Strona 3 z 4

: 2013-01-06, 17:10
autor: anton
Obrazek
bardzo ważnym elementem podczas składanie pompy jest trafienie tłokorozdzielaczem w ten trzpien oznaczony na rys. bo inaczej nie złożymy pompy i za hu hu nie odpalimy auta kolejna sprawa to ta podkładka(dystans) bardzo czesto zdarza sie przy głowiczki ze tłoko rozdzielacz wyjdzie razem z nia musimy wtedy zwrócic szczegulna uwage czy podkładka ta nie wypadła ze swojego gniazda zdarza sie tez ze sie przyklei za posrednictwem ON do tłokorozdzielacza po czy potrafi spasc gdzies pod nogi :-D wiec musimy zwrócic na to szczególna uwage 8-)

: 2013-01-06, 18:05
autor: afro89
anton, Dobrze że jesteś czujny i dopisałeś bo inni z pewnością o tym nie wiedzą.

: 2013-02-10, 18:10
autor: GTR34
Wczoraj zabrałem się za uszczelnienie swojej pompy, bo ciekło tu i tam.. Rozebrałem calutką pompę, w poniedziałek kupię komplet uszczelnień i simmering na wałek bo mi tam się lało, no i teraz kwestia tej podkładki pomiędzy tłokiem a falą, mędrcy mówią, że jak się ją odwróci to auto nie odpali a nie chce mi się 10 razy pompy składać i rozkładać, wyciągać z auta i wkładać. Wiecie jak ma być ta podkładka dokładnie ? Bo to, że tłokorozdzielaczem trzeba trafić w ten trzpień w fali to wiedziałem, inaczej nie złożymy pompy tak jak koledzy wyżej napisali.

: 2013-02-10, 21:43
autor: anton
GTR34,
zaznacze odrazu żę nie jestem pewien czy ma to wpływ ale nie raz juz ta podkładka mi wypadła i za kazdym razem auto paliło wiec albo miałem fart albo bez znaczenia jak ją włożysz ale jesli sie nie myle z jednej strony bedziesz miał na podkładce wyrysowany/odbity ślad od tlokorozdzielacza wiec sie nie pomylisz
Wyciagałeś fale i rozebrałeś sekcie zasysajacą

: 2013-02-10, 21:55
autor: GTR34
Tak, wyciągnąłem falę, ale jakoś nie umiałem rozebrać dynamicznego przestawiacza kąta wtrysku, ale już na necie podpatrzyłem, że w koszyczku jest taka blaszka na tym tłoczku i szpikulec, zabezpieczenie. Jutro to rozbiorę do reszty i dostanę się do sekcji pobierającej. anton, Nie orientujesz się gdzie mogę zakupić ten zaworek którym ustawia się ciśnienie wewnętrzne na pompie ? Taki zaworek na śmieszny klucz, są na nim 2 o-ringi. Bo chyba jest walnięty u mnie.

[ Dodano: 2013-02-10, 21:56 ]
aaa i już wiem jak ma być na przekładka między falą a tłokorozdzielaczem, jutro zapodam foto.

: 2013-02-10, 22:08
autor: anton
po czym wnioskujesz ze walnięty jeśli naciskasz jakimś cienkim śrubokrętem na tłoczek i sie nie przycina i wraca to oki a gdzie nowy kupić :zalamany: nie mam pojęcia trzeba po pompiarzach pojeździć i zdobyć dobrą używkę

: 2013-02-10, 22:17
autor: GTR34
Właśnie nie sprawdzałem tego, jutro to oblukam. Rozumiem też, żeby motor elegancko odpalał, jest potrzebna jak największa szczelność sekcji tłoczącej, jeżeli są np. rysy na tłokorozdzilaczu czy coś tzn. że lipa jest ?

: 2013-02-10, 22:54
autor: pawel
To czy są spore przecieki wewnątrz pompy można podobno poznać po wskazaniach kąta wtrysku pompy przy przechodzeniu z MB na BS w grupie 4 - jeżeli w 3 pozycji znacząco spada kąt w BS w stosunku do MB znaczy, że przecieki spore. Jaka wartość jest tu tą wartością która wskazuje na konieczność regeneracji/wymiany tłokorozdzielacza to nie wiem. U mnie nieco spada ale podobno jeszcze tragedii nie ma, tak o ile pamiętam z pół stopnia - 4 mam w MB w BS ok 0,5 mniej, dobry pompiarz powinien to jak sądzę wiedzieć. Ale widać to przy kącie statycznym ustawionym na wyższy niż zadany przez ECU - gdy jest mniejszy to pomiary zapewne zafałszuje dynamiczna zmiana kata wymuszana przez ECU i przestawiacz kąta pompy (dotyczy MB, bo w BS by pokazać prawdziwy pomiar statycznego kąta VAG wymusza ustawienie kąta na 5st ATDC - widać to w pozycji 2 grupa 4 i pulsuje kontrolka świec żarowych).

Co do podkładki to ciekawe jak to jest, ja specjalnie po rozebraniu swojej nie zwracałem uwagi jak jest włożona przy powtórnym montażu, ale wydaje mi się że ona nie różni się z obu stron.

Jest jeszcze jedna sprawa w tych pompach - zaworki zwrotne na wylocie do rurek ciśnieniowych, one mają podobno zapobiegać powtórnym wtryskom w danej fazie wtrysku na skutek pulsowania ciśnienia - jeden u siebie rozebrałem z ciekawości i jest tam miniaturowa kuleczka, tak mała, że jak sądzę jej zużycie też może mieć jakiś wpływ na prawidłową pracę silnika, jest tam też sprężynka - słowem kolejne precyzyjne elementy do zepsucia nam humorów.

: 2013-02-10, 22:55
autor: anton
tak im bardziej wyrobiony tłokorozdzielacz tym wieksze przelewy i brak odpowiedniej dawki

: 2013-02-10, 23:02
autor: GTR34
Dokładnie jest tak jak napisałeś pawel, odnośnie zaworków zwrotnych w głowicy tłokorozdzielacza, jak któryś zaworek będzie zwalony, praca silnika będzie na nic, będzie motor kulał, obroty falowały tak jakby nie jarał na któryś gar na wolnych obrotach, i to właśnie podejrzewam, że jest w mojej starej pompie na której do dziś jeździ mój ojciec, z ciekawości czy to zaworki zwrotne wezmę podmienię ze swojej pompy i zobaczymy.

[ Dodano: 2013-02-10, 23:04 ]
No chyba, że sekcja tłocząca jest już tak rozwalona, że na prawdę chodzi na 4 gary na wolnych obrotach.

: 2013-03-25, 21:25
autor: WojtekC4
Panowie czy taki zestaw będzie pasował do AAT? http://allegro.pl/uszczelki-pompy-vw-pa ... 39888.html

Trochę mi cieknie spod nastawnika i nie wiem jakie te uszczelki mają byc.

: 2013-03-25, 21:28
autor: GTR34
WojtekC4, Będzie pasował.

: 2013-03-25, 21:31
autor: WojtekC4
GTR34, Dziekuje, wiec zamawiam :ok:

: 2013-03-25, 21:53
autor: Lechu
Na Twoim miejscu sprawdziłbym w IC i FOTA czy nie mają .

: 2013-03-25, 22:13
autor: GTR34
W inter carsie zawsze mają i przynajmniej masz pewność, że to na pewno ori BOSCH, ja dawałem w IC 42 zł bodajże za taki komplet i ok 30 zł za uszczelniacz na wałek pompy.