arwam, z całym szacunkiem ale nie masz racji.
Po pierwsze kolega nie ma możliwości tego spawdzić bo 1 i 2 wersja stetowników AAT nie mają dostępu do grupy 004
2. Dopiero 3 wersja sterownika AAT od 07.94 i AEL od 10.94 mają możliwość zczytywania pełnych grup MS
(AEL i AAT):
-1 do 2 przed GMP - czyli lepiej mieć opóźniony moment początku wtrysku niż przyśpieszony.
tak samo mówi to opracowanie Polskiej Akademi Nauk w Lublinie - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... lewski.pdf - Spalanie wcale nie maleje ale rośnie....
Wzrost jednostkowego zuŜycia paliwa dla róŜnych od nominalnego kątów wyprzedzenia
wtrysku w całym zakresie obciąŜeń i przy obu badanych prędkościach
obrotowych silnika; dla kąta αww = 19oOWK przy prędkości obrotowej
1500 obr/min ge
wzrosło średnio o 17,5%, a przy 2000 obr/min o 12,1%, zaś dla
αww = 25oOWK – o 6,8% przy 1500 obr/min i o 3,4% przy 2000 obr/min, ponad
wartości uzyskane dla kąta nominalnego;
Osobiście już testowałem takie ustawienia w furze i pojawiają sie same negatywy:
1. szary dym przy rozruchu (niespalone paliwo) a przy butowaniu odczuwalnie mniejsza moc
2. szybsze rozgrzewanie sie silnika (a w dieslu jak wiadomo z teorii ma być na odwrót - im wieksza efektywność spalania tym mniej energi idzie na ciepło) - tu jest inaczej bo takie złe ustawienia powodują ze energia paliwa jest źle spalana - moment spalania występuje za wcześnie)
3. auto lepiej odpala -fakt ale dźwiek silnika staje się bardzo metaliczny i to każdy usłyszy - nie wróży to nic dobrego bo mi osobiscie przypomina to raczej spalanie stukowe wystepujące w benzynie.
4. spalanie wcale nie maleje - w moim przykładzie różnice były niewidoczne może spalanie było nawet i wieksze ale w sumie i tak tak jedziłem moze z 50km przez te metaliczne stuki