[100-2.5TDI AAT] Jak sprawdzić sterowanie turbiny?

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

[100-2.5TDI AAT] Jak sprawdzić sterowanie turbiny?

Post autor: Tomas »

Czy mógłby ktoś siedzący w temacie opisać ładnie jak sprawdzić, powiedzmy że w domowych warunkach :-P Działanie turbo :?: Może nie tyle samej turbiny co jej sterowania... Przez pewien czas jeździłem z pomieszanymi przewodami ciśnieniowymi do sterowania, teraz są tak jak powinny być ale nie widać żadnej różnicy :-/ A auto jak nie wyrywało ze skarpet tak nie wyrywa :-P turbina coś tam dmuch, ale czy tak jak powinna... Może to sterowanie źle działa.
Jak by ktoś napisał jak to sprawdzić i działanie tych zaworów, jak powinny chodzić.

Byłbym wdzięczny :padam:
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

Tomas pisze:A auto jak nie wyrywało ze skarpet tak nie wyrywa
po 115 koniach to za duzo nie oczekuj ;)
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

najlepiej vagiem, ostatnio kumplowi 100 c 4 przetrzepałem, to i Twoja pogada.
jest jeszcze opcja posprawdzania czujników(np map sens.) i elementów wykonawczych(np. n75 miernikem)
Jak chcesz się zagłębiać, to po posparawdzam w adacie
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

kiwi, chodzi ci o tzw badanie dynamiczne grup 001, 003, 004, 008, i 011 czy jeszcze coś?

Bo właśnie w AAT nie da się zbadać fizycznie jak w 1,9 czy zawór upustowy w turbinie chodzi lekko i czy się zamyka i otwiera jak powinien?
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

da się sprawdzić ale nie za pomocą VAGA tylko za pomocą źródła dodatkowego ciśnienia.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

arwam, A możesz to rozwinąć? słyszałem coś że szczykawką podobno idzie ale nie wiem ile w tym prawdy :-/
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kompresor i ciśnienie DO 2BAR. nie więcej, zrzucamy metalowy wężyk który idzie z zimnej muszli do zaworu WG i w zawór dmuchamy, zwracamy uwagę czy przy gwałtownym spuszczeniu ciśnienia z WG będzie słychać stuknięcie, jeśli nie to znaczy że zawór zamurowany lub ciężko pracuje, jeśli po kilku kilkunastu próbach nie zacznie stukać turbo na stół, drugie sposób to podciśnienie podawane na wężyk idący z N75 do WG, podajemy podciśnienie i wtedy zawór będzie otwierany. i tak samo w momencie spuszczania podciśnienia ma być słyszalne stuknięcie,
w ten wężyk nie dmuchamy ciśnieniem jeśli nie ma ciśnienia również w zaworze WG, zarówno w pierwszym sposobie podanie za dużego ciśnienia, jak i przy drugim sposobie podanie ciśnienia w przewód od N75 spowoduje uszkodzenie membrany.

potem jak stuka to jeśli boost rośnie szybko do 0,5bara i na tej granicy staje, to znaczy że mamy albo uszkodzone N75 lub jego oprzewodowanie. ewentualnie pomieszane wężyki,

samo N75 sprawdzamy zrzucając wężyk który idzie do turbo, turbo ma w dość szybki sposób osiągać 0,5bara, i tyle ma trzymać już do końca, potem podpinamy wężyk idący od turbo do przewodu idącego do dolotu, teraz przy obciążeniu, turbo ma przeładować, jeśli tak się nie stanie turbo na stół, jeśli się tak stanie, żę przeładuje, sprawdzamy dokładnie owężowanie, czyścimy N75, lub je wymieniamy, sprzwdzmy czy nie ma korozji na stykach elektrycznych
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”