[FWD-MAN.] [AAT]Brak sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
k11h
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-02-13, 09:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

[FWD-MAN.] [AAT]Brak sprzęgła

Post autor: k11h »

Witam. Miałem już kiedyś do czynienia z wpadniętym pedałem sprzęgła w innej secie, ale tym razem problem mam nieco inny. Pedał sprzęgła działa normalnie, lecz nie następuje wysprzęglenie. Jakieś 2 km przed awarią ruszyłem gwałtownie i gdy podjechałem pod dom, wrzuciłem jedynkę żeby podjechać, podjechałem i po wciśnięciu sprzęgła nic się już nie zmieniło, auto nadal jechało. Od czego zacząć diagnostykę?
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

k11h, docisk poleciał,albo wysprzęglik
k11h
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-02-13, 09:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: k11h »

Auto już rozebrane, teraz mam pytanie. Jako że nikt nie lubi przepłacać, ciekawi mnie różnica cen sprzęgieł. Zamówiłem komplet LUKa w sklepie za 800 zł, ale patrzę teraz na allegro i widzę pewną nieścisłość. Sprzęgło SACHS do wersji 2.5 TDI i jednocześnie do 2.8 kosztuje 900 zł, ale są też tańsze sprzęgła do silnika 2.8, lecz na liście 2.5 TDI już nie ma. Zakładał ktoś te tańsze sprzęgła do 2.5 TDI? Skoro przeznaczone są nawet do quattro i mają te same wymiary to powinno pasować. Jakby nie patrzeć to jest ponad 300 zł różnicy.. Poniżej linki do trzech aukcji.

http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-1 ... 29742.html

http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-audi-8 ... 03846.html

http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-audi-8 ... 12147.html
k11h
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-02-13, 09:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: k11h »

Sprzęgło zmienione. Teraz tylko mam czasami problem z włożeniem wstecznego i czwórce też zdarzy się zazgrzytać.. Wcześnej biegi wchodziły idealnie.. Jest jakaś regulacja lewarka? W silnikach wzdłużnych jeszcze nie ściągałem skrzyni i nie wiem, a do mechanika nie pojadę, bo do perfekcjonistów nie należy.
Ostatnio zmieniony 2016-01-14, 17:24 przez k11h, łącznie zmieniany 1 raz.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Też chętnie bym się dowiedział jak ustawić ciegna tzn w jakiej pozycji powinna być gałka zmiany biegów po złożeniu. Idealnie pionowo czy jakoś lekko pod skosem.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Jeśłi wybierak działa podobnie jak w A80 to pewnie metoda prób i błędów.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Ja po zmianie skrzyni ustawiłem idealnie na środek i wszystko gra.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

skoro masz problemy z 4 i R to znaczy że musisz przestawić lewarek delikatnie w lewo i trochę do przodu. jakie sprzęgło kupiłeś? różnica polegała na tym że te tańsze były pod 2masa. w twojej 100 powinno być sztywne koło.
k11h
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-02-13, 09:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: k11h »

Kupiłem sprzęgło LUK (w zestawie docisk był firmy sachs). Jest to zestaw do zwykłego sprzęgła bez dwumasy. Zapłaciłem 800 zł.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”