Audi a6c4 [AEL] Stukanie z chrobotaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Nieju231, ta śruba nie powinna lekko schodzić. Jak u mnie wymieniali koło to złamali dość gruby klucz. Ja się skręca momentem 200 Nm + 180 stopni
A zdjęcia jak najbardziej wstaw jak możesz
Ostatnio zmieniony 2014-05-23, 11:21 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Auto prawie złożone, a zdjęcia dodam ale ostrzegam sam robiłem te narzędzia więc będą prymitywne ale skuteczne.
Ostatnio zmieniony 2014-05-23, 23:11 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Klej na tej śrubie nie jest konieczny :P przez te 9lat użytkowania AEL kilka razy rozrząd był robiony i nigdy nie było kleju i przy odpowiedniej sile dokręcenia jest on po prostu zbędny :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

wolfik0 pisze:Klej na tej śrubie nie jest konieczny :P przez te 9lat użytkowania AEL kilka razy rozrząd był robiony i nigdy nie było kleju i przy odpowiedniej sile dokręcenia jest on po prostu zbędny :mrgreen:
kolego tak z ciekawiści
to ile razy kolo pasowe wymieniales?
i jakiej marki jest wedlug ciebie najlepsze?
POWER MADE IN SPANKY
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

dariodario, raczej nie kupisz koła lepszego jak corteco. Te z ASO to też corteco. Tak dla potomnych to odradzam zakup w IC. Życzą sobie za te kółko z podkładką ~800zł no chyba że ktoś ma 400% zniżki. Dla przykładu u mnie w IC zażyczyli sobie 794zł a w innym zwykłym sklepie z częściami cena oscylowała w granicach 600zł.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

dariodario, Około 5 razy wymieniałem kółko, bo to już mój drugi ael jest :mrgreen:
Polecam jak najbardziej corteco i teraz kilka ciekawostek
-raz kupiłem koło w ASO- wybite na nim audi bla,bla,bla i corteco wytrzymało 120tys
-potem było kupione też corteco z tym że w ic, wytrzymało 80 tys i tu ciekawostka 40tys mniej niż z wybitymi kółeczkami audika, czyżby gorszej jakości ?
-potem znów było corteco i jakieś 50tys ma zrobione ale auto już ma innego właściciela :mrgreen:
Potem zmiana audika na tego co mam:
i tu poszło koło maxgear bo z wyglądu i jakości wyglądało mi jak corteco bez wybitego corteo... i tu się okazało, że po 30-40 tys się rozpadło :-(
Po maxgearze wpadło meyle które od początku miało bicie przez co mi pasek klinowy przeskakiwał o jeden rowek na pompie wspomagania, skończyło się na ścięciu owego rowku i kawałki paska wpadły pod pasek z rozrządu i przeskoczył rozrząd o jeden ząbek...
A teraz założone kółko oryginalne co szło na pierwszy montaż z małym przebiegiem.... oby rozrząd przeżyło :roll:
Ostatnio zmieniony 2014-05-24, 11:21 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

wolfik0, wczoraj oddałem auto do mechanika na rozrząd bo wymiana się zbliża a że padło koło właśnie to trza robić za jednym zamachem. Powiedział mi że corteco cortec'iem ale trafiały się z jakimś innym oznaczeniem produkowane na rynek wschodni i są o wiele gorszej jakości także nigdy nie wiadomo co się kupi. Mam nadzieje że chociaż do następnej wymiany wytrzyma :mrgreen:

Dodam jeszcze że w dniu kiedy się rozsypało na liczniku stuknęło równe 297kkm. Ciekawe czy to ori koło... Po wymianie się okaże.
Ostatnio zmieniony 2014-05-24, 11:42 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2943c.html Zdjęcia moich narzędzi, jedynie blokada mi troche cienko wyszła.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

mati_A6, Ori powiinno być bo tak wytrzymują zazwyczaj mi przy 280 poleciało oryginalne :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

wolfik0, no zobaczymy, wrzucę fotkę po wymianie. Tak czy siak to mój drugi AEL i drugi raz mnie to spotyka. Te koła to słaby punkt tak fajnego silnika :-/
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

moje corteco się sypnęło po ok 5 tysiącach.. ale teraz założone drugie, także corteco i śmiga już ok 20 tysi.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Właściwie to nie wiem jakiej firmy ja mam, ale 10 tys i wszystko cacy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”