[A6-2.5TDI AEL] Sprawdzenie przeplywomierza

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Fuluch
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-07-13, 16:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

[A6-2.5TDI AEL] Sprawdzenie przeplywomierza

Post autor: Fuluch »

Witam
Czy jest sposob na sprawdzenie sprawnosci przeplywki (jezeli mozna tak ja nazwac w tym silniku), i czy moze sie to cudo przyczynic do falowania obrotow podczas pierwszego odpalenia rano w mrozie?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

taj jest taki sposób.
polega na podłączeniu siękomputerem i zrobienie logów. inaczej pozostaje wróżenie z fusów...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A co do falowania obrotów po pierwszym odpaleniu na mrozie.. Sprawdź świece żarowe i czy "fajki" na świecach mają dobre przewodzenie. Jeśli któraś świeca nie grzeje przez chwilę obroty będą falować.
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Można odłączyć przepływomierz - jeżeli nie będzie różnicy w pracy silnika to szukasz dalej. Jeżeli różnica będzie - masz przyczynę ;-)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

hexman, na odwrót jeśli nie ma różnicy na odłączonym i podłączonym wtedy jest uwalony MAF, inaczej wskazywałoby to na jego sprawność
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

arwam, o to, to ;-)
Chciałem to napisać, ale jakoś mi się myśli ze słowami nie skleiły.
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

Mam ten sam problem co Fuluch. Po odpaleniu przez jakiś czas obroty falują. Nawet podczas jazdy (silnik zimny), przy wolnym przyspieszaniu, wyczuwam falowanie. Nie jest to raczej wina nastawnika, bo był czyszczony i poza tym, jak trochę silnik się nagrzeje to problem znika.
Fuluch
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-07-13, 16:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Fuluch »

arwam, ktore logi?

GTR34 pisze:A co do falowania obrotów po pierwszym odpaleniu na mrozie.. Sprawdź świece żarowe i czy "fajki" na świecach mają dobre przewodzenie. Jeśli któraś świeca nie grzeje przez chwilę obroty będą falować.
Swiece sprawdzilem jako pierwsze, wszystkie grzeja i zadna fajka nie jest luzna.
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Fuluch pisze:ktore logi?
grupa 003, blok 2 i 3
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Fuluch
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-07-13, 16:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Fuluch »

Moze ktos ocenic czy dziala prawidlowo?

Statyczne

dynamiczne

Test z odlaczeniem MAF lepiej rano na zimnym silniku, czy na rozgrzanym robic?
Ostatnio zmieniony 2014-01-15, 17:22 przez Fuluch, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Prawidłowo.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”