Strona 1 z 4

[100-2.5TDI AAT] uszczelnienie pompy wtryskowej

: 2011-11-25, 10:42
autor: Dawid2542
witam, jako ze lekko cieknie mi pompa wtryskowa zamierzam kupić jakis komplet uszczelnień do niej, moje pytanie... gdzie takie coś mozna kupić?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-uszc ... 38008.html czy takie coś bedzie OK?? pisze że pasuje do A6 od 1995 roku niewiem jak jest ze 100 bo ponoć pompa jest deczko inna

: 2011-11-25, 17:53
autor: J.A.G
:arrow: http://allegro.pl/uszczelki-pompy-wtrys ... 76166.html
:arrow: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-uszc ... 97725.html
W tych aukcjach piszą że te zestawy pasują do 1.9 i 2.5 100/A6. Jeśli się różniły, to jakimś szczegółem ale uszczelki, o-ringi i miedziaki powinny być te same.
Jeśli będziesz brał to weź Boscha. Kiedyś taki zestaw w 1.9D wymieniałem i się sprawdził.

: 2011-11-25, 18:07
autor: Lechu
Dawid2542, jeśli kupujesz to kup (tylko bosch) to u wiarygodnego dystrybutora . Uszczelki pod deklem i nastawnikiem owszem możesz sam wymienić, ale pod głowicą lepiej się nie bierz jeśli nie masz doświadczenia.

: 2011-11-25, 18:56
autor: Dawid2542
Lechu, czyli mówisz dać to mechanikowi? czy musi to być pompiarz? za 2tyg jestem umówiony na wymiane rozrządu to może by to za jednym razem machnąć

: 2011-11-28, 00:08
autor: Lechu
mechanik, może mieć średnie pojęcie o samej pompie. Może również tak być, że to zrobi sam, bądź odda do pompiarza. Proponuję od razu przy takiej operacji (bo musi ściągnąć pompę z silnika) sprawdzenie samej pompy na stole pobierczym itp.

: 2011-11-28, 15:29
autor: afro89
Po pierwsze z czego dokładnie cieknie Ci ta pompa, z pod dekla na nastawniku, czy pod nastawnikiem, lub jakieś inne elementy na pompie wtryskowej. Jeśli chodzi o uszczelki na i pod nastawnik to mam na stanie w domu oryginał BOSCH (klucz do odkręcenia nastawnika też mam bo jedna jest taka śmieszna trójkątna), i tak jak kolega wcześniej powiedział jak cieknie na, z nastawnika to dasz sobie radę, a jak innych elementów to daj profesjonaliście. Po drugie różnice w pompach wtryskowych to średnica tłoczka, w AAT 10mm w AEL 11mm, lecz obudowa jest ta sama.

: 2011-11-28, 22:45
autor: Lechu
afro89 pisze:różnice w pompach wtryskowych to średnica


i inny rodzaj nastawnika.

: 2011-11-29, 14:54
autor: afro89
a to nie wiedziałem że nastawnikami też się różnią.
Dawid2542, nie wiem czy jeszcze masz chęci do tego ale wspominałeś kiedyś że chcesz coś z silnikiem robić. Jak byś celował w jakąś dużą moc to lepiej poszukaj pompy z 2,5 AHY lub AGX

: 2011-11-29, 15:27
autor: Dawid2542
afro89, chęci są, tylko zanim ja sie za to zabiore to strace przez to cysterne paliwa hehe... chce najpierw spróbować wszystko uszczelnić bo i z wężyka jednego kapie co łączy wtryski. kropelka do kropelki i może spalanie lekko by spadło... pompe dokładnie dzisiaj sprawdze jak odbiore auto od elektryka gdzie to leci dokładnie

: 2011-11-29, 17:21
autor: Lechu
afro89 pisze:a to nie wiedziałem że nastawnikami też się różnią.
Oprócz, rozwiązania wewnątrz. To spójrz na przelew w A6 a w 100 są w innym miejscu.

: 2011-11-29, 17:39
autor: afro89
tylko że nie mam tego gdzie i jak porównać. Dobrze że jest ktoś kto zna szczegóły

: 2011-11-29, 20:58
autor: Hincó
Co do 11mm w pompie- Ael/AAT z automatem takie mają (jak i 1,9 automat) ale manuale mają zwykle 10. W przypadku a6 niczym się nie różnią. Niech ktoś mnie zweryfikuje :roll:

: 2011-11-29, 21:06
autor: Lechu
Mi się coś wydaję, że 11 to LT-ki mają .

: 2011-11-30, 14:40
autor: Hincó
Też-wersje 150 konne..
Ja pisze w analogi do 1,9 i obesrwacji wyglądu pomp ael/aat automat/manual...

: 2011-11-30, 15:05
autor: afro89
AEL, AHY, AGX, AAT-automat na stówę mają 11mm