Strona 2 z 2

: 2016-06-01, 09:58
autor: various
gustav, nie takie kwiatki wychodziły od uznanych pompiarzy :)
Moja pompa dawno dawno temu też była u jednego z lepszych śląskich pompiarzy - dawka za duża (falowały obroty) i kąt mocno wczesny. Założyli - dobrze paliła - zostawili.

: 2016-06-01, 11:56
autor: mas0n
afro89, no spoko, tylko u mnie po jeździe temperatura paliwa jest tak wysoka, że nie mieści się na wykresie TDI timing. Pytanie, skąd bierzesz temperaturę? Bo VCDS przecież sczytuje jakieś swoje własne wartości, ale nie są one chyba temperaturą. Jeśli ta wartość z TDI timing to temeratura to mam wartość od 180 do ponad 210 st. C.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/0-B37sZQilo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

: 2016-06-01, 13:03
autor: gustav
mas0n, Ja temperaturę biorę z grupy 007. U Ciebie na podstawie logu 000 temp pliwa wydaje się być ok ale masz za mocno wyprzedzony kąt wtrysku i dlatego nie łapie się na wykresie .

: 2016-06-01, 13:45
autor: afro89
mas0n, dokładnie tak jak pisze gustav, bloki pomiarowe gr 007 i tam masz między innymi temp paliwa.

Co do 90*C to lekka przesada nie może tak być, może sam czujnik źle pokazuje?????

Do sprawdzenia jeszcze zaworek N108 bo falowanie obrotów może być od pływającego kąta wtrysku.

: 2016-06-01, 14:50
autor: mas0n
gustav, na filmie tak, ale kilka razy sprawdzałem i było powyżej 210. Wtedy komunikat "fuel temp. to hot'. Coś koło tego. Zrzut z ekranu usunięty z Tinypic :/

: 2016-06-01, 23:04
autor: gustav
Zrobiłem dzisiaj następujący test: Rozgrzałem auto i przejechałem się dynamicznie. Paliwo po nagrzaniu miało 60*C. Następnie podniosłem maskę i bardzo delikatnie zacząłem ochładzać pompę wtryskową mgiełką wodną. Zbiłem tamperaturę o 10*C i falowanie obrotów ustało oraz kąt wtrysku również się uspokoił. Czego się czepić ? Czy głowica w pompie przepuszcza gorące rzadkie paliw i z tego powodu są takie cyrki ?

: 2016-06-02, 17:29
autor: mas0n
W grupie 007 60 - 65 stopni, w wykresie:
Obrazek

: 2016-06-02, 19:31
autor: gustav
mas0n, Dzisiaj dla przykładu zaobserwowałem temperatury w AAT. I co ciekawe są bardzo podobne do Ael'a. Ale AAT odpala wzorowo. Powiem więcej. AAT ma ustawiony kąt bs 000 na poziomie 45 jednostek i pali od strzała, czy zimny czy ciepły, czy letni bez świec - mega zdrową pompę jak i cały silnik.


Poza tym obroty nie falują. Temperatura pliwa wynosi 62*C. Jest wszystko git.

Ale Ael'a coś boli, może faktycznie jest tak jak AFRo podpowiada - zaworek N108.

: 2016-06-02, 19:36
autor: afro89
gustav, falowanie obrotów może wynikać także od falowania kąta wtrysku, sprawdzić zaworek czy jest sprawny oraz sitko czy nie ma w nim opiłków, założyć przy okazji nowe uszczelnienia na zaworku.

: 2016-06-04, 11:59
autor: mas0n
afro89, na audiklub znalazłem podpowiedź, aby wyłączyć ten zaworek i sprawdzić wtedy rozruch. Jak można go odłączyć?

Tak w ogóle w trakcie sprawdzania kątów oraz temperatur pojawił mi się błąd

00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

: 2016-06-05, 08:40
autor: elmi_k
Za bardzo wyprzedzony kąt wtrysku.

: 2016-06-06, 19:18
autor: gustav
mas0n, Ja właśnie tak zdiagnozowałem falujące obroty u mnie. Odpiąłem N108 czyli zaworek przestawiania kąta wtrysku i obroty stoją równo pomimo temperatury paliwa 65*C. Zrobiłem to po trasie 400 KM więc to na 100% przyczyna falowania obrotów.

Po odpięciu wyskowyczł błąd oraz wyprzedzeni kąta wtrysku wynosiło około 20 -22 stopnie BTDC w grupie 004.