[A6-2.5TDI AAT] Regulacja kąta wtrysku i dawki w 2.5 ABP/AAT

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

icemerc, Nie masz racji. Zmieniałeś kiedyś rozrząd w R5?

Gdybyś to zrobił w prawidłowy sposób wiedział byś, że nic nie musi "łomotać" jak to opisałeś i mało tego, silnik będzie pracował ale nie do końca tak jak powinien - na wałku rozrządu nie ma klina i bardzo łatwo o złe ustawienie jak zaznacza sie kreski farbą. Przestudiuj instrukcje i nie strasz chłopaka od razu kończącym się silnikiem bezpodstawnie.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

DJ_Mouse pisze:Zmieniałeś kiedyś rozrząd w R5?
tak zmieniałem osobiscie i co? uwarzasz , że w nieprawidłowy sposób to zrobiłem? Ty wiesz swoje - ja swoje i mysle , że trzeba na tym zakonczyć dyskusje a nie przeciagać na jedna lub drugą strone kto ma racje...
Wałek rozrządu jest na tzn Morsie - pewnie nie wiesz co to za nazwa wiec napisze jaśniej - klin stożkowy, można po zdjęciu dobrze ustawić robiąc np punktakiem oznaczenia lub markerem kreski, no chyba że ktoś ma problemy ze wzrokiem to owszem może pożniej żle ustawic...

Nie jesteś nikim adekwatnym aby odsyłać mnie do studjowania instrukcji i pozatym nikogo nie strasze, nie użyłem takowego słowa a jak nie znasz jego terminologii odsyłąm do słownika lub encyklopedii... ;-)
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

JAk miałem dobrze ustawiony rozrząd, można powiedzieć że na blokady ;) Gdy przestawił się z powodu pewnej wrednej podkładki to łomot był że ja pierdziu, ręcznie nie sżło przekręcić, a co ciekawe palił w miare dobrze...
160+PS
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

Wypowiedz kolegi Hincó, potwierdza co napisałem.... Ale dla spokoju sprawy niech każdy zostanie przy swoim zdaniu...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

icemerc pisze:można po zdjęciu dobrze ustawić robiąc np punktakiem oznaczenia lub markerem kreski
Nie robimy kresek ! Żadnych znaków !

Wałek rozrządu centrujemy linałem ustalajcym i szczelinomierzami od strony kabiny, po czym zakładamy koło pasowe tegoż wałka, najpierw jednak znajdujemy znak na kole zamachowym (który to jest jedynym znakiem, oprócz tych na pompie)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

DJ_Mouse, icemerc, jako trzecia osoba nie biorąca udziału w dyskusji wnioskuję że oboje piszecie prawie to samo ale nie do końca się zrozumieliście.
Kontynuujcie w temacie albo zamykam bo temat zboczył na ustawienie rozrządu którego też są ze 2 tematy.
various, identyczny temat jest w Vagowym dziale. Ustaw najpierw rozrząd bo prawdopodobnie to jest twój problem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

sorry za ot ale

gdzie tu jest temat dotczący wymiany rozrządu bo go nie widzę ?

Właśnie u mnie wytąpił taki problem, wyciagałem pompę - kąt 70 (szła do pompiarza na stół) i ją montowałem i kąt ustawiony jest na 100 bo np na 70 się nie da. :-/
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:12 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Jest tylko jedno ale. Teoretycznie ustawienie wałka rozrządy nie ma żadnego znaczenia. Wyobraźmy sobie że zamiast wałka rozrządu mamy rurę która łączy oba koła pasowe.

Wartość kąta mierzona jest (chyba?) poprzez porównanie wartości z czujnika położenia wału i wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Tak więc jakie znaczenie może mieć przestawiony rozrząd tzn. odrobinę przestawiony wałek rozrządu ?

Chyba że tak jak powiedział jeden z kolegów - kwestią jest kompresja, której część ucieka z powodu uchylonego zaworu ssącego (z powodu źle ustawionego rozrządu) podczas kiedy tłok przechodzi w fazę sprężania.

Czy mój tok myślenia jest poprawny ?
Lechu pisze:kąt ustawiony jest na 100 bo np na 70 się nie da
Tzn. nie pali/pali długo przy kącie = 70 ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:12 przez various, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Raczej ma znaczenie, gdyż 1 obrót pompy to 2 obroty wału .
Tzn. nie pali/pali długo przy kącie = 70 ?
Fizycznie nie mam możliwości , zakres regulacji się kończy na 100 a jak przestawie o ząb na pasku to jest do 40 .
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:13 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

A czy występuje u Ciebie te zjawisko "klekotania" ?
Co do zakresu to spróbuj pokręcić kołem pasowym wałka rozrządu od strony pompy.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

various pisze:kołem pasowym wałka rozrządu od strony pompy.
?? jest koło popmy i rozrządu i raczej jak pokręcisz to kręcą się oba. :-P
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Luzujesz na wałku od strony pompy i kręcisz ;)
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

właśnie chodzi o to, że nic nie było zmieniane tylko pompa wyciągnięta , koło zębate na pompie jest montowane na klinie więc kręcenie raczej nic nie da.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Dlatego luzujesz koło na wałku rozrządu, oczywiście od strony pompy. Tam jest tylko na stożku.

Jak z kulturą pracy przy 100 jednostkach ? Hałasuje bardziej ?
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

various pisze:Jak z kulturą pracy przy 100 jednostkach ? Hałasuje bardziej ?
Klepie , ale jak miałem na 120 to już jak sku....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”