[ALL] Podgrzewanie płynu chłodzącego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trooky, robota na kwadrans. Jest jeden duży szkopuł. Jadę w delegację z przydupasem :/. Samemu to co innego, już byś miał PW w sprawie spota Panie.
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

aaa, ok w takim razie będzie to musialo poczekac.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Układ finalnie skalibrowany i gotowy do zabudowy wygląda tak :

Obrazek

Urządzenie zamierzam wpakować w solidną obudowę z racji miejsca pracy - komora silnika.

Stay tuned :-).
Awatar użytkownika
ratajeq
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2012-10-17, 14:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: ratajeq »

Ciekawe ciekawe ... aż mnie zaciekawiło :)
jedno pytanie, bo chyba nie było napisane, albo przeczyłem ... same świeczki będę gdzie umocowane? Będzie na węzu dodatkowa "puszeczka" ze świeczkami czy w jaki sposób mają one podgrzewać wode?
Jeśli ogrzewanie płynu będzie poza blokiem silnika, to jak przy zamkniętym termostacie będzie miało to ogrzać silnik ... takie moje dywagacje ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-21, 09:43 przez ratajeq, łącznie zmieniany 2 razy.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Można zastosować podgrzewacz z np bmw albomz innych vw z swiecami bo sa wymienne, mawet w 2,5tdi r5volvo mialo taki.
Ja poszedlem na skroty bo z elektronika nie chcialem sie bawic a wszelkie wylaczniki termiczne w tdi nie sprawdzaly mi sie przy niskich temperaturach bo zdazylem do pracy dojechac a to grzalo dalej, w benie bedzie znacznie lepiej.
Ja wpiąłem sie w wzbudzenie alternatora + grzanie swiec co powoduje właczenie podgrzewacza po odpaleniu a ze swieczki w tdi w okreslonej temp grzeja przez jakis czas po uruchomieniu akumulator mi nie padnie bo po kilku minutach układ sie wyłacza ... :mrgreen: :mrgreen: 2przekazniki i kilka metrów kabla :)

Widzial ktos takie elektroniczne przekazniki nastawne? Byly kiedys na allegro... Z opoznionym startem, z przerywaczem itp....
160+PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

ratajeq, jak się zagłębisz w forum i opcję szukania, znajdziesz dwa tematy dotyczące miejsca ulokowania świec do podgrzewania płynu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Czekam, czekam, mam nadzieje ze zadziała.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Jak to w życiu. Nie na wszystko jest czas. Zamówiłem obudowę aluminiową IP65 i myślę, że w weekend "ubiorę" płytkę w nią. Pozostaje jedynie problem zespolonego czujnika temperatury a raczej jego umiejscowienia u większości z Was.
W AAN po afterrunie, w kolektorku wodnym mam wolne miejsce na taki czujnik. Odstrasza drobnozwojny gwint i nierozbieralność starego czujnika pod kątem adaptacji na nowy ;).
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Może wstawić taką złączke na czuknik?

http://allegro.pl/zlaczka-montazowa-ada ... 75940.html
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trooky, Endrju i punkt dla Ciebie :-). W 2.2T jak pisałem, jeżeli ktoś wywalił termik i pompkę afterrunu to ma miejsce. A ta złączka fajna :ok:
Awatar użytkownika
pawelec
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2012-10-01, 18:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Egling/Łódź

Post autor: pawelec »

kk84 widzę, że masz łeb nie od parady :mrgreen: pomysł zajebisty :ok:

odbiegnę troszke od tematu i zadam ci jedno pytanie ... nie interesowałeś sie nigdy aby zbudować generator HHO dry cell, bo ostatnio z kumplem wpadliśmy na pomysł i jak zrobi sie cieplej to przez kwiecień-maj będziemy nad tym myśleć ;-)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

pawelec pisze:nie interesowałeś sie nigdy aby zbudować generator HHO dry cell
Nie :-). Bo po co. S6 to drugie auto w rodzinie po służbowym ; zakupy, weekend, urlop. Tyle.
pawelec pisze:masz łeb nie od parady :mrgreen: pomysł zajebisty :ok:
Dziękować :mrgreen:
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

kk84, pytanie.
Te grzanie będzie chodzić non stop czy można je będzie np wyłączać na noc jak auto stoi nieużywane?
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

szybki-ens, zależne jest od pracy silnika, chyba, że silnik pracuje u Ciebie całą noc :mrgreen: .

Warunki konieczne do załączenia grzania :

1. Załączenie nastąpi po 45 sekundach od uruchomienia silnika,
2. Grzanie możliwe poniżej +5*C,
3. Napięcie akumulatora powyżej 12V,

Można przerwać pracę dogrzewacza w każdej chwili przełącznikiem w kabinie. Do tego celu można użyć własnego switcha lub odpowiednio przystosowany przełącznik od świateł p.mgielnych z przerobionym dekielkiem (ikonka).
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 15:04 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

aaaaaa

i już wszystko wiem. Myślałem, że to będzie też grzało powiedzmy jak silnik nie będzie odpalony ;)
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”