[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
W nastawniku potencjometrycznym masz powrót od góry tak jak na zdjęciu
A w nastawniku indukcyjnym z boku
A w nastawniku indukcyjnym z boku
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 20:42 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
afro89, nie tylko?
jak nie zapomnę zrobię foto nastawnika w C4,
niestety nie mam nigdzie faz rozrządu, na necie nie znalazłem a na tematy w kilku forach nikt nie odpowiada, jedynie wnioskuję.
sama zmiana wałka nie da nam "góry" jeśli dobrze myślę to czasy otwarcia zaworów powinny wyglądać bardzo podobnie do silników 1.6D/TD lub 1.9D/TD
w 1.9TDI zmiana wałka na AAZ'owski po korekcie softu powodowało spory wzrost momentu obrotowego, bo jednak naszych silników ze względu na pompy nie ma co kręcić powyżej 5krpm, więc skoro nie ma bardzo możliwości wysokiego kręcenia, wykorzystajmy większy moment, zaletą jest to że suw pracy trwa dłużej w funkcji obrotu wału korbowego więc silnik powinien się stać bardziej ekonomiczny, i elastyczny.
niestety nie mam skąd znaleźć rozpisanych faz rozrządu.
suw wydechu jest krótszy jak i sów ssania, ale to podkreślam że tak jest w silnikach 1.6/1.9D/TD, sądząc po konstrukcji silników zostały tylko "dorzucone dodatkowe cylindry" a procesy spalania "zostały odziedziczone" po mniejszych rodzicach
niestety do puki cznie znajdę faz rozrządu to teza jest niepotwierdzona.
jak nie zapomnę zrobię foto nastawnika w C4,
afro89 pisze:arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??
niestety nie mam nigdzie faz rozrządu, na necie nie znalazłem a na tematy w kilku forach nikt nie odpowiada, jedynie wnioskuję.
sama zmiana wałka nie da nam "góry" jeśli dobrze myślę to czasy otwarcia zaworów powinny wyglądać bardzo podobnie do silników 1.6D/TD lub 1.9D/TD
w 1.9TDI zmiana wałka na AAZ'owski po korekcie softu powodowało spory wzrost momentu obrotowego, bo jednak naszych silników ze względu na pompy nie ma co kręcić powyżej 5krpm, więc skoro nie ma bardzo możliwości wysokiego kręcenia, wykorzystajmy większy moment, zaletą jest to że suw pracy trwa dłużej w funkcji obrotu wału korbowego więc silnik powinien się stać bardziej ekonomiczny, i elastyczny.
niestety nie mam skąd znaleźć rozpisanych faz rozrządu.
suw wydechu jest krótszy jak i sów ssania, ale to podkreślam że tak jest w silnikach 1.6/1.9D/TD, sądząc po konstrukcji silników zostały tylko "dorzucone dodatkowe cylindry" a procesy spalania "zostały odziedziczone" po mniejszych rodzicach
niestety do puki cznie znajdę faz rozrządu to teza jest niepotwierdzona.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żary
Podłączę się pod temat. Przymierzam się do regeneracji wtrysków ponieważ moje wtryski już sikają a nie rozpylają Mam możliwość kupić zestaw naprawczy Boscha (końcówka, przekładka i trzpień) DSLA150P764 czyli te z transportera 150hp w dobrej cenie. I teraz odnosząc się do tego co przeczytałem kilka postów wyżej, czy jeśli zamontuję takowy zestaw z T4 to będzie możliwość ustawienia ciśnień takich jak we wtryskach z AEL-a czyli 190/300bar? Czy lepiej ustawić te 220/300? Jaka to w ogóle różnica? Bym prosił o rozjaśnienie
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
arwam, Co do nastawnika, jest to najprostszy sposób aby je rozróżnić, w inne szczegóły się nie zagłębiam.
Trzymałem ostatnio w ręce wałek z 2,4 D i pomierzyłem wysokości krzywek, które są o ok 1mm niższe od tych naszych.
mati_A6, Jest to taka różnica, że przy ciśnieniu 190 będzie się trochę wcześniej zaczynał wtrysk paliwa(tzw wtrysk pilotujący), teoretycznie powinna być miększa praca silnika i powinien lepiej odpalać w porównaniu do tego 220.
Trzymałem ostatnio w ręce wałek z 2,4 D i pomierzyłem wysokości krzywek, które są o ok 1mm niższe od tych naszych.
mati_A6, Jest to taka różnica, że przy ciśnieniu 190 będzie się trochę wcześniej zaczynał wtrysk paliwa(tzw wtrysk pilotujący), teoretycznie powinna być miększa praca silnika i powinien lepiej odpalać w porównaniu do tego 220.
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 21:33 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13