Strona 6 z 7

: 2012-12-29, 12:13
autor: WojtekC4
afro89, A czym sie różni sterownik Z 100 AAT od a6 AAT? Pytam bo stoi taka na szrocie niedaleko mnie i bym sobie kupił taki sterwonnik gdy by sie cos modziło dalej.

: 2012-12-29, 12:26
autor: plazma24
Od siebie dodam, że w moim ECU A6 AAT z 1994r też mam lutowane kości :/

: 2012-12-29, 14:16
autor: afro89
Przede wszystkim nastawnik w Audi 100 jest potencjometryczny a w A6 jest indukcyjny, i to jest główna przyczyna. Potem jeszcze jest kilka innych szczegółów.

: 2012-12-29, 16:34
autor: Casian
afro89 pisze:panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:

Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.

Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.

Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.

Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.

Pozdrawiam!
Z tego co czytamy, chłop nie bardzo chce sie podjąć rezania 100 ?

: 2012-12-29, 17:44
autor: Hincó
No ale mi zrobił po namowach ;)
Soft musimy dograć jak trochę pojeżdże a to już niedługo...
ECU w a6 ma dużą diagnostyke, w setce to nawet podnieść temperatury grzania świec się nie udało.
Obecnie mam sporo do poprawy w sofcie ale autko nagina miło ;)
To_Ja! wgrał mi mape od pompy z AELa i to chyba nie jest najlepszy pomysł ale zobaczymy co da się zrobić ;)
Najważniejsze że auto lepiej jedzie i nie pali więcej niż wcześniej a i tak mniej niż ori AAT :-D

: 2013-01-26, 19:18
autor: Lechu
nie wiem czy jest dużo modyfikacji przy zmianie ECU.

Na pewno nastawnik.
Immobilizer. zegary z A6 :)
przeplywki te same
N18 troszkę inny ale sterowanie takie samo (prawdopodobnie)
brak czujnika temp oleju w 100.
100 ma inną turbinkę.

Tyle pamiętam ;P

: 2013-04-28, 20:34
autor: gustav
Ale ppitolicie:P

Prostą metodą w AAt osiągnąłem blisko 160PS i 350Nm. Jeździ się bardzo przyjemnie - szczególnie na trasie. 5 bieg zrobił się bardzo elastyczny. I nie trzeba wstawiać 0.230 czy większych sprężarek:P

: 2013-07-02, 15:06
autor: Casian
Kurcze Panowie.. zgłupiałem... byłem przekonany że sterownik, czy komputer jak to zwał w 100 C4 znajduje się pod osłoną w nogach pasażera, jako że kablem tam przeciągałem pod elektrykę chciałem spisać sobie nr ECU. A tu zonk nic tam nie znalazłem, nie wiem czy źle szukałem czy może komp jest pod wykładziną ale na grodzi i z boku go nie ma :( Pomoóżcie czy ja ślepy jestem czy źle szukam...

: 2013-07-02, 15:13
autor: Dawid2542
w nogach pasażera jes taka czarna skrzynka/obudowa i w niej jest komputer, musi tam być

: 2013-07-02, 21:25
autor: pawel
W A6 C4 jest pod nogami pasażera, pod tapicerką a nie w żadnej skrzynce, w a A100 zapewne tak samo.

: 2013-07-02, 21:26
autor: Casian
dokładnie, pod stopami pasażera pod taka plastikowa dużą płytą.. Trzeba dywan dośc mocno odchylić, ja ślepy był po prostu.. :oops:

: 2013-07-02, 22:57
autor: afro89
pawel, ECU jest pod plastikową pokrywą, a plastikowa pokrywa przysłania czarną skrzynkę/obudowę i znajduje się to pod dywanem nóg pasażera, chyba masz coś nie teges w tej twojej A6 :-/ albo nie czepiaj się słówek.

: 2013-07-02, 23:07
autor: pawel
Casian szukał zapewne w skrzynce po prawej stronie tam gdzie są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki.

: 2013-07-04, 20:58
autor: Casian
pawel pisze:Casian szukał zapewne w skrzynce po prawej stronie tam gdzie są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki.
Tak, tam szukałem ale jak odkryłem dywan to widac plastikową pokrywę a pod nia kompa...

: 2013-09-02, 00:31
autor: arwam
ponowie więc tak.

Pompy we wszystkich 2.5TDI R5 w audi są 11mm, nawet w starych pompach na potencjometrze,
zmiana ecu na A6 wymaga, zmiany nastawnika, ECU, i przepinowania paru kabli we wtyczce, sam jestem po swapie ECU z A6 C4 do 100 C4
z tym że ja miałem już wcześniej nastawnik indukcyjny, auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.

ori wtryski AAT o otworkach 0,185mm bez dotykania czegokolwiek pod maską ( oczywiście po za zapewnieniem prawidłowych nastaw) wystarczająna okolice 155KM i 320-340Nm jak zmienimy turbo na K24-7001 to okolice 160-`165KM i 380Nm.na wtryskiwaczach 210-tkach i 216-tkach uzyskacie bardzo podobne parametry bo obydwa mają otworki o średnicy ,0,210mm różnica to z zasługa ustawionych ciśnień, od AEL'a każdy ustawia 190/300 a od AXG lub AHY na 220/300bar.


zamiast turbo K16, małym nakładem prac i rzeźby w samym aucie można zaadoptować turbo K24-7001 a ono wystarcza przy wtryskiwaczach 230-tkach na około 230KM i 450Nm i w takie wartości narazie będę celował, bo narazie zbieram na wtryskiwacze.
jak już będzie, mało to następny etap to zmiana korbowodów na takie z AWX, ASZ które sąmocniejsze i gróbsze, wytrzymają spokojnie okolice 600Nm, przy dmuchaniu większych ciśnień dobrze by było nieco odprężyć silnik aby korbowody miały lżejsze życie.

jeśli za rok będę miał to auto nadal będę chciał atakować okolice 300KM i 600Nm, a następny etap i chyba max co z tego silnika bez dodatkowych gazów i cieczy( planuję wtrysk pary wodnej lub nawet samej wody dla zabicia EGT i zmianę wałka).
na taki z silników 2.0D lub 2.4D( to ten sam wałek)