[A6-2.5TDI AEL] wyjęcie wtryskiwaczy i wymiana

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[A6-2.5TDI AEL] wyjęcie wtryskiwaczy i wymiana

Post autor: icemerc »

Witam.

Mam pytanie:
che zabrać sie za wymiane wtrysków na 216 w swoim AEL i mam pytanie gdyż nigdy tego nie robiłem wcześniej.

Jak sie do tego zabrać? jaka kolejność wyjmowania i czym je wyciągnąć ?

bede wdziecznyz a info :-)


Pozdr
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

1. odkręcasz przewody wys. ciśnienia z wtrysków i od pompy wtryskowej.
2. wyciągasz wężyki nadmiarowe.
3. odpinasz kostkę z wtrysku sterującego (znajduje się ona na ścianie grodziowej)
4. odkręcasz śruby które trzymają wtryski, (śruby na imbus 6 lub zwykły gedor 13mm, w zależności jakie śruby masz zastosowane)
5. wyciągasz wtryski. Może być tak że będziesz miał problemy z wyjęciem jakiś wtrysków, i wtedy przydał by się taki ściągacz:

Obrazek

No i wszystko składasz w odwrotnej kolejności. Do tej operacji przydały by się także nowe podkładki miedziane pod wtryski, i nowe wężyki nadmiarowe żeby mieć już spokój na jakiś czas. Przed pierwszym odpaleniem nie dokręcaj przewodów paliwowych na wtryskach, tylko pokręć rozrusznikiem aż wyjdzie z nich paliwo, potem je dokręć i odpalaj.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Jak wyżej.
Ale jeszcze przed "dłubaniem" przydało by sie przedmuchanie wokół wtrysków,w szparach jest dużo syfu i może coś wlecieć przez dziury po wtryskach.
A w konsekwencji ucierpią gładzie cylindrów.
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

icemerc, zrob fotorelacje jak sie za to zabierzesz :)
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

icemerc, dziś to przechodziłem. Afro podał tutaj ściągacz. Wszystkie 5 wtrysków siedziało jak zamarznięte. Użyłem płaskiego klucza 15 (pasuje idealnie do korpusu w te zwężenia) i rozruszałem lekko wtryski kręcąc w tę i na zad a drugą ręką ciągnąłem do góry i wyszły.

No warto przeczyścić wokół wtrysków i gniazda bo tam syf niemały.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

a kolejna kwestia. jak już wyjme wtryski to włożenie nowych trzeba je na wcisk czy jakoś podobijac aby ciasno dobrze weszły? czy poprostu włożyc i tym klipsem przykrecic a on je odpowiednio dociągnie??

to może odkrecić klips trzymający i wyczyścić a pozniej wyjmować wtrysk??
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Wszelkie naprawy gdzie musisz rozszczelnić uklad wtryskowy,wymagają totalnej czystości!!!
Nawet ręce nie zaszkodzi myć kilkakrotnie.
Popsikaj najpierw jakimś odtłuszczaczem np płyn do mycia kuchenki gazowej,odczekaj,spłucz gorącą wodą,przedmuchaj dobrze kompresorem i potem się bierz za robotę.
Podkładki miedziane obowiązkowe nowe, możesz też użyć pasty miedzianej aby w przyszłości było je łatwiej wydobyć
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

dariodario, Ja bym pasty miedzianej nie używał, ze względu na aluminiową głowicę.

Tak jak napisali wcześniej, wyczyść wszystko wokół wtrysków, potem bierz się za wyciąganie, do tego nowe podkładki nowe nadmiary. Wtrysków niczym nie doklepuj itp, włóż je i dokręć śruby będzie OK. Ewentualnie po przejechaniu iluś tam km możesz sprawdzić stan dokręcenia śrub.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

a z jakim momentem przykrecić śruby trzymajace wtryski??
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”