[ALL] Podgrzewanie płynu chłodzącego
- ratajeq
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-10-17, 14:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań
Ciekawe ciekawe ... aż mnie zaciekawiło
jedno pytanie, bo chyba nie było napisane, albo przeczyłem ... same świeczki będę gdzie umocowane? Będzie na węzu dodatkowa "puszeczka" ze świeczkami czy w jaki sposób mają one podgrzewać wode?
Jeśli ogrzewanie płynu będzie poza blokiem silnika, to jak przy zamkniętym termostacie będzie miało to ogrzać silnik ... takie moje dywagacje
jedno pytanie, bo chyba nie było napisane, albo przeczyłem ... same świeczki będę gdzie umocowane? Będzie na węzu dodatkowa "puszeczka" ze świeczkami czy w jaki sposób mają one podgrzewać wode?
Jeśli ogrzewanie płynu będzie poza blokiem silnika, to jak przy zamkniętym termostacie będzie miało to ogrzać silnik ... takie moje dywagacje
Ostatnio zmieniony 2013-01-21, 09:43 przez ratajeq, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Można zastosować podgrzewacz z np bmw albomz innych vw z swiecami bo sa wymienne, mawet w 2,5tdi r5volvo mialo taki.
Ja poszedlem na skroty bo z elektronika nie chcialem sie bawic a wszelkie wylaczniki termiczne w tdi nie sprawdzaly mi sie przy niskich temperaturach bo zdazylem do pracy dojechac a to grzalo dalej, w benie bedzie znacznie lepiej.
Ja wpiąłem sie w wzbudzenie alternatora + grzanie swiec co powoduje właczenie podgrzewacza po odpaleniu a ze swieczki w tdi w okreslonej temp grzeja przez jakis czas po uruchomieniu akumulator mi nie padnie bo po kilku minutach układ sie wyłacza ... 2przekazniki i kilka metrów kabla
Widzial ktos takie elektroniczne przekazniki nastawne? Byly kiedys na allegro... Z opoznionym startem, z przerywaczem itp....
Ja poszedlem na skroty bo z elektronika nie chcialem sie bawic a wszelkie wylaczniki termiczne w tdi nie sprawdzaly mi sie przy niskich temperaturach bo zdazylem do pracy dojechac a to grzalo dalej, w benie bedzie znacznie lepiej.
Ja wpiąłem sie w wzbudzenie alternatora + grzanie swiec co powoduje właczenie podgrzewacza po odpaleniu a ze swieczki w tdi w okreslonej temp grzeja przez jakis czas po uruchomieniu akumulator mi nie padnie bo po kilku minutach układ sie wyłacza ... 2przekazniki i kilka metrów kabla
Widzial ktos takie elektroniczne przekazniki nastawne? Byly kiedys na allegro... Z opoznionym startem, z przerywaczem itp....
160+PS
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Jak to w życiu. Nie na wszystko jest czas. Zamówiłem obudowę aluminiową IP65 i myślę, że w weekend "ubiorę" płytkę w nią. Pozostaje jedynie problem zespolonego czujnika temperatury a raczej jego umiejscowienia u większości z Was.
W AAN po afterrunie, w kolektorku wodnym mam wolne miejsce na taki czujnik. Odstrasza drobnozwojny gwint i nierozbieralność starego czujnika pod kątem adaptacji na nowy .
W AAN po afterrunie, w kolektorku wodnym mam wolne miejsce na taki czujnik. Odstrasza drobnozwojny gwint i nierozbieralność starego czujnika pod kątem adaptacji na nowy .
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
kk84, pytanie.
Te grzanie będzie chodzić non stop czy można je będzie np wyłączać na noc jak auto stoi nieużywane?
Te grzanie będzie chodzić non stop czy można je będzie np wyłączać na noc jak auto stoi nieużywane?
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
szybki-ens, zależne jest od pracy silnika, chyba, że silnik pracuje u Ciebie całą noc .
Warunki konieczne do załączenia grzania :
1. Załączenie nastąpi po 45 sekundach od uruchomienia silnika,
2. Grzanie możliwe poniżej +5*C,
3. Napięcie akumulatora powyżej 12V,
Można przerwać pracę dogrzewacza w każdej chwili przełącznikiem w kabinie. Do tego celu można użyć własnego switcha lub odpowiednio przystosowany przełącznik od świateł p.mgielnych z przerobionym dekielkiem (ikonka).
Warunki konieczne do załączenia grzania :
1. Załączenie nastąpi po 45 sekundach od uruchomienia silnika,
2. Grzanie możliwe poniżej +5*C,
3. Napięcie akumulatora powyżej 12V,
Można przerwać pracę dogrzewacza w każdej chwili przełącznikiem w kabinie. Do tego celu można użyć własnego switcha lub odpowiednio przystosowany przełącznik od świateł p.mgielnych z przerobionym dekielkiem (ikonka).
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 15:04 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
aaaaaa
i już wszystko wiem. Myślałem, że to będzie też grzało powiedzmy jak silnik nie będzie odpalony
i już wszystko wiem. Myślałem, że to będzie też grzało powiedzmy jak silnik nie będzie odpalony
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12