[A6 C4 2,5 TDI AEL] Przerobienie układu wydechowego DUAL.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[A6 C4 2,5 TDI AEL] Przerobienie układu wydechowego DUAL.

Post autor: szybki-ens »

Witam Panowie.
Od tygodnia jak widmo chodzi za mną wizja duala w moim AEL-u.
Spowodowane to jest tym, że podjarałem się na maxa tym jak zrobił to Butterbean.
Ustaliliśmy oboje już, że nie będzie to małpowanie pomysłu a kolejna przeróbka.
Do rzeczy.
Przede wszystkim pierwsze pytanie brzmi następująco.
Czy waszym zdaniem silnikowi R5 przystoi robić DUAL?
Dopiero jak odpowiemy na to pytanie rozważymy kolejne. Przedstawiam kilka zdjęć z okolic tłumika:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Dawca układ z A6 C6 3,0TDI (elementy zaznaczone na zdjęciu):
Obrazek

Rurkę na drugi bok naturalnie puściłbym za zderzakiem. Jest tam sporo miejsca także zmieści się spokojnie. Ucho do mocowania gumą dospawałbym do haka holowniczego, który byłby obok drugiego wylotu. Trzeba by było wyciąć identyczną dziurę na tę rurę jaka jest w oryginale po lewej stronie.
Przeróbkę przeprowadzałbym sam w asyście doświadczonego "spawacza". Jak myślicie operacja warta i opłacalna? Jeśli chodzi o $$ to groszowa sprawa. Bardziej mi chodzi o cięcie, spawanie i przerabianie elementów zarówno układu wydechowego jak i karoserii.
Inne pytanie to czy przedłużony drugi wylot z tłumika na drugą stronę nie zaburzy niczego w cyrkulacji spalin?

Czekam na opinie. Jeżeli więcej będzie pozytywnych głosów. Oraz uświadczycie mnie w przekonaniu, że jest to wykonalne to w nast tygodniu zabieram się tę "rzeźbę".
Ostatnio zmieniony 2011-08-02, 13:13 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ty.... oboje to mozesz ustalac ze swoja kobieta i ustalac my mozemy obaj ustalic.

[ Dodano: 2011-08-02, 14:21 ]
1.za ta naklejke z a6 klubu to cie spacyfikuje w niedziele...wiesz jak sie usuwa tatuaze?zabiore papier scierny jak srubokretem bedzie ciezko zdrapac...
2.co sie mazesz jak baba?tnij spawaj i dopiero bedziemy oceniac....tak jak rozmawialismy wykorzystacj koncowki z c6 lub allroada.pamietaj ze musza byc zagiete...mysle ze te rury moga byc zbyt grube...
co moze byc zaburzone w cyrkulacji spalin?przeciez to juz ujscie i spaliny maja bardzo male cisnienie...wiec nie ma klopotu zadnego...
3.bardziej bym sie martwil o dyfuzory dociskajace nadwozie przy predkosciach ponad 250km/h moze ci unosic tyl auta...zartuje.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2011-08-02, 14:22 ]
4.aha to i tak bedzie malpowanie.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2011-08-02, 14:14 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

szybki-ens, jak najbardziej jestem za!!! działaj i mów jak sie spisuje, natomiast co do końcówek, ja bede dawał po 1 końcówce na strone o średnicy mysle że 60 mm. tak jak mówiłem najprędzej w zimie będe cos działał w tym temacie...
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

No mnie tam sie to podoba takze... tnij i spawaj :mrgreen:
Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

Przyszła moda na duala :mrgreen: Mi się to podoba, ale chyba nie będę robić bo za chwile to wszyscy będą mieć a ja będę mieć unikatowy bo ori :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
szybki-ens znając Ciebie to i tak to zrobisz :-P
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ja po 16 odbieram koncowki owale do poprawki wiec jutro zmiana bedzie...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Butterbean pisze:pamietaj ze musza byc zagiete
Czegoś nie kumam. Obie str będą "w dół" skierowane jak ori?
Jeśli takie rozwiązanie ma być to lepiej nic nie rób. Albo proste (najlepiej podwójne) albo w ogóle... po co robić duala z "garbatymi nosami" W nowszych modelach Audi ze wstydu chowa te nosy pod zderzaki jak najgłębiej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

J.A.G, ale wiesz jak fajnie wglada puszczenie baka z diesla na swiatlach z akich spuszczonch rurek?duzo lepiej niz kleby dymu w gore...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wiem o tym, wiem. Dymu zawsze w cholerę będzie a to czy się ładnie ściele przy glebie czy nie to bym akurat się nie martwił, większym obciachem będzie "dual - garbaty nos"
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

J.A.G,
w takim razie co byś proponował. Proszę o jakieś propozycje końcówek.

Też na początku myślałem o podwójnych na stronę.

[ Dodano: 2011-08-03, 09:36 ]
Ja myślałem o takich wcześniej:
http://allegro.pl/koncowka-koncowki-tlu ... 21968.html

http://allegro.pl/koncowka-koncowki-tlu ... 63947.html

Pisi ma do opylanie takie dwie:
Obrazek
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli już chcesz kolanka-"garbate nosy" to te z pierwszej aukcji.
A z prostych to jakiekolwiek, najlepiej takie podwójne jak ori w benzynie 2.6 2.8 2.2T 4.2 z lekko skośnym wyjściem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

To zabiłeś mi ćwieka. Ogólnie wolałbym, żeby końcówki były zagięte w dół. Od początku myślałem o dwóch na stronę ale pan masło wyperswadował mi ten pomysł. Teraz z kolei ty powróciłeś mi w niego wiarę i jestem w kropce. Na pewno chce by były zagięte w dół. To nie ulega wątpliwości.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

szybki-ens pisze:Na pewno chce by były zagięte w dół.
To aukcja nr 1 z tych które podałeś.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

dzięki J.A.G, może ktoś jeszcze by się wypowiedział?
Ostatnio zmieniony 2011-08-04, 18:43 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sluchaj sie starszych o madrzejszych...
z zalozeniem tego c pokazales wyzej bedziesz mial niejaki problem.rury z tlumika wychodza dwie wiec zewnerzna jest mocno na zewnatrz auta...wtedy albo ja ciac dawac 2 centymetrowe przesuniecie na srodek alebo na chama dociskac wydech do podlogi kola zapasowego.a tymbardziej ajk bedziesz chcial zalozyc na nia taka szeroka koncowke.nierealnie...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”