[A6-2.5TDI AEL] Jaka pompa vacum?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

[A6-2.5TDI AEL] Jaka pompa vacum?

Post autor: Goły »

Witam,

Jako, że moja audinka ostatnio straciła sporo mocy, mocniej kopci i zużywa o wiele więcej paliwa postanowiłem zrobić logi statyczne. Z mojej analizy logów i tego co wyczytałem na forach wychodzi, że dostaje za dużą dawkę paliwa, za mało powietrza, zły kąt wtrysku i chyba coś z egrem jest nie tak - ale to tylko takie moje przypuszczenia po odczytanych wartościach.
Z kolei dzisiaj w drodze wysiadły mi hamulce i jak się okazało wysiadła pompa vacum. Rozumiem, że pompa vacum wytwarza podciśnienie nie tylko dla układu hamulcowego, więc powyższe objawy mogą być związane z padniętą pompą?
I doradźcie mi proszę czy lepiej kupić używaną pompę za 100-200 zł czy np. nową firmy Vacutech za 240 zł? Trochę się boję, że te zamienniki nie będą tak wydajne jak oryginał.
Z góry dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2014-05-31, 15:27 przez Goły, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

dawka paliwa i kąt jest związane z konkretnym ustawieniem pompy wtryskowej a nie pompy vacum. za malo powietrza to wina przepływki. sprawdz czy nie masz gdzieś dziury w dolocie
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Mam już pompę, teraz tylko zostaje podmienić. Czy wymiana polega tylko na odkręceniu 2 śrub trzymających pompę czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę?
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Odkręcasz i już. Zależy w jakim położeniu jest trzpień wchodzący w pompę - wtedy przy odkręcaniu będzie amortyzował albo nie. Jak już odkręcisz i trzpień będzie wystawał a zarazem będzie utrudniał przykręcenie pompy to porusz kołem pasowym żeby się schował i na spokojnie przykręcisz pompę.
Sprzedany :(
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Dzięki kolego:) Dzisiaj zamontowałem nową pompę, ale wyszło, że i ta nie jest idealna. Na wolnych obrotach dalej mam twardy pedał. Dlatego rozebrałem ją i okazało się, że jeden zaworek ma całkowicie pękniętą membranę. Jako, że mam drugą pompę, w której ten sam zawór jest padnięty mam pytanie: czy mogę podmienić zaworek z innnego miejsca w pompie? Wszystkie wyglądają na takie same, ale gdzieś wyczytałem, że podmienić nie można :-/
Ostatnio zmieniony 2014-06-05, 19:59 przez Goły, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Możesz podmienić. Już nie pamiętam ale prawdopodobnie tak. Poczytaj może coś pomoże: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1482
Sprzedany :(
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Dzisiaj podmieniłem ze starej pompy ten pęknięty zaworek i hamulce w końcu odżyły! Jednak jedna rzecz mnie zastanawia, gdyż wyczytałem, że zaworków nie powinno zamieniać się miejscami. Aktualnie wymieniony zaworek jest z innego miejsca. Czy to może być powodem tego, że gdy stoję w miejscu po kilku naciśnięciach hamulca mam twardy pedał? Bo wydaje mi się, że cały czas powinien być on miękki.
Ostatnio zmieniony 2014-06-05, 21:44 przez Goły, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Twardy się robi na wyłączonym silniku czy włączonym?
Sprzedany :(
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Na włączonym. Kiedy uruchamiam auto, pedał robi się miękki i idzie w dól tak jak powinien, ale po kilku szybko następujących po sobie naciśnięciach robi się twardy. W normalnej jeździe raczej tego nie odczuwam, ale np. przy hamowaniu pulsacyjnym już może to być problemem. Chyba kupię nowy zaworek od żuka, podmienię i zobaczę czy coś to zmieni :)
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Niby nie powinno tak być. Nie mam już swojego także nie powiem Ci jak jest. Przy okazji jak będę widział swoją "byłą" C4 to zobaczę.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Witam witam. Z Vacuum w 2.5 TDI toczę boje od dawna, zmieniałem zaworki itp itd... jakiś czas było dobrze a potem znowu coś. Ewidentnie brakuje Ci podciśnienia, przy takiej ilości podciśnieniowych zaworków jaka jest w C4 możliwe jest, że masz gdzieś nieszczelność, pompy vacum w AEL/AAT wydajnością nie grzeszą, dlatego z każdym naciśnięciem pedału hamulca siła jego wspomagania spada. Radziłbym podłączyć vacuometr bezpośrednio do pompy i sprawdzić jakie podciśnienie jest zdolna wytworzyć. Jeżeli mieści się w normie, to szukać nieszczelności, jeżeli jest zbyt słabe wymienić pompę.

Już bardziej jako ciekawostka dodam, że mnie mizerne podciśnienie frustrowało do tego stopnia, że przerobiłem cały układ dodając do fabrycznej pompy elektryczną z passata W8, w założeniu elektryczna pompa ma się włączać w momencie hamowania, lub przy spadku podciśnienia, do kontroli mam stosowny manometr, zmieniłem również oryginalny magazyn podciśnienia (to małe czarne okrągłe pomiędzy prawym kielichem a filtrem powietrza) na większe tzw "jaja" :P Ponieważ jednak Auto nadal jest przebudowywane, nie miałem okazji przetestować ten układ w praktyce, do czasu przeprowadzenia testów i sprawdzenia czy to bezpieczne, NIE zalecam takich przeróbek.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 09:42 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

po co te ceregiele ze zbiornikami,pompami elektrycznymi?
kupic uzywke z np craftera,będzie mloda to i pewniejsza,serwo razem z pompą hamulcową np z a4 b7 i hamulec prawie brzytwa i podcisnienie spoko wystarcza.
można i swoją ori pompe vacum reanimować,ale zaworki to nie wszystko,jak tłok ma teflon zajeżdżony to nic jej już nie pomoże
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 10:29 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
POWER MADE IN SPANKY
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Ostatnio rozebrałem starą pompę na czynniki pierwsze i dokładnie wyczyściłem. Zaworki do żuka w drodze także zobaczymy jak to będzie latać po złożeniu. Na razie jeżdżę na reanimowanej używce i hamuje nieźle, aczkolwiek pedał cały czas dość twardy, więc wyraźnie jest coś nie tak.

Edit: dzisiaj złożyłem całą pompę, przy czym wymieniłem prawie wszystkie zaworki na nowe od Żuka plus dokładnie uszczelniłem pompę silikonem wysokotemperaturowym i znowu taka sama sytuacja... przy postoju pedał twardy, w czasie jazdy hamuje jak brzytwa. Jeżeli to nie zaworki to czy wina może leżeć po stronie zużytej gładzi po której przesuwa się tłok w pompie? Widać na niej wyraźne, dość grube wgłębienia i rysy.
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 16:24 przez Goły, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”