[100-2.5TDI AAT] Zapowietrzanie ukladu

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

[100-2.5TDI AAT] Zapowietrzanie ukladu

Post autor: marcin21grand »

Przezroczysty przewód paliwowy filtr-pompa zapowietrza się po lekkim dotknięciu powietrze wlatywało na Końcach przewodu opaski samo zaciskowe pomogly po odpowietrzeniu wszystko ok 
Po postoju mam problem z odpaleniem bo w przewodzie znowu jest powietrze, czy powietrze zostalo w pompie i się cofa? zauwarzylem ze czarny przewódz wtryskiwaczy do pompy, mozna sciągnac z pompy bez większych problemow to normalne czy możliwe że tam lapie powietrze?
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 16:45 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Normalne że można go ściągnąć bez problemu :) oczywiście mowa o przelewie tak ? możesz spróbować skrócić go o 0,5 cm. Powietrze może też łapać przez nieszczelność filtru paliwa jak i jego odpowietrznika który znajduję się u góry podstawy filtra ;-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

Post autor: marcin21grand »

Obejrzałem cały filtr i sucho nie wykluczam morze jednak gdzieś zasysa.
Tak o powrocie z wtrysków mowa spróbuje go skrócić i sprawdzę ten odpowietrznik na podstawie
Dzieki
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 16:46 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

To że sucho to o niczym nie świadczy ponieważ przy pracującym silniku jest tam podciśnienie które robi pompa wtryskowa :-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Do sprawdzenia wszystkie podkładki miedziane, najlepiej dać nowe i spokój, u siebie miałem taki przypadek, przelew z wtrysków wszystkie wężyki dałem nowe, miedziane podkładki wszystkie nowe, wężyki posprawdzane, wszystko dobrze poskręcane, filtr paliwa nowy. I dalej łapało mi gdzieś powietrze, sprawdzenie bardzo proste, bierzesz bańkę 5L z ropą i do niej podpinasz zasilanie, powrót zostawiasz niech se leci do baku z powrotem. Odpalasz i patrzysz, czy na tym zasilaniu z bańki dalej ci łapie powietrze, jeśli tak to przyczyny musisz szukać pod maską, jeśli nie łapie to przyczyny szukasz w przewodach od filtra do baku, ja właśnie miałem tak, że mi kawałek rurki od zasilania zgniło i tam sobie łapało powietrze. Wyciąłem, wstawiłem kawałek węża gumowego i ani grama powietrza w układzie już nie mam. Sprawdź jeszcze przewody od podstawy filtra do tych przewodów co idą z baku, czy opaski dobrze ściśnięte etc. Powrót z nastawnika do podstawy też sprawdź, w pokrywie nastawnika też masz miedziane podkładki. I jeszcze jedna taka rzecz, co przychodzi mi do głowy.. Masz czujnik wody w filtrze paliwa ?
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

Post autor: marcin21grand »

Tak posiadam czujnik wody w filtrze.
Wczoraj wieczorem próbowałem dokrecic srube na pompie z przezroczystym przewodem dala się dokrecic minimalnie ok 15° rano przy temperaturze minusowej zapalił jak marzenie wiec puki co wygląda dobrze zobaczymy co najbliższe dni przyniosą,
Jeżeli znowu się zapowietrzy to będę działał.
Tak po za tematem bylem dzis w sklepie motoryzacyjnym po regulator napięcia z szczotkami
Na stanie nie mieli mogę zamowic a kosztuje :shock: 73€ (jestem w austri)
Wole na allegro zamowic z wysyłką tutaj.
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 16:51 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Jeśli układ dalej będzie się zapowietrzał, następnym podejrzanym jest właśnie czujnik wody w filtrze paliwa. Często to on jest winowajcą i zapowietrza układ.
Awatar użytkownika
uszaty2222
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2011-09-27, 19:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: poznań

Post autor: uszaty2222 »

witam mam podobny problem z tym powietrzem w wzyku, z obnserwacji wynika ze jak zgasze silnik to powietrze wychodzi z pompy i tam stoi.Przy ponownym odpaleniu juz musi pochechlac chwile i niewiem dlaczego pompa uszczelniona w zeszlym roku nie widac zeby byla spocona wiec co moze byc tego powodem ? przelewy tez sprawdzone i wygladaja na sprawne bez zadnych spochniec ani przeciekow ???
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jesteś pewien że powietrze nie idzie od strony filtra ?
()()()() Jedna rodzinka VW
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Jest jeszcze zaworek regulacji niskiego cisniena pompy, tam też teoretycznie może łapać powietrze na postoju.
AAT@17xKM/380Nm
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Jestem właśnie po wymianie oringów na tym zaworku.
Powietrza nie łapał tam ale prewencyjnie wymieniłem.
Oringi się rozpadły po wyjęciu tego zaworka.
Teraz odpala po jednym obrocie,przed wymianą odpalał jak CR,po 2-3 obrotach
Ostatnio zmieniony 2013-10-04, 09:21 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

U mnie efekt był podobny - uszczelnienie tłokorozdzielacza pompy, wymiana tych o-rigów + konkretny kąt wyprzedzenia wtrysku (ok 5st), tyle, że ja już kręciłem czasem po 5-10 razy i ładowałem aku nawet 2 x w tygodniu. Teraz od pierwszego, -7st (ubiegłej zimy) po 3 zakręceniach z odpiętymi fajkami z świec żarowych.
AAT@17xKM/380Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”