Strona 1 z 1

[100 C4] Za niska temperatura płynu chłodniczego w trasie?

: 2017-09-22, 11:41
autor: MARO
Cześć
Zaczęłem się ostatnio interesować temperatura płynu ponieważ odkąd pamiętam w trasie temperatura była na kresce przed 90 czyli jakoś 80stopni?.
W mieście i na postoju osiąga 90 i trochę nad ale minimalnie.
Ostatnio zaczęło mi ubywać płynu do chłodnicy, wyciekow nie ma bo stoi w garażu i bym widział. Co prawda ostatnio popala na biało ale jak dolałem płynu i przejechałem w trasie 800 km to przestało ubywać, choć nadal kopci. A temperatura nadal ok 80 stopni.

Przeczytałem parę tematów i temperatura powinna być 90 stopni. Wszystko działa jak należy chłodnica jest ciepła, nagrzewnica działa, wentylatory też więc gdzie jest przyczyna? A może tak jest? (choć wydaje mi się że nie powinna być tak).
Może przepływomierz? Wszyscy piszą że on albo zapowietrzony układ :/

Benzyna 2.8 z 92 z góry dzięki za odp :ok:

Teraz temperatura nawet nie dochodzi do 90 :/
Obrazek

: 2017-09-23, 12:50
autor: Pedro669
Termostat do wymiany

: 2017-09-23, 13:26
autor: MARO
Pedro669 pisze:Termostat do wymiany
jaki termostat najlepiej kupić, żeby pasował?

: 2017-09-25, 17:47
autor: przemek198787
Ja u siebie ze 3 termostaty już przerobiłem i niestety poza miastem temperatury mi nie trzyma. Także nie wiem czy wymiana cokolwiek pomoże. Masz osłonę silnika założoną od spodu.

: 2017-09-25, 22:40
autor: MARO
przemek198787 pisze:Ja u siebie ze 3 termostaty już przerobiłem i niestety poza miastem temperatury mi nie trzyma. Także nie wiem czy wymiana cokolwiek pomoże. Masz osłonę silnika założoną od spodu.
Mam osłonę pod silnikiem, co prawda nie oryginalna ale jest!.
No tak tylko teraz w mieście nawet nie może dobić do tych 90, gdzie kiedyś nawet lekko przekraczało jak długo się stało

Jeszcze takie pytanie mamy jeden termostat czy dwa :shock:? Bo wszędzie widzę/ słyszę że jeden, a to niby v6 więc mogą być dwa, więc nwm :oops:

: 2017-09-26, 09:30
autor: przemek198787
Termostat jest jeden. Znajduje się pod lewą pokrywą paska rozrządu stojąc przodem do silnika. Przy odrobinie manipulacji rękami jest możliwa wymiana bez potrzeby demontażu rozrządu. Jeżeli po odpaleniu auta chłodnica od razu robi się ciepła zanim temperatura dobije 90 to wina na bank termostatu.

: 2017-09-26, 21:55
autor: Paaweell
MARO, jak będziesz kupował termostat to tylko ASO. I nie zapomnij o uszczelce pod termostat.

: 2017-09-30, 18:59
autor: przemek198787
Ja zawsze brałem w sklepie Wahler i u mnie nie pomogło. Jaka może być inna przyczyna nietrzymania temperatury w AAH? Bo nie chce mi się wierzyć żeby 3 termostaty były do d..y.

: 2017-09-30, 19:11
autor: przemoprzem
A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?

: 2017-10-01, 00:05
autor: MARO
przemoprzem pisze:A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?
Niestety nie posiadam kabla ani programu :/
Choć powiem że by się przydał ale nwm co i jak

: 2017-10-01, 20:20
autor: przemek198787
przemoprzem pisze:A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?
To nie wina czujnika , bo wraz ze spadkiem temperatury ogrzewanie słabiej działa więc coś jest nie tak z układem chłodzenia

: 2017-10-15, 23:43
autor: MARO
Termostat wymienimy bez większych problemów, ale jak na razie temperatura trzyma pomiędzy 70 a 90. Jak stoi dobija do 90 i trzyma ale tylko ruch i już spada pieszy kreski....
Co wy na to? Może tak ma być?