[100-2.5TDI AAT] wymiana filtra paliwa
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
[100-2.5TDI AAT] wymiana filtra paliwa
Witam, kupiłem filtr paliwa do mojej bestii i chciałbym zapytać o prawidłowe kroki przy wymianie,
czy nowy filtr należy zalać ropą? jak tak to ile?
następne pytanie to takie ponieważ aktualnie posiadam filtr bez czujnika wody w paliwie, zamówiłem i przyszedł z dziurą u dołu, czujnik takowy posiadam natomiast jest odpięty i leży sobie swobodnie pod maską, są jakieś zalety tego czujnika?
w tym czujniku również widzę jest wystający kawałek rureczki którą można wcisnąć i po puszczeniu jej odbija, tzn wraca w pierwotny stan, mam rozumieć że służy to do spuszczania paliwa z tego filtra czy tejże zgromadzonej tam wody?
dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
czy nowy filtr należy zalać ropą? jak tak to ile?
następne pytanie to takie ponieważ aktualnie posiadam filtr bez czujnika wody w paliwie, zamówiłem i przyszedł z dziurą u dołu, czujnik takowy posiadam natomiast jest odpięty i leży sobie swobodnie pod maską, są jakieś zalety tego czujnika?
w tym czujniku również widzę jest wystający kawałek rureczki którą można wcisnąć i po puszczeniu jej odbija, tzn wraca w pierwotny stan, mam rozumieć że służy to do spuszczania paliwa z tego filtra czy tejże zgromadzonej tam wody?
dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
takDawid2542 pisze:czy nowy filtr należy zalać ropą?
aż pocieknie po paluchach. czyt. do pełna.Dawid2542 pisze:jak tak to ile?
Co do czujnika nie pomogę.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- Suchy1987
- C4 Autorytet
- Posty: 425
- Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Płeć:
Dawid2542, ten czujnik paliwa moim zdaniem jest zbędny ja go miałem i zapowietrzał się przez nie go układ mechanik od diesla który regenerował mi pompę powiedział żebym go usunoł bo on niczemu nie pomaga a czasami pogarsza i miał rację usunołem i założyłem filtr PP850 oznaczenie filtrona i lata do dziś bez żadnych problemów a co do demontażu odkręć górny wąż klucz 19 i tam będą 2 miedziane podkładki wiec zwróć uwagę żeby nie spadły poniżej będzie następna śruba klucz 22 i ją również wykręć trzymając jedną ręką filtr a żebyś się za bardzo nie pobrudził w ropie to spuść wpierw paliwo dołem z filtra i jak już będziesz skręcał to kolejność wiadomo odwrotna do rozbierania tylko w momencie przykręcenia górnej śrubki na klucz 19 wlej paliwo do pełna miłej zabawy
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Jak wyżej, filtr zalewasz do pełna, później możesz jeszcze odkręcić śrubkę od góry w podstawie filtra i dolać tam strzykawką, żeby się nie zapowietrzył. Jak zapalisz, dodaj troche gazu bo będzie się dławił powietrzem - w ten sposób nie zgaśnie i szybko wypchnie pozostałe powietrze z podstawy.
Co do czujnika - jeśli masz i jest szczelny to powinien być, o ile oczywiście jest sprawny. Jeśli systematycznie wymieniasz filtr (to jest przynajmniej raz do roku przed zimą) możesz go pominąć, filtr ma korek od spodu i nie musi mieć ani czujnika ani podgrzewania. Jak czekasz z filtrem aż auto zgaśnie albo nagromadzona woda w nim zamarznie - załóż bezwarunkowo. Jak nazbiera się wody - ECU Ci to zasygnalizuje. Co do posta wyżej, jakby to miało pogarszać sprawe to fabryka by ich nie montowała
Co do czujnika - jeśli masz i jest szczelny to powinien być, o ile oczywiście jest sprawny. Jeśli systematycznie wymieniasz filtr (to jest przynajmniej raz do roku przed zimą) możesz go pominąć, filtr ma korek od spodu i nie musi mieć ani czujnika ani podgrzewania. Jak czekasz z filtrem aż auto zgaśnie albo nagromadzona woda w nim zamarznie - załóż bezwarunkowo. Jak nazbiera się wody - ECU Ci to zasygnalizuje. Co do posta wyżej, jakby to miało pogarszać sprawe to fabryka by ich nie montowała
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
a więc filtr wymieniłem, czujnik podłączyłem i jak narazie nigdzie nie cieknie, zapalił od strzała nawet sie nie zadławił, jak myślicie czy może np. taki filtr mieć wpływ na odpalanie samochodu w mrozie? u mnie był filtr stary jak świat pewnie miał z 3-4lata i był firmy hart, teraz zamontowałem filtrona, po wylaniu ropy ze starego filtra zastał mnie taki widok
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
Dawid2542, oczywiście że może mieć wpływ.. paliwko przez filtr powinno płynąc praktycznie bez oporu a im więcej syfu tym opór większy więc pompa musi mocniej pociagnąc paliwo..
mniej więcej takie samo bloto mialem kiedyś w filtrze..
teraz mam tygodniowy filtr manna po tym jak w poprzednim 3miesiecznym knechcie zagościła parafina
masz jakies powietrze w przewodzie filtr-pompa ? u mnie leci cienka strużka milimetrowych albo mniejszych pecherzyków.. narazie to zostawiam jak zrobi się cieplej dociągne mocniej filtr i sruby drazone bo zmienialem je na nowe..
mniej więcej takie samo bloto mialem kiedyś w filtrze..
teraz mam tygodniowy filtr manna po tym jak w poprzednim 3miesiecznym knechcie zagościła parafina
masz jakies powietrze w przewodzie filtr-pompa ? u mnie leci cienka strużka milimetrowych albo mniejszych pecherzyków.. narazie to zostawiam jak zrobi się cieplej dociągne mocniej filtr i sruby drazone bo zmienialem je na nowe..
Ostatnio zmieniony 2012-02-18, 13:19 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
Dodek, dużo raczej nie, może z 3-4 miesiące bo znalazłem tylko jedną stację u nas z tym BIO i tam lałem to paliwko i później wycofali go,
odkręcałem fitr w całości i górą wylewałem starą ropę,
jedyne co zauważyłem że pali od strzała po wymianie filtra, przed wymianą musiał troszkę pokręcić tak jakby sie zapowietrzał...
odkręcałem fitr w całości i górą wylewałem starą ropę,
jedyne co zauważyłem że pali od strzała po wymianie filtra, przed wymianą musiał troszkę pokręcić tak jakby sie zapowietrzał...