[A6-2.5TDI AAT] wysoka temperatura silnika

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

[A6-2.5TDI AAT] wysoka temperatura silnika

Post autor: chmieliniak »

Witam dzisiaj wróciłem z trasy i już jak stałem na skrzyżowaniu zobaczyłem że temperaturka podskoczyła do 110 stopnia nic nie robiłem tylko pojechałem dalej trochę opadła jak jechałem zajezdzająć na podwórko sprawdziłem pierwsze co węże troche twarde ale git odkęciłem korek od płynu nie było mocnego ciśnienia ani oczek oleju wiec wrzuciłem na max ciepły w kabinie ( może sie zapowietrzył :-| )
i pytanie oraz obawy względem tej wysokiej temperatury czy dla tego diesla że jak miał chwilową 110 jest mordercze? przegoniłem go ostro pózniej sobie stał na jałowce i temp. 90 dodam że silnik nie robiony :-/
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Może się termostat przycina, 110 to jeszcze nie tragedia ale nie za dobrze, powinien 90 trzymać. Wentylatory sprawne? Węże nie pozałamywały się gdzies?
160+PS
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

wisco dobre mam próbowałe zatrzymać na rozgrzanym to ni chu chu, termostat też mi chodzi po głowie aż go jutro sprawdze, zdziwko moje własnie takie bo zawsze trzyma elegancko temperature na 90, węże na miejscu pod maską porzadek mam nie kombinuje z żadnymi klejonymi rurkami :-D
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

110 to nic strasznego, może chwilowo termostat się przyciął co jest znakiem dla ciebie żeby tam zajrzeć niedługo) Ja z kolei miałem wahania temp od 70 do 90, po wymianie termostatu trzyma cały czas 90.
A może wentylator elektryczny nie działa?
Ostatnio zmieniony 2011-08-16, 16:09 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

elektryczny wentylator jest tylko do klimy :-)
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Mi jeszcze się nie włączył- ale ponoc w stresowych sytuacjach elektryczny wspomaga schłodzenie silnika. Przełącznik termiczny na króćcu głowicy chyba tym steruje..
160+PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

chmieliniak pisze:elektryczny wentylator jest tylko do klimy :-)
i tu się mylisz.
Hincó pisze:Przełącznik termiczny na króćcu głowicy chyba tym steruje..
Niestety ale nie, steruje tym taki sam czujnik jak w każdym innym poczciwym Audi B3,B4 C3,C4 czyli 3 pinowy w chodnicy na dole, który posiada dwa stopnie załączania prędkości wentylatora: I-ok 95C, II-ok 105C
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”