[A6-2.5TDI AAT] Regulacja kąta wtrysku i dawki w 2.5 ABP/AAT
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
icemerc, Nie masz racji. Zmieniałeś kiedyś rozrząd w R5?
Gdybyś to zrobił w prawidłowy sposób wiedział byś, że nic nie musi "łomotać" jak to opisałeś i mało tego, silnik będzie pracował ale nie do końca tak jak powinien - na wałku rozrządu nie ma klina i bardzo łatwo o złe ustawienie jak zaznacza sie kreski farbą. Przestudiuj instrukcje i nie strasz chłopaka od razu kończącym się silnikiem bezpodstawnie.
Gdybyś to zrobił w prawidłowy sposób wiedział byś, że nic nie musi "łomotać" jak to opisałeś i mało tego, silnik będzie pracował ale nie do końca tak jak powinien - na wałku rozrządu nie ma klina i bardzo łatwo o złe ustawienie jak zaznacza sie kreski farbą. Przestudiuj instrukcje i nie strasz chłopaka od razu kończącym się silnikiem bezpodstawnie.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
tak zmieniałem osobiscie i co? uwarzasz , że w nieprawidłowy sposób to zrobiłem? Ty wiesz swoje - ja swoje i mysle , że trzeba na tym zakonczyć dyskusje a nie przeciagać na jedna lub drugą strone kto ma racje...DJ_Mouse pisze:Zmieniałeś kiedyś rozrząd w R5?
Wałek rozrządu jest na tzn Morsie - pewnie nie wiesz co to za nazwa wiec napisze jaśniej - klin stożkowy, można po zdjęciu dobrze ustawić robiąc np punktakiem oznaczenia lub markerem kreski, no chyba że ktoś ma problemy ze wzrokiem to owszem może pożniej żle ustawic...
Nie jesteś nikim adekwatnym aby odsyłać mnie do studjowania instrukcji i pozatym nikogo nie strasze, nie użyłem takowego słowa a jak nie znasz jego terminologii odsyłąm do słownika lub encyklopedii...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Wypowiedz kolegi Hincó, potwierdza co napisałem.... Ale dla spokoju sprawy niech każdy zostanie przy swoim zdaniu...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Nie robimy kresek ! Żadnych znaków !icemerc pisze:można po zdjęciu dobrze ustawić robiąc np punktakiem oznaczenia lub markerem kreski
Wałek rozrządu centrujemy linałem ustalajcym i szczelinomierzami od strony kabiny, po czym zakładamy koło pasowe tegoż wałka, najpierw jednak znajdujemy znak na kole zamachowym (który to jest jedynym znakiem, oprócz tych na pompie)
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
DJ_Mouse, icemerc, jako trzecia osoba nie biorąca udziału w dyskusji wnioskuję że oboje piszecie prawie to samo ale nie do końca się zrozumieliście.
Kontynuujcie w temacie albo zamykam bo temat zboczył na ustawienie rozrządu którego też są ze 2 tematy.
various, identyczny temat jest w Vagowym dziale. Ustaw najpierw rozrząd bo prawdopodobnie to jest twój problem.
Kontynuujcie w temacie albo zamykam bo temat zboczył na ustawienie rozrządu którego też są ze 2 tematy.
various, identyczny temat jest w Vagowym dziale. Ustaw najpierw rozrząd bo prawdopodobnie to jest twój problem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
sorry za ot ale
gdzie tu jest temat dotczący wymiany rozrządu bo go nie widzę ?
Właśnie u mnie wytąpił taki problem, wyciagałem pompę - kąt 70 (szła do pompiarza na stół) i ją montowałem i kąt ustawiony jest na 100 bo np na 70 się nie da.
gdzie tu jest temat dotczący wymiany rozrządu bo go nie widzę ?
Właśnie u mnie wytąpił taki problem, wyciagałem pompę - kąt 70 (szła do pompiarza na stół) i ją montowałem i kąt ustawiony jest na 100 bo np na 70 się nie da.
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:12 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Jest tylko jedno ale. Teoretycznie ustawienie wałka rozrządy nie ma żadnego znaczenia. Wyobraźmy sobie że zamiast wałka rozrządu mamy rurę która łączy oba koła pasowe.
Wartość kąta mierzona jest (chyba?) poprzez porównanie wartości z czujnika położenia wału i wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Tak więc jakie znaczenie może mieć przestawiony rozrząd tzn. odrobinę przestawiony wałek rozrządu ?
Chyba że tak jak powiedział jeden z kolegów - kwestią jest kompresja, której część ucieka z powodu uchylonego zaworu ssącego (z powodu źle ustawionego rozrządu) podczas kiedy tłok przechodzi w fazę sprężania.
Czy mój tok myślenia jest poprawny ?
Pozdrawiam
Wartość kąta mierzona jest (chyba?) poprzez porównanie wartości z czujnika położenia wału i wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Tak więc jakie znaczenie może mieć przestawiony rozrząd tzn. odrobinę przestawiony wałek rozrządu ?
Chyba że tak jak powiedział jeden z kolegów - kwestią jest kompresja, której część ucieka z powodu uchylonego zaworu ssącego (z powodu źle ustawionego rozrządu) podczas kiedy tłok przechodzi w fazę sprężania.
Czy mój tok myślenia jest poprawny ?
Tzn. nie pali/pali długo przy kącie = 70 ?Lechu pisze:kąt ustawiony jest na 100 bo np na 70 się nie da
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:12 przez various, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Raczej ma znaczenie, gdyż 1 obrót pompy to 2 obroty wału .
Fizycznie nie mam możliwości , zakres regulacji się kończy na 100 a jak przestawie o ząb na pasku to jest do 40 .Tzn. nie pali/pali długo przy kącie = 70 ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 19:13 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.