[A6-2.5TDI AEL] Jaka pompa vacum?
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
[A6-2.5TDI AEL] Jaka pompa vacum?
Witam,
Jako, że moja audinka ostatnio straciła sporo mocy, mocniej kopci i zużywa o wiele więcej paliwa postanowiłem zrobić logi statyczne. Z mojej analizy logów i tego co wyczytałem na forach wychodzi, że dostaje za dużą dawkę paliwa, za mało powietrza, zły kąt wtrysku i chyba coś z egrem jest nie tak - ale to tylko takie moje przypuszczenia po odczytanych wartościach.
Z kolei dzisiaj w drodze wysiadły mi hamulce i jak się okazało wysiadła pompa vacum. Rozumiem, że pompa vacum wytwarza podciśnienie nie tylko dla układu hamulcowego, więc powyższe objawy mogą być związane z padniętą pompą?
I doradźcie mi proszę czy lepiej kupić używaną pompę za 100-200 zł czy np. nową firmy Vacutech za 240 zł? Trochę się boję, że te zamienniki nie będą tak wydajne jak oryginał.
Z góry dzięki za pomoc!
Jako, że moja audinka ostatnio straciła sporo mocy, mocniej kopci i zużywa o wiele więcej paliwa postanowiłem zrobić logi statyczne. Z mojej analizy logów i tego co wyczytałem na forach wychodzi, że dostaje za dużą dawkę paliwa, za mało powietrza, zły kąt wtrysku i chyba coś z egrem jest nie tak - ale to tylko takie moje przypuszczenia po odczytanych wartościach.
Z kolei dzisiaj w drodze wysiadły mi hamulce i jak się okazało wysiadła pompa vacum. Rozumiem, że pompa vacum wytwarza podciśnienie nie tylko dla układu hamulcowego, więc powyższe objawy mogą być związane z padniętą pompą?
I doradźcie mi proszę czy lepiej kupić używaną pompę za 100-200 zł czy np. nową firmy Vacutech za 240 zł? Trochę się boję, że te zamienniki nie będą tak wydajne jak oryginał.
Z góry dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2014-05-31, 15:27 przez Goły, łącznie zmieniany 1 raz.
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Odkręcasz i już. Zależy w jakim położeniu jest trzpień wchodzący w pompę - wtedy przy odkręcaniu będzie amortyzował albo nie. Jak już odkręcisz i trzpień będzie wystawał a zarazem będzie utrudniał przykręcenie pompy to porusz kołem pasowym żeby się schował i na spokojnie przykręcisz pompę.
Sprzedany
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
Dzięki kolego:) Dzisiaj zamontowałem nową pompę, ale wyszło, że i ta nie jest idealna. Na wolnych obrotach dalej mam twardy pedał. Dlatego rozebrałem ją i okazało się, że jeden zaworek ma całkowicie pękniętą membranę. Jako, że mam drugą pompę, w której ten sam zawór jest padnięty mam pytanie: czy mogę podmienić zaworek z innnego miejsca w pompie? Wszystkie wyglądają na takie same, ale gdzieś wyczytałem, że podmienić nie można
Ostatnio zmieniony 2014-06-05, 19:59 przez Goły, łącznie zmieniany 1 raz.
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Możesz podmienić. Już nie pamiętam ale prawdopodobnie tak. Poczytaj może coś pomoże: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1482
Sprzedany
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
Dzisiaj podmieniłem ze starej pompy ten pęknięty zaworek i hamulce w końcu odżyły! Jednak jedna rzecz mnie zastanawia, gdyż wyczytałem, że zaworków nie powinno zamieniać się miejscami. Aktualnie wymieniony zaworek jest z innego miejsca. Czy to może być powodem tego, że gdy stoję w miejscu po kilku naciśnięciach hamulca mam twardy pedał? Bo wydaje mi się, że cały czas powinien być on miękki.
Ostatnio zmieniony 2014-06-05, 21:44 przez Goły, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
Na włączonym. Kiedy uruchamiam auto, pedał robi się miękki i idzie w dól tak jak powinien, ale po kilku szybko następujących po sobie naciśnięciach robi się twardy. W normalnej jeździe raczej tego nie odczuwam, ale np. przy hamowaniu pulsacyjnym już może to być problemem. Chyba kupię nowy zaworek od żuka, podmienię i zobaczę czy coś to zmieni
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Witam witam. Z Vacuum w 2.5 TDI toczę boje od dawna, zmieniałem zaworki itp itd... jakiś czas było dobrze a potem znowu coś. Ewidentnie brakuje Ci podciśnienia, przy takiej ilości podciśnieniowych zaworków jaka jest w C4 możliwe jest, że masz gdzieś nieszczelność, pompy vacum w AEL/AAT wydajnością nie grzeszą, dlatego z każdym naciśnięciem pedału hamulca siła jego wspomagania spada. Radziłbym podłączyć vacuometr bezpośrednio do pompy i sprawdzić jakie podciśnienie jest zdolna wytworzyć. Jeżeli mieści się w normie, to szukać nieszczelności, jeżeli jest zbyt słabe wymienić pompę.
Już bardziej jako ciekawostka dodam, że mnie mizerne podciśnienie frustrowało do tego stopnia, że przerobiłem cały układ dodając do fabrycznej pompy elektryczną z passata W8, w założeniu elektryczna pompa ma się włączać w momencie hamowania, lub przy spadku podciśnienia, do kontroli mam stosowny manometr, zmieniłem również oryginalny magazyn podciśnienia (to małe czarne okrągłe pomiędzy prawym kielichem a filtrem powietrza) na większe tzw "jaja" Ponieważ jednak Auto nadal jest przebudowywane, nie miałem okazji przetestować ten układ w praktyce, do czasu przeprowadzenia testów i sprawdzenia czy to bezpieczne, NIE zalecam takich przeróbek.
Już bardziej jako ciekawostka dodam, że mnie mizerne podciśnienie frustrowało do tego stopnia, że przerobiłem cały układ dodając do fabrycznej pompy elektryczną z passata W8, w założeniu elektryczna pompa ma się włączać w momencie hamowania, lub przy spadku podciśnienia, do kontroli mam stosowny manometr, zmieniłem również oryginalny magazyn podciśnienia (to małe czarne okrągłe pomiędzy prawym kielichem a filtrem powietrza) na większe tzw "jaja" Ponieważ jednak Auto nadal jest przebudowywane, nie miałem okazji przetestować ten układ w praktyce, do czasu przeprowadzenia testów i sprawdzenia czy to bezpieczne, NIE zalecam takich przeróbek.
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 09:42 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
po co te ceregiele ze zbiornikami,pompami elektrycznymi?
kupic uzywke z np craftera,będzie mloda to i pewniejsza,serwo razem z pompą hamulcową np z a4 b7 i hamulec prawie brzytwa i podcisnienie spoko wystarcza.
można i swoją ori pompe vacum reanimować,ale zaworki to nie wszystko,jak tłok ma teflon zajeżdżony to nic jej już nie pomoże
kupic uzywke z np craftera,będzie mloda to i pewniejsza,serwo razem z pompą hamulcową np z a4 b7 i hamulec prawie brzytwa i podcisnienie spoko wystarcza.
można i swoją ori pompe vacum reanimować,ale zaworki to nie wszystko,jak tłok ma teflon zajeżdżony to nic jej już nie pomoże
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 10:29 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
POWER MADE IN SPANKY
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
Ostatnio rozebrałem starą pompę na czynniki pierwsze i dokładnie wyczyściłem. Zaworki do żuka w drodze także zobaczymy jak to będzie latać po złożeniu. Na razie jeżdżę na reanimowanej używce i hamuje nieźle, aczkolwiek pedał cały czas dość twardy, więc wyraźnie jest coś nie tak.
Edit: dzisiaj złożyłem całą pompę, przy czym wymieniłem prawie wszystkie zaworki na nowe od Żuka plus dokładnie uszczelniłem pompę silikonem wysokotemperaturowym i znowu taka sama sytuacja... przy postoju pedał twardy, w czasie jazdy hamuje jak brzytwa. Jeżeli to nie zaworki to czy wina może leżeć po stronie zużytej gładzi po której przesuwa się tłok w pompie? Widać na niej wyraźne, dość grube wgłębienia i rysy.
Edit: dzisiaj złożyłem całą pompę, przy czym wymieniłem prawie wszystkie zaworki na nowe od Żuka plus dokładnie uszczelniłem pompę silikonem wysokotemperaturowym i znowu taka sama sytuacja... przy postoju pedał twardy, w czasie jazdy hamuje jak brzytwa. Jeżeli to nie zaworki to czy wina może leżeć po stronie zużytej gładzi po której przesuwa się tłok w pompie? Widać na niej wyraźne, dość grube wgłębienia i rysy.
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 16:24 przez Goły, łącznie zmieniany 5 razy.