Strona 1 z 2

[A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika

: 2016-05-22, 14:27
autor: Papu
Witam wszystkich jestem na forum nowy a c4 jeżdżę od ponad roku i od początku właściwie ciężko zapala na mocno rozgrzanym silniku, nasila się to gdy jest cieplej. Jazda autostradą, zjeżdżam żeby zatankować, po chwili odpalam iiiiii kręcę kręcę aż w końcu odpala. Spalanie super, przy szybkiej jeździ 7 litrów rzadko przekraczam, nie żre oleju ani nic z tych rzeczy (przebieg ok 340tys). Na krótkich dystansach przy ciepłej pogodzie i mocniejszym butowaniu też bardzo ciężko odpala ciepły > filmik . Zimny silnik czy to zima czy lato odpala dobrze. Wtryski zrobione, filtr paliwa też. Z kątem wtrysku kombinowałem z mechanikiem tak żeby było jak najlepiej.
Jak na moje oko pompa umiera ale może jakaś mądra głowa coś podpowie. W mojej okolicy brak dobrego pompiarza, strach paprochom dawać. Szykuje się do chipa i chcę żeby wszystko było jak należy.

: 2016-05-22, 16:56
autor: afro89
Jaką masz wartość kąta wtrysku przy rozgrzanym silniku. Interesuje mnie gr 000 w BS 2 kolumna.

: 2016-05-22, 18:02
autor: Papu
Dzięki za odpowiedź, jutro sprawdzę bo rozgrzebałem wczoraj przednie zawieszenie i nie zdążyłem poskładać. Rozgrzać tak żeby źle palił?

: 2016-05-22, 19:13
autor: afro89
normalna temperatura robocza, czyli powyżej 80*C

: 2016-05-27, 20:07
autor: Papu
- już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?

: 2016-05-27, 21:44
autor: dechpo
Papu, dla jakiej wartości kąta w vagu ciężko palił? Ile jest teraz?

: 2016-05-30, 12:09
autor: gustav
Papu pisze: - już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?
Być może to problem gorącego paliwa.

: 2016-05-31, 09:43
autor: Papu
nie mam dostępu teraz do vaga bo jestem poza domem. Ile przyspieszony dokładnie też nie wiem, wiem tylko że minimalnie przyspieszony. Vag wywala błąd - regulacja kąta wtrysku. Robił mi to pewnien magik ale bardzo ogarnięty. Chce chipa robić i chciałbym żeby wszystko było tip-top.

Na chłopski rozum to gorąca ropa jest rzadsza i mi to wygląda na to, że pompa nie ma już swojej kompresji żeby pociągnąć wymagana dawkę do odpalenia. Jak odłączę czujnik temperatury pali dobrze (więcej ropy dostaje)

: 2016-05-31, 10:51
autor: gustav
Pytanie: Jaką masz dokładnie temperaturę paliwa bo jeśli powyżej 60*C to nic dziwnego że masz trudności z rozruchem.

: 2016-05-31, 22:39
autor: Papu
W tym tygodniu sprawdzę dokładnie o co chodzi z tym kątem wtrysku, wydaje mi się, że poprzedni właściciel coś mógł z paskiem na pompie przestawić i stąd problemy. Ustawie tak żeby było jak trzeba potem będziemy myśleć jak nie pomoże.

: 2016-08-05, 11:11
autor: Papu
Miałem pilny wyjazd ale już jestem i dalej walczę z moją c4, więc tak:
1. sprawdziłem kąt wtrysku - jest teraz przyspieszony o ok 10 stopni (wywala błąd regulacja kąta wtrysku) - zimny pali dobrze jak dostanie po dupie źle.
2. Jak ustawiłem kąt na poprawną wartość zimny i ciepły palił podobnie - ciężkawo
do tego capiło ropą, kopcił na biało, i przy odpalaniu (zimnego) i przy gazowaniu na ciepłym silniku.
3. Zaworek w pompie na dwie śrubki taki z sitkiem gdzieś wyczytałem że może być brudny - był trochę, wyczyściłem i bez zmian.
4. Po ustawieniu kąta tak żeby dobrze palił nie kopci (przy deptaniu "do dechy" wiadomo trochę przykopci na czarno ale niedużo) zauważyłem że skacze zapłon czasami o 1 czasami o 2 jednostki, po odpięciu wtryskiwacza sterującego stoi jak zamurowany (coś z nim nie tak? błędu nie ma)
5. Na podpiętym wtryskiwaczu sterującym pompa rzęzi nie jakoś mocno ale ewidentnie słychać że dźwięk z pompy, odpinam cisza. Ale to nie zawsze. Teraz jeżdżę parę dni od "zabawy" z kątem wtrysku i nic nie słychać.

Oprócz tego że auto ciężko pali mocno nagrzane, jeździ bardzo dobrze, ma moc, mało pali, nie żre oleju. Pompę chłodziłem wodą - pali tak samo. Jak rozgrzeję auto dam mu po dupie to pompa jest ledwo letnia i nie ma za bardzo co chłodzić a już pali gównianie.

Może ktoś z Was zna jakiegoś magika? Ja z moim już nie mam pomysłów :evil:

: 2016-10-30, 17:36
autor: arwam
logi grupy 001 z kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu, logi gr 004

: 2016-10-30, 20:00
autor: Papu
Dzięki za odpowiedź, sprawdzę w wolnej chwili i wkleję tutaj. Nie wiem czy to przypadkiem nie słabawy rozrusznik.

: 2016-11-15, 16:07
autor: mojeaudia6c4
Witam wszystkich:) Papu, Wrzuć logi statyczne 013 (stan wtrysków, tulej w cylindrach, pierścieni) na ciepłym i zimnym silniku. U mnie zużycie wtrysków oraz pompy dało efekt złego odpalania na zimnym i na ciepłym silniku, +mapa silnika odkupiona od kolegi z poprawioną dawką paliwową dało jeszcze gorszy efetk... Wtryski jak są zużyte, leją zamiast wtryskiwać i dają za dużą dawkę paliwową na cylinder, u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)

Auto pali tak dobrze że nie można się nadziwić :) Pozdrawiam :)

: 2016-11-16, 09:17
autor: ryba80
mojeaudia6c4 napisał "u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)
Mógłbyś dokładniej opisać jak to zrobić rozumiem że da radę to vag-iem zrobić?