Strona 3 z 14

: 2012-12-13, 14:24
autor: WojtekC4
pawel, Ja pojechałem do pompiarza podałem nr dsla150P764 i mi pokazał ori Bosche z tym numerem i były to 216tki wiec nie wiem co Ty próbujesz udowodnić ,zresztą najlepiej pojedz do jakiegoś konkretnego serwisu diesla i zapytaj,a po za tym afro89, dał wystarczające info na ten temat więc nie szukaj sobie kwadratowych jaj.

: 2012-12-13, 14:47
autor: pawel
Było na tych boschach napisane "216", a może pompiarz pomierzył te otworki ? Rozmawiajmy konkretnie...
A to co wkleił afro89 znam, wielu już kopiowało i wklejało te dane, ale skąd one się wzięły to najstarsi górale nie wiedzą.

Wkleję teraz to co ja "wydedukowałem", co nie znaczy że to wszystko jest zgodne z rzeczywistością:

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT - średnica otworków 0,180mm
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL. ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE - średnica otworków 0,185mm
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL - średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG - średnica otworków 0,205mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,AHU,ALE,AFF - średnica otworków 0,190mm
2437010059 (P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE - średnica otworków 0,175mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY - średnica otworków 0,210mm
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV - średnica otworków 0,205mm
2437010126 (P1019) - 2.5 TDI AXG - średnica otworków 0,210mm
2437010106 (P838) - 2.5 TDI D525 (AEL stosowany w VOLVO) - średnica otworków 0,205mm

: 2012-12-13, 19:02
autor: afro89
pawel, No właśnie w Twoim przypadku także nie ma pewności iż wszystkie Twoje dane są prawidłowe i skąd je wydedukowałeś :?: Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Jeśli chcesz rozmawiać o konkretach to je przedstaw na ten temat, widocznie nie jesteśmy doinformowani, być może sam mierzyłeś otworki suwmiarką?? Większość z nas opiera się na tym co jest mówione na innych forach i to na nie jednym, oraz na tym co jest sprzedawane, i to nas trzyma w utwierdzeniu że występują wtryski 0.216 w AHY i AXG.

: 2012-12-14, 01:06
autor: pawel
Wkleiłem parę postów wyżej katalog odpowiedników końcówek boscha produkowanych przez sevendiesel (bo ta firma takowy udostępnia) wraz z podstawową specyfikacją (ilość otworków i ich średnica) - i stąd ta moja dedukcja.
Gdyby ktoś posiadał jakiś katalog, notę techniczną czy cokolwiek na temat wtrysków boscha, f.boscio, firada, star diesel etc etc to byłbym wdzięczny za udostępnienie na forum aby rozwiać wątpliwości.

: 2012-12-14, 16:03
autor: mati_A6
Może ktoś kto zna się na takich sprawach technicznych wystosuje odpowiednie zapytanie do naszej polskiej firmy "Wuzetem"? Ja na ich stronie jedynie znalazłem katalog produktów z którego i tak nic nie rozumiem http://www.wuzetem.waw.pl/index.php?Ite ... com_morion

: 2012-12-14, 16:36
autor: Casian
Te WZM to sa nie do dostania.. Przynajmniej nigdzie u mnie w sklepach ich nie mają :(

: 2012-12-14, 17:03
autor: GTR34
Ja kupiłem na allegro, i jestem z nich zadowolony. Tyle, że średnica otworków 0.210 czyli to AEL'a.

: 2012-12-15, 01:09
autor: pawel
Znalazłem jeszcze to - zdaje się należy do boscha:
http://sd-2.archive-host.com/membres/up ... _bosch.pdf

Jest tam napisane mniej-więcej to samo w temacie, który nas dotyczy (czyli szpryc DSLA150) co w katalogu seven diesel, do którego link już wstawiłem parę postów wcześniej - jeżeli komuś zepsułem dobry interes, względnie humor to stwierdzam, że to było całkowicie niezamierzone ;)

GTR34, jaki już przebieg zrobiłeś na WZM-ach ? Czy wymieniałeś końcówki sam bez regulacji ciśnień, czy może jakiś pompiarz ci to robił ?

pzdr

: 2012-12-15, 11:28
autor: Casian
Panowie co to znaczy że wtrysk otwiera się przy niższym ciśnieniu, co słychać czasem na wolnych obrotach. Mam mozliwość kupna wtrysków ale taka adnotacje dał sprzedający..

: 2012-12-15, 11:31
autor: pawel
Chyba to, że leje - nie rozpyla odpowiednio co się objawia "tłuczeniem" silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Tak mi się przynajmniej wydaje (ja bym tego nie kupował).

: 2012-12-15, 13:06
autor: GTR34
pawel pisze:GTR34, jaki już przebieg zrobiłeś na WZM-ach ? Czy wymieniałeś końcówki sam bez regulacji ciśnień, czy może jakiś pompiarz ci to robił ?
A ja wiem, coś koło 1kkm więc nie dużo, może nawet mniej. Wtryskiwacze zawiozłem do pompiarza, wrzucił końcówki i ustawił obydwa ciśnienia.
Casian pisze:Panowie co to znaczy że wtrysk otwiera się przy niższym ciśnieniu, co słychać czasem na wolnych obrotach
Dokładnie, jak mówi kolega wyżej. Jeśli wtrysk nie trzyma ciśnienia objawia się to stukaniem, nawet lekkim falowaniem obrotów. Wtedy nasz wtryskiwacz, po prostu leje. Ja również bym tego nie brał.. Moje lejące wtryski stukały i to strasznie, pompiarz mi właśnie powiedział, że na wolnych obrotach strasznie leją. Poza tym, silnik chodził głośno, dymił, i w ogóle praca, nieprzypominająca w żadnym stopniu, pracę zdrowego AEL'a.

: 2012-12-15, 16:09
autor: gjom
GTR34, zawoziłeś może wtryski do pana Wrony do Lubartowa? On mi wymieniał na nowe ale powiedział, że Boscha kosztują ok 310zł/sztuka i zaraz tańsze po nich za 105zł/sztuka ale za nic nie mogę sobie przypomnieć jaka była firma tych końcówek. Przelatałem na nich 35-40tkm i jestem zadowolony, spalanie w dół. :ok:

: 2012-12-15, 23:28
autor: GTR34
gjom, Niet, oddawałem do Pana Niki w Chełmie.

: 2013-01-19, 03:24
autor: Lechu
Panowie ie sugerujcie się, to co jest w katalogach zamienników, tylko katalog BOscha Wam odpowie na pytanie jakiej średnicy sa otworki we wtryskach w poszczególnych silnikach.

: 2013-01-21, 20:11
autor: pawel
A ma ktos moze takowy, skoro ten ktory wkleilem nie jest boscha ? Jakis link lub skan mozna by wrzucic na forum.