[A6-1.9TDI 1Z] Falowanie na jałowym - nastawnik?

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

[A6-1.9TDI 1Z] Falowanie na jałowym - nastawnik?

Post autor: Grzesiek »

Cześć i czołem. Problem jak w temacie. Falują mi obroty na jałowym. Po delikatnym dodaniu gazu jest już ok. Jak się trochę orientowałem, jest to najprawdopodobniej wina nastawnika. Pompa była regenerowana 50k temu, więc chyba nie powinno być jeszcze większych problemów. Kupiłem sobie niedawno kabel z interfejsem, ale jeszcze nie znalazłem chwili żeby to uruchomić. I teraz pytanie do was, próbować podpinać się z kompem czy po prostu od razu szukać jakiegoś speca, który mi nastawnik przeczyści?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Podpinać i zrobić logi statyczne, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Spróbuj odpiąć impulsator ze skrzyni biegów. Ten co podaje prędkość na komputer i na deskę i zobacz czy będzie szarpać. Jeżeli nie to można próbować czyścić nastawnik. To jest rada z klubu 80-tki i mi pomogła:)
A6 C4 1.9 ON:):)
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

gdybyś miał problem z nastawnikiem to na forum audi80 i golfa działa osoba która czyści je za 100zł. wysyłasz swój, wpłacasz 100zł i dostajesz spowrotem wyczyszczony. ja tak zrobiłem i byłem mega zadowolony. do dzisiaj zero problemów. jak poczytasz fora to się domyślisz o kogo chodzi;)
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Którą grupe mam logować? 004?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zrób logi statyczne: 000, 001, 004, 007, 013 i statyczne Basic Settings 000, 001, 004. Wtedy zobaczymy.
Dudek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-07, 20:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorze

Post autor: Dudek »

i przygotuj się na wymianę wtrysków.

Miałem 1Z objawy:
- szarpanie,
- falujące obroty,
- czasami brak reakcji na pedał gazu podczas jazdy,
- etc...

Wymiana uszkodzonego nastawnika + nowe wtryski i po temacie.

Dopiero po wymianie wtrysków falowanie ustało.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Dudek, nie strasz :mrgreen:
Uwaga, próbuję wkleić logi:
MB:
Log (4 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)
Log (3 - 007)
Log (2 - 013)
BS:
Log (2 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)

Mogą być tu czy mam oddzielny temat zakładać?
Dlaczego on mi w 013 czwartego cylindra nie pokazuje? Chyba nie chodzi na trzech? :-P
Ostatnio zmieniony 2013-07-09, 22:27 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Grzesiek, Tutaj może być, trzeciego cylindra ci nie pokaże, bo to wtrysk sterujący i jego nie pokazuje. Analogiczna sytuacja jest wszędzie. Niestety muszę cię zmartwić, po logach widać, że jest wręcz tragicznie. Korekty na wtryskach są bardzo wysokie, poza dopuszczalną normą już, więc wtryskiwacze mogą podlewać/lać. Ale niekoniecznie, bo takie korekcje mogą być spowodowane pompą/nastawnikiem. Dawka paliwa jest tragiczna, skacze po całym zakresie co świadczy, że pompa jest na prawdę w złej kondycji, czyszczenie nastawnika wątpię czy pomoże, ale można oczywiście spróbować. Spróbuj zrobić tak, zaloguj się do sterownika ( niestety nie znam loginu do 1Z, ale spróbuj 12333 ) wejdź w adaptację, gr 002 i podnieś obroty biegu jałowego z 128, na 130 albo 131 nawet. Jeśli falowanie ustanie i silnik będzie chodził równo, to niestety nie nastawnik a skończona sekcja tłocząca w pompie czyli tłokorozdzielacz z głowiczką i czeka cię nie mały wydatek. Jeśli zaś falowanie nie ustanie, jest duża szansa na to, że czyszczenie nastawnika pomoże. Chyba tyle, reszta parametrów oprócz rozjechanej dawki, obrotów silnika i dużych korekt na wtryskach jest w normie.
Dudek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-07, 20:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorze

Post autor: Dudek »

A sprawdź jeszcze rezystancję na wtrysku terującym, więcej informacji lepsza diagnoza ;)
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

To bieda kiedy tak. Zrobie tak jak mowicie wieczorem.
Niewiele się pomyliłeś GTR, kod to 12233 :) Przy ustawieniu w 02 w adaptation na 130 falowanie czasami jeszcze jest, ale łagodniejsze, a czasami w ogole nie ma, obroty stabilizują się w okolicach 900. Moge zrobić logi na tym 130 jeśli to coś pomoże. Czyli lipa jak rozumiem? Co to jest te 130? Podniesienie obrotów na luzie po prostu? Moge na tym jeździć czy musze zmienić z powrotem na 128?
Ostatnio zmieniony 2013-07-10, 17:22 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Grzesiek, Nie musisz zmieniać nic z powrotem, tym ustawiasz tylko wolne obroty silnika.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

misprzytulak, Mówisz o MUNIORze tak? Mam do niego ponad 200 km w jedną stronę, ale chyba postaram się z nim skontaktować i może wybrać w jakiś dzień. 500 km to nie będzie aż taki wielki wydatek dla 1z a pewność diagnozy jest bezcenna. Ponadto słyszałem, że nie zdziera z ludzi, a jak pomyślę, że być może mam padniętą pompę, która 50k temu była z nie do końca mi wiadomych przyczyn rzekomo regenerowana za grube pieniądze u miejscowego fachowca to... :mur:
Dzięki panowie za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2013-07-14, 22:27 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

nie chciałem kryptoreklamy ale prawda, to o niego chodzi;)
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Siema. Jako że problem się chyba rozwiązał to piszę. Mimo podniesienie wolnych obrotów falowanie było jednak tak samo mocne. Więc mechanik wyczyścił nastawnik i jak na razie problem jak ręką odjąć. Pewnie metoda czyszczenia by wam się nie spodobała, ale cóż, zadziałało.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”