[ALL] Podgrzewanie płynu chłodzącego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

various, a pod kontrolkę świec żarowych nie chcesz podpiąć ?. Powiedzmy, że migała 2 razy na sekundę informując o grzaniu ...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A ja bym tak zrobił na kontrolkę Check'a ;-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja bym się pisał na taki gotowy "inteligentny" ukł :ok: działajcie z msk i doskonalcie system, na allegro możecie z tym wyskoczyć, jakiś czas temu był koleś z grzałkami nieinteligentnymi ale widzę że już go nie widzę.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, kłopocik z niedogrzaniem ?. :mrgreen:

Wypada mi uprzedzić lojalnie, że cała impreza z dogrzewaniem będzie wpi......lać około 50A :roll:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Głodny, żarłoczny system ale to nic.
U mnie zimą jest problem przy -15-20*C denerwuje mnie zbyt wolne nagrzewanie, poza tym lpg szybciej by mi wstawało. W sumie tragedii nie ma, bo nagrzewa się i tak nieporównywalnie szybciej niż fiat na pb i każdy diesel ale skoro może być jeszcze szybciej to czemu nie. Tylko robota ma być profesjonalna :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Mi dotychczas wpierniczała dużo więcej :D Aż do momentu kiedy rano nie odpaliłem, bo poprzedniego dnia za dużo grzałem a za mało jechałem ;)

Króciec podgrzewający mam, przekaźniki mam, napięcia poprowadzone. Potrzeba tylko układu sterującego. Właściwie mógłbym dokupić jeszcze 2 termistory (nie wiem czy są takie na ~30*C) i nimi wysterować przekaźniki, no ale jak koledzy robią profeske to poczekam :ok:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:Tylko robota ma być profesjonalna
Druciarstwo = pluton egzekucyjny.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

kk84, to jak ma być ynteligentny to się przyda kontrola zbyt niskiego napięcia, bo komuś może wszamać aku a i tak nie będzie wiedział co się dzieje. Lepiej żeby nie grzało niż ma unieruchomić auto ;-)

Kontrolki na upartego można włożyć w deskę (zamiast zaślepki od automatu, bo chyba większość już ma długie zegary).
kk84 pisze:A opampy to tak z umiłowania :mrgreen:
Twój awatar wiele mówi o tym :mrgreen: - żart taki :-D

--edit--

I najważniejsze. Mechaniczny włącznik grzania! Bo jak ktoś jedzie 1km to się nie opłaca grzać :-)
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 22:11 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kk84, A ja Ciebie znajdę pierwszy moim karawanem. :evil: :evil: :evil: :evil: 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) :-P :-P :-P :-P :-P
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

msk, no to uC :/ czyli to przed czym się broniłem rencyma i nogami. Wtedy z kontrolkami nie ma kłopotu. Jak mocne uC to i miękki start świec można wyczarować i zamiast załączania świec przekaźnikami to dać po mocnym p-channel mosfecie na sztukę i już.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

kk84, na analogówce da się też kontrolki zrobić, to jeszcze nie powód żeby uC brać, ale miękki start świec to już coś, ale nie mam pomysła jak?

Chyba jednak lepiej przekaźniki, bo te mosfety trzeba będzie chłodzić czymś porządnym jak chcemy przez nie puszczać po 15-20A to raz, a dwa to trzeba będzie uC :-P
Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

msk, Start świec na PWM od zera do 100% wsp. wypełnienia impulsu. A mosfety z możliwie niską Rdson ;).
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

kk84, :mur: :zabawa: no przecież... 'czeba' będzie sobie przypomnieć te wszystkie myki, bo już dawno pozapominałem nic w tej kwestii nie robiąc :]
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 22:43 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

IRFZ44N ... śmiesznie małe Rdson, prąd x oporność i masz moc strat na elemencie. W przypadku wspomnianego elementu to 17.5mOhma co przy 16A prądu świecy daje ... 0.28W mocy strat.
Ale to nie wykład z podstaw elektrotechniki :mrgreen:
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

kk84, Panie jak już coś to moc, to jest oporność x kwadrat prądu :-P, a do tego dochodzą inne rzeczy, ale to było tak dawno temu że muszę sobie przypomnieć wszystko :-D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”