Strona 1 z 2

[A6-2.5TDI AEL] Zasyfiony Intercooler

: 2011-09-01, 13:13
autor: Misiek90
Witam, po zakupie auta poprzedni właściciel nie zakładał osłon od dołu i od góry, i teraz zabieram sie za robienie koło silnika i zauważyłem ze IC jest totalnie zabity jakimś syfem( błoto itp) chce się dowiedzieć czy w tym stanie możne on mieć jakiś wpływ na turbinkę (Po 2tys obrotów czuć turbinkę wiec działa ale czy może mocniej?) i czym to wyczyścić wyciągnąć go myjka ciśnieniowa czy co??

: 2011-09-01, 17:10
autor: pablo90
wyciągnij go i wyczyść jeśli masz na to czas ;)
nie myjka ciśnieniowa bo możesz pogiąc cienkie blaszki, chyba ze zgodnie z ich kierunkiem będziesz myc..
dodatkowo wyczyść środek jeśli znajdziesz tam olej :)

: 2011-09-03, 11:29
autor: Misiek90
Będę cały przód wyciągać wiec i go wydrę, dzięki za pomoc:)

: 2011-09-08, 22:33
autor: Mario69
witaj... intercooler to chlodnica powietrza, chlodniejsze powietrze wpadajace do silnika to wiecej tlenu w konsekwencji wieksz moc silnika... sama turbina nie padnie jak IC bedzie zatkany blotem..... ale jak go wyczyscisz to poczujesz na trasie... napewno zobaczysz roznice w spalaniu...
...pozdrawiam...

: 2011-09-09, 15:42
autor: pablo90
Misiek90, jak czyszczenie IC ?
w sumie też bym się za to zabrał bo mam troche zasyfiony.. trzeba sciagać zderzak albo błotnik do tego ? czy od dołu da rade sie dostac ?

myślicie, że zasyfiony IC może wpływać na wieksze dymienie i mocniejsze grzanie się silnika (szukam przyczyny tego ze olej mam na trasie w temperaturze ok 110-115 stopni) ?

: 2011-09-10, 18:39
autor: Mario69
..witaj Pablo90, mysle ze taka temperatura oleju to norma w naszych autach, ja jadac na trasie 150km/h temp oleju mam 130 stopni, prosta zasada olej rowniez studzi silnik a w szczegolnosci denka tlokow i jak szybciej jedziesz - cieplejszy olej
...dymienie to inna historia...podstawa to paliwo... teraz wielkie koncerny leja olej roslinny do naszego diesla i nigdy nie wiesz co kupujesz... druga rzecz to jak zaslepisz egr to tez bedzie kopcil... trzecia rzecz to wtryskiwacze jak leja tez kopci...jak chcesz zobaczyc czy cos jest nie tak przegon autko po trasie troszke i dopiero sprawdz bo jak jezdzisz tylko po miescie to w kacie masz pelno sadzy...
...ale pomysl z czyszczeniem IC popieram, sam musze zerknac czy tam czysto... to ma wplyw na moc i spalanie w trasie...

: 2011-09-10, 23:01
autor: pablo90
Mario69, albo ktokolwiek podpowiedzcie mi jak wymontować intercooler

: 2011-09-11, 00:56
autor: Misiek90
Witam jeszcze nie wyciągałem IC czekam na sprawdzenie klimy a jestem umówiony na poniedziałek wiec od wtorku coś się zacznie dziać :)

: 2012-11-04, 08:50
autor: Mongolski
ja tez nad tym myslałem, z wierzchu mało widac, ale napewno nie jest czysty, pewnie bedzie to znikoma roznica, jesli wogole bedzie odczuwalna, aczkolwiek chyba warto poswiecic na to chwilke.
-dołaczam sie wiec do zapytania, czy sciagał ktos, kiedys IC bez rozbierania 3/4 przodu? 8-)

: 2012-11-04, 14:11
autor: GTR34
Tak, ja rozbierałem i raczej jest to niewykonalne bez ściągania zdesia. Ściągasz zderzak i masz wszystko na wierzchu, wyciągasz całą puszkę filtra powietrza, potem ściągasz węże z IC. Tutaj gdzie siedzi puszka filtra jest śruba na imbus która trzyma IC, odkręcasz ją i wysuwasz IC do tyłu, bo z przodu trzyma się na takich gumkach. I to w zasadzie tyle, podłogę pod silnikiem też trzeba ściągnąć. Będę to robił jeszcze raz niedługo to zrobię jakieś porządne fotostory.

: 2012-11-04, 14:21
autor: wolfik0
Jest łatwiejszy sposób :mrgreen: ściągasz obie rury z intercoolera i w górną pod ciśnieniem np. pistoletem do malowania pryskasz ropą czy jakimś płynem :-)

: 2012-11-04, 17:45
autor: GTR34
Oczywiście można i tak, ale ja miałem ściągnięty zderzak bo oddałem do malowania to i przy okazji zrobiłem parę rzeczy jak było wszystko na wierzchu. Poza tym i tak musiałem go wyciągnąć bo z zewnątrz był zalepiony jakimś błotem, bo nie było osłony.. Teraz wyczyściłem go z zewnątrz i wewnątrz, założyłem osłonę i jest po Bożemu zrobione tak jak ma być.

[100-2.5TDI AAT] Czyszczenie intercoolera

: 2013-01-12, 14:35
autor: gavotte
Witam. Koledzy ostatnio staram się polepszyć dynamikę silnika. Pierwszym moim krokiem było zaślepienie egr'a a następnie wyczyszczenie dolotu później z kolei pozbylem się katalizatora. Samochód już fajnie jeździ ale to jeszcze nie to. W icku posiadam śladowe ilości oleju i zastanawiam się czy wymontowanie go i wyczyszczenie polepszy sprawę. Co koledzy o tym myślą? I jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki otóż ostatnio przejechałem się kolegi vw b4 1.9tdi i autko to przy delikatnym wcisnieciu gazu bardzo dynamicznie się rozpędza u mnie czegoś takiego nie ma, żebym mógł fajnie przyspieszyć muszę dodać gazu chociaż do połowy. Czy u was też tak jest? Kolega z forum kiedyś wspominał o złym ustawieniu dawki paliwa. Co o tym myślicie?


Przeniosłem do odpowiedniego działu i scaliłem. J.A.G

: 2013-01-12, 14:39
autor: mati_A6
gavotte, w intercoolerze tam chyba zawsze coś będzie. Może mieć na na to wpływ odma, sama turbina itd... Zwiększ dawkę jeśli jest mała i będzie się lepiej bujał :ok:

: 2013-01-12, 22:30
autor: wolfik0
Prostując temat,
Nie ma raczej większego sensu czyszczenia i przejmowania się olejem w intercoolerze bo to normalne w doładowanych dieslach. Za to możesz umyć z zewnątrz od drugiej strony z karchera to wymiecie wszystko co się zablokowało w żeberkach ;-)
I co do układu dolotowego posprawdzaj wszystkie węże czy nie są popękane, szczelne i to na tyle :ok: