Witam.
Mam pytanie do was o przestawiacz kata wtrysku czyli zawór N108. Jak on w zasadzie działa i jak może sie uszkodzić? wyczytałem ze to elektrozawór wiec co w nim może sie popsuć?.
ok pół roku temu wymieniałem go i jak dodaje gazu słysze metaliczne stukanie z okolic pompy wtryskowej. Dosłownie metaliczne do tego stopnia ze zagłusza ona gang 5 cylindrów po wkrecaniu na obroty....
czy fakt, że kabelki od niego sa polutowane aby je przedłużyc ( zaworek od 1.9 ) ma jakies znaczenie?
czy to jednak oznaka już styranej pompy wtryskowej?
w drugim AEl-u pieknie słuchac charakterystyczny gang 5 cylindrów a tutaj... metaliczny stukot przestawiacza kata wtrysków ....
generalnie może trzeba wymienić komplet uszczelek bo np jak spojrze to przewód od N108 pachnie ropą i jest mokry.
bede wdzieczny za odpowiedzi....
[A6-2.5TDI AEL] zawór N108 - zasada działania, uszkodzenia i
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Nie sądzę by ten zaworek był w stanie wygenerować tak głośny dźwięk, szukaj raczej gdzie indziej, może coś w pompie ale to chyba nie sam zaworek.
Zaworek upuszcza ciśnienie wytwarzane przez pompę wstępną, które przestawia tłok, utrzymując zapisane w ECU wyprzedzenie wtrysku w funkcji obrotów.
Zaworek upuszcza ciśnienie wytwarzane przez pompę wstępną, które przestawia tłok, utrzymując zapisane w ECU wyprzedzenie wtrysku w funkcji obrotów.
Ostatnio zmieniony 2013-07-02, 23:14 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm