[A6 C4 2,5TDI AEL] Bosch VP 37 w AEL'ach

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych

Jakiej wielkości głowice były w pompach wtryskowych w AEL'ach?

głowiczka 10mm
1
6%
głowiczka 11mm
17
94%
 
Liczba głosów: 18

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

anton ale miałeś takie oznaczenie na kompie ? Jakąś naklejkę ? czy w środku kompa widziałeś ozn na kościach ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

na kościach były naklejki skn tuning i jest mała lipa bo jak je wyciagałem to urwałem w dwóch kosciach po 3 nóżki i nie mam programatora zeby odczytac zawartość. Mierzyłem sie juz z nie jednym aelm i łeb w łeb szłem tylko ze u mnie 5-tka skrzynia a w aelach 6-stka teraz musze pojechac na hamownie bo mam nowy soft na jakies 17X KM
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

anton, 6 skrzynia według mnie nie jest niczym dobrym przy ściganiu się od skrzyżowania do skrzyżowania. Lepiej mieć ciut dłuższe biegi :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-12-26, 16:48 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Biegi 1-4 w piatce i szóstce sa takie same. No moze są jakieś skrzynie z innymi przelozeniami ale nie spotkałem sie narazie.
160+PS
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Takie o to mam oznaczenia na pompie..

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-26, 20:52 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Casian, więc mamy te same pompy na to wychodzi, właśnie wróciłem z autka,

Ciekawe tylko ile w tym prawdy, że z tą 1 w środku to 11 mm jest to jakoś potwierdzone? Czy z jakiego źródła pochodzą te dane wiadomo coś?
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Można to wydedukować łącząc to co napisane np w tym katalogu:
http://www.vepump.com/CZB.htm
i rozszyfrowując to co oznaczają symbole pomp w rubryce Vehicle Model wg poniższego opisu:
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/28. ... u%20VE.pdf

I tak pierwsza z brzegu:
0 460 403 008 to inaczej oznaczenie VE3/10xxxxxx co oznacza pompę rozdzielaczową z trzema wylotami i średnicą tłoczka 10mm

Po przejrzeniu katalogu wiadomo, że pompy są produkowane dla 3-6 cylindrów o średnicy wylotów 8, 9, 10 (oznaczenie 0), 11 (oznaczenie 1) i 12mm (oznaczenie 2).
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Aż sie Pany sam kopnołem do mojego wozidla. I u mnie też widnieje "1" :ok:
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Wychodzi na to ze też mam 11...
Tylko pewnie tzw fala jest inna niz w t5
To jakie najwieksze wtryski pociagnie stockowa pompa '415'?
160+PS
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

dzisaiaj robiłem uszczelnienie w dwóch pompach 1.9 tdi 1Z i tam było oznaczenie 0 466 404 986 co by sie zgadzało 5 cyfra czyli 10-tka bo mierzyłem i 6-sta ilosc cylindrów i robiłem pompe w aelu numer vw/audi 0 46 130 108G
zapoomniałem spisac numeru boscha i mierzyłem i jest 11staka
wedlug mnie pompa w t4 ma tylko inna fale :-P jak tylko bede miał taka pompe na stole pomierze sobie tomi tamto
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

anton, Przecież ja już mierzyłem pompę z AHY AXG (150KM) i one różnią się tylko falą jest ciut wyższa, którą teraz posiadam u siebie. Zresztą wspominałem o tym wcześniej.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

afro89,
samą fale włozyłes czy całosc z głowiczka


wiec juz znamy odpowiedz na nasze pytania :mrgreen:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

sama fala ze sprężynami. Tłoczek zostawiłem swój, ponieważ całkiem ładnie wyglądał. Dla zainteresowanych szczegóły nr fali w:
AEL-u DE 007
AXG DE 037
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

wszystkie pompy w audi 2.5TDI R5 mają 11mm tłoczki.
różnice w starszych modelach do 1994 to nastawnik MES (potencjometryczny). i fala DE 003, w nowszych to fala DE 007 i nastawnik HDK czyli indukcyjny, reszta to już detale mało istotne jeśli chodzi o ich możliwości.

w T4 o ile sięnie mylę fala jest DE 137 ale mogę sięmylić ponieważ nie pamiętam dokładnie
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

arwam, Ja mogę potwierdzić na 100% że w AEL-u jest DE 007, zaś zakładałem osobiście falę z AHY AXG i zwie się ona DE 037 :ok:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”