czesci ?
Z tego co wiem przeguby w razie wymiany wystepują jako cześć wspólna z połosią.
Podobno silniki sprzegane z automatami miały inne podzespoły - np dla silnika AAt była to inna pompa wtryskowa i inne ustawienia mapy silnika.

Jak sie ma sprawa z dynamika i spalaniem ON/ PB porównując z manulalem?

: 2012-02-09, 22:41
autor: czarny
Automat wg mnie ma same plusy,miedzy innymi wolna reka i noga :ok: podczas jazdy w miescie automat to naprawde cudo nie trzeba zmieniac w kolko biegow 1-2-3..... Jesli chodzi o wady na zimnym silniku jest lekkie podszarpywanie przy zmienie biegow ale tylko do czasu az zlapie troche temperatury.

: 2012-02-09, 22:52
autor: Mareek
Ciekawy temat :ok: W S6 4.2 skrzynia automatyczna ma oznaczenie ZF 4HP24. W porównaniu do manuala jest około 1,5 sekundy wolniejsza w zakresie 0-100km/h i około 3,5-4 sekundy wolniejsza 0-180km/h. Potem manual zyskuje już większą przewagę. Skrzynia ma jedynie 4 długie przełożenia, plus R ;) jednakże spisuje się z tym silnikiem znakomicie i zapewnia płynną, komfortową zmianę. Mniejsza ilość biegów to tak naprawdę płynniejsza jazda (nowoczesne diesle 6-7 biegowe to już nie jazda a skakanie po biegach). Nawet 17-letni automat może pracować płynnie. Jego kondycję trochę łatwiej obadać przy zimowych zakupach. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z automatami a chciałby się zdecydować na taką skrzynię powinien poprosić kogoś o wspracie przy oględzinach, tak by uniknąć dużych kosztów remontu.

Spalanie w spokojnej jeździe miejskiej może być nawet mniejsze od spalania z manualem, co potwierdzają dane katalogowe oraz moje obserwacje. Po złapniu roboczej temperatury pracy 4 bieg jest wrzucany od około 55km/h, co odpowiada 1.200 obr/min, niezłej ekonomice oraz trochę lepszemu warkotaniu :)

Czasem brakuje 5-tki, ale to już raczej przy większych prędkościach.

Myślę że automat w mniejszej benzynie niż 2.8 (miałem przyjemność jeździć) może 2.6 będzie już więcej zabierał niż dawał.

Z minusów.. automat jest mniej przewidywalny w czasie redukcji/wyprzedzania przy mniejszych prędkościach.

: 2012-02-10, 08:03
autor: kromek
ja mam a6 c4 2.6 w automacie i jestem z niego bardzo zadowolony to mój pierwszy automat i na pewno jeszczę kupię automata pozdrawiam :lol:

: 2012-02-10, 09:28
autor: J.A.G
Nigdy nie miałem ale to ponoć jest tak jak z quattro z wyposażenia klimą, jeśli raz jeździłeś, nie zmienisz na manuala. Osobiście to w ruchu miejskim widzę wielką przewagę aut nad man. Lubię wachlować biegami ale nie aż tak, komfortem w mieście automat wymiata. W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.

Mnie interesują te nowe skrzynie DSG, to naprawdę kompromis między aut a man :ok:

: 2012-02-10, 10:59
autor: Mareek
W 2.2t lepszy jest manual. Automat ogranicza modyfikacje znacznie podnoszące moc tego silnika.

: 2012-02-10, 11:09
autor: Dodek
ja jak narazie jeździłem w zyciu 2 autami z automatem
najwiecej to e-klasą 2.2 cdi i to był straszny muł - niedośc ze silnik słaby na tak ciezkie auto to jeszcze skrzynia działała gorzej od starego dziadka obsługujacego manual,
2 auto to a6 2.8 znajomego i powiem tak ten automat działał jak nalezy - czuc było ze auto jest zrywne i nic nie zamulało jak w mercu.
No i raz jechałem multitronikiem jako pasazer, ale krotko i troche dziwnie sie czułem, bo w czasie przyspieszenia przypominało to najbardziej chinski skuter :lol:

Panowie jaki macie przebieg na automatach ????
wymienialiscie cos w skrzyniach , czy jak narazie to oryginały w 100% ?

: 2012-02-10, 13:00
autor: misiek_lbn
J.A.G pisze:W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.
W trasie nie ma nic piekniejszego niz wyprzedzanie mocnym automatem ;) Poza lusterkami i obsluga prawego pedalu nic Cie nie interesuje, zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie. Jak za malo to mocniej dusisz a skrzynka juz sama sobie radzi.. ;)

: 2012-02-10, 13:11
autor: pablo90
nie wiem dlaczego ale jakoś chyba bałbym sie automatem wyprzedzać w sytuacji gdy mam mało miejsca :P nie wiem czy bym skrzyni zaufał.. ale moze to dlatego tak pisze ze nigdy w zyciu nie prowadzilem automata ;P

: 2012-02-10, 13:26
autor: Mareek
pablo90, nie ma czego się bać. Tak jak pisałem wyżej mniejsza przewidywalność dotyczy małych prędkości - jadąc np 40-50km/h automat nie zredukuje na 1 bieg :) Jeśli masz mało miejsca do wyprzedzenia to robisz kick-down nim wyjedziesz na lewy pas i problem zaufania nie ma tu wiele do rzeczy. Manualem mając mało miejsca też chyba wrzucisz odpowiedni bieg przed zmianą pasa

: 2012-02-10, 15:09
autor: J.A.G
misiek_lbn pisze:zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie.
Chyba piszesz o różnych silnikach bo w tym samym np 2.8 30V czy to man czy aut raczej czaić się nikt nie będzie i dygał czy drogi styknie na każdym biegu. Ja się nie martwię, za każdym razem wbijam 4kę i w sek. jestem po manewrze wyprzedzania bez wachlowania biegami bo spokojnie mogę pod 7tyś podejść. Z dużym silnikiem można to spokojnie bez stresu na 6tce wykonać ale banan na mordzie z pojechania 4ką bezcenny :mrgreen:

: 2013-05-09, 21:11
autor: fiedor
Posiadam 2.0E z automatem. Skrzynia bezawaryjna, komfort bardzo duży. Z wyprzedzaniem również nie ma problemów. Kick-down i można spokojnie jechać :) Nie wiem, jak wasze skrzynie, ale moja posiada przycisk "sport" i fajnie wyciąga na wyższe obroty.

: 2013-05-10, 07:47
autor: f_michal
ja mam AAT z automatem, i tyle co moge powiedzieć:

przegłub zewnętrzny jest normalny, normalnie wymienny

spalanie w miescie 8 zima nawet do 10 trasa 6,6-5

moj przebieg na balcie to 330 tysi i skrzynia działa wzorowo, jak go kupiłem przy wymianie okazało sie ze olej jest czarny i smierdzałi jakby hipolem ale mimo tego działała dobrze po wymianie zrobiłem 15 tysiecy i skrzynia dalej działą idealnie nawet w duże mrozy, wiadomo na samym poczatku twardo zmienia biegi ale to normale

odnosnie dynamiki uwazam ze w moim przypadku jak na takie ciezkie auto i ta moc jest wzorowa, dla porównia Michaelo ktory ma AEL+ na manualu był zaskoczony jak dobrze sie to zbiera

odnosnie niepewności wyprzedzania to odczego sa biegi 2,3 ?? dojezdzamy do pacjenta oceniamy ile mamy miejsca i jaka mamy predkosci redukujemy przed i ogien, kilka razy jadac 80 chciałem ostro wyprzedzic zredukowałem na 3 to skrzynia jeszcze zejchała na 2 do chyba 3700-3800 wiec wiele nie miałem do konca biegu ale odrazu wrzuca 3 i mnienie ma :D

serio wyprzezdajac przy 100 kmh na 3 biegu jedzie wysmienicie

ostatnio sie ustawiłem z Thornym i jego ABC w manualu to do 100 odchodził mi 2 2-5 długosci liczac jego 150 koni i i manual i Q co za tym idzie dobry start uwazam ze jest :ok:

moim zdaniem 2,5tdi + automat to jest bardzo dobre połaczenie i kazdemu bede polecał

: 2013-05-10, 22:37
autor: storm85-85
To i ja coś dorzucę, jazda automatem jest naprawdę fajna i przyjemna, jak już koledzy pisali zwłaszcza w mieście :). Mi osobiście nie udało się zejść niżej niż 6.5 l , jakbym nie jechał to mniej nie wyjdzie, maks więcej jak 8 nie weźmie - depsząc to dość mocno. Przydałby się 5 bieg :), jednak chyba za długie są te przełożenia, aczkolwiek ma to też swoje plusy - przydatne chyba szczególnie na 3 biegu przy wyprzedaniu można dość sporą prędkość uzyskać bez zmiany biegu na wyższy. Co do wyprzedzania, nie ma problemu - kwestia nauczenia się jazdy automatem, operujesz gazem i samo zrzuca na niższy bieg, ewentualnie możesz jeszcze lewarkiem zrzucić (prawie jak manual :) ). Mam AAT i jakoś to się przyzwoicie nawet toczy ale powinno to mieć więcej koni :) wg mnie, myślę że AEL z automatem już byłby ok :)

: 2013-05-11, 16:29
autor: gitmar
To i ja coś od siebie dodam..... Zawsze stroniłem od automatu i jak widziałem auto z nim, od razu uciekałem :): obecne auto takie jak w profilu, prawdziwy przebieg 235kkm. Jak je zobaczyłem w ogłoszeniu i tego samego dnia pojechałem by obejrzeć i kupić - zakochałem się w tym samochodzie :D Widząc stan techniczny i wizualny, skrzynia nie miała już dla mnie znaczenia. Automat serwisowany jeszcze w CH, ja jestem pierwszym właścicielem w PL i również zmieniam olej co 30kkm - skrzynka działa jak należy. Potwierdzę to, co napisał Mareek, trochę brakuje dynamiki przy mniejszych prędkościach, ale powyżej 100 km/h jedzie jak należy i prosić go nie trzeba ;) IMO skrzynka w C4 jest też idiotoodporna i wiele wybacza. Dopóki ma olej - będzie jeździć. W porównaniu do Tipa czy Multi rzadko się słyszy o tym by stare automaty w Audi padały jak muchy....taka też jest opinia szefa serwisu, który obsługuje moją skrzynkę.....
Reasumując....jest to wygoda. Niewątpliwą zaletą jest też ''oszczędzanie'' silnika i zespołu napędowego w aucie z automatem. Manual będzie miał bardziej wyjechany dyfer,wał, przeguby (strzały ze sprzęgła, szarpanie przez niewprawionego kierownika). Niestety osiągi będą nieco gorsze, co nie jest bez znaczenia dla kogoś kto kupuje Audi z literką S ;)