Strona 1 z 1

[100-2.5TDI AAT] Ustawianie pompy wtryskowej-początek wtrysk

: 2017-12-30, 18:24
autor: kajoj
Witam,ktoś ustawiał pompę wtryskową za pomocą zegara(początek wtrysku)wiem że vagiem też można.Wiem ,że korygować można vagiem,ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej

: 2017-12-30, 18:37
autor: munior
kajoj pisze:ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej
A któż ci takich bzdur naopowiadał ? Ustawia sie przy pompcy vaga i to z dokładnością jaką chcesz .Zegar jest dla ludzi którzy zamiast korzystać z udogodnień ,lubią utrudniac sobie życie

: 2017-12-30, 18:41
autor: kajoj
A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku

: 2017-12-30, 19:21
autor: munior
kajoj pisze:A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku
Dynamicznie to już ustawia ECU za pośrednictwem n108 .Ustawia się tylko statyczny początek wtrysku .Do tego służą nastawy podstawowe , tryb basic seting w vagu ,czyli tryb bez korygowania początku wtrysku przez ECU.Ustawienie przy pomocy vaga trwa tyle ile odpalenie programu i popuszczenie pompy ...zegarem nawet nie zaczniesz ,a przy pomocy vaga już zapomnisz że ustawiałeś ...kiedyś dawno temu jak jeszcze nie miałem vaga ,to w swoim 1z męczyłem się z zegarem koło godziny ...nigdy wiecej ,szkoda czasu i nerwów

: 2018-02-03, 19:28
autor: arwam
żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.

: 2018-02-04, 07:57
autor: Casian
arwam pisze:żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.
ciekawe rzeczy tu piszesz.. :mrgreen: Musze spr to u siebie jak ja mam :)

: 2018-02-04, 12:56
autor: Dodek
arwam, z całym szacunkiem ale nie masz racji.
Po pierwsze kolega nie ma możliwości tego spawdzić bo 1 i 2 wersja stetowników AAT nie mają dostępu do grupy 004
Obrazek

2. Dopiero 3 wersja sterownika AAT od 07.94 i AEL od 10.94 mają możliwość zczytywania pełnych grup MS
(AEL i AAT):
-1 do 2 przed GMP - czyli lepiej mieć opóźniony moment początku wtrysku niż przyśpieszony.

Obrazek
tak samo mówi to opracowanie Polskiej Akademi Nauk w Lublinie - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... lewski.pdf - Spalanie wcale nie maleje ale rośnie.... :->
Wzrost jednostkowego zuŜycia paliwa dla róŜnych od nominalnego kątów wyprzedzenia
wtrysku w całym zakresie obciąŜeń i przy obu badanych prędkościach
obrotowych silnika; dla kąta αww = 19oOWK przy prędkości obrotowej
1500 obr/min ge
wzrosło średnio o 17,5%, a przy 2000 obr/min o 12,1%, zaś dla
αww = 25oOWK – o 6,8% przy 1500 obr/min i o 3,4% przy 2000 obr/min, ponad
wartości uzyskane dla kąta nominalnego;
Osobiście już testowałem takie ustawienia w furze i pojawiają sie same negatywy:
1. szary dym przy rozruchu (niespalone paliwo) a przy butowaniu odczuwalnie mniejsza moc
2. szybsze rozgrzewanie sie silnika (a w dieslu jak wiadomo z teorii ma być na odwrót - im wieksza efektywność spalania tym mniej energi idzie na ciepło) - tu jest inaczej bo takie złe ustawienia powodują ze energia paliwa jest źle spalana - moment spalania występuje za wcześnie)
3. auto lepiej odpala -fakt ale dźwiek silnika staje się bardzo metaliczny i to każdy usłyszy - nie wróży to nic dobrego bo mi osobiscie przypomina to raczej spalanie stukowe wystepujące w benzynie.
4. spalanie wcale nie maleje - w moim przykładzie różnice były niewidoczne może spalanie było nawet i wieksze ale w sumie i tak tak jedziłem moze z 50km przez te metaliczne stuki