Strona 1 z 4

[2.5TDI AEL] Za duże spalanie

: 2014-04-24, 08:49
autor: ryba80
Witam!
Od jakiegoś czasu moja fura trochę za dużo pali kiedyś mieściłem się w okresie wiosenno-letnim w w 6.5l /100km teraz oscyluje w granicach 7.5l. Nie szaleję za mocno bo droga do pracy jest jaka jest, ale "pajęczyny" z tłumika co jakiś czas wygarniam. Samochód nie kopci dość dobrze się zbiera choć ma zajawki że czasem rwie jak głupi a czasem złapie lekkiego muła. Błędów na Vag- u brak.
- 2 miesiące temu były sprawdzane wtryski okazało się że 2 lały więc są wymienione końcówki na WZM-y niestety spalanie nie spadło. Aktualnie są teraz końcówki 2szt FIRADY 1szt. - BOSCH, 2 szt.- WZM.
- co ciekawe vag pokazuje dawkę trochę za niską bo oscyluje między 5.3 a wczoraj pokazywało nawet 6.0 chwilami
- wtrysk sterujący sprawdzony pokazuje około 110 Ohm
- nie wiem jeszcze jak przepływka bardzo wpływa na spalanie może to jest przyczyna
Pomysły mi się kończą co może mieć jeszcze wpływ na spalanie może ktoś coś doradzi.dołączam screny z VAGA



Obrazek Obrazek Obrazek

: 2014-04-24, 13:38
autor: pablo90
dawka paliwa na gorącym silniku na biegu jałowym i z wyłączonymi wszystkimi obciążeniami stoi w miejscu czy zmienia wartości?

jeśli dobrze widze to w grupie 000 w 1 okienku jest 46, a to sporo za dużo - wskazywałoby na zbyt wysokie obroty na biegu jałowym

: 2014-04-24, 14:46
autor: ryba80
pablo90 pisze:dawka paliwa na gorącym silniku na biegu jałowym i z wyłączonymi wszystkimi obciążeniami stoi w miejscu czy zmienia wartości?

jeśli dobrze widze to w grupie 000 w 1 okienku jest 46, a to sporo za dużo - wskazywałoby na zbyt wysokie obroty na biegu jałowym
Obroty nie są za duże w grupie 000 bo to jest Basic Setting więc muszą być podwyższone.
Co do dawki to czasem skacze pomiędzy 5.5 a 6.0 ale niezbyt często nie mniej jednak dawka niby jest za niska a za dużo pali, czy to oznacza że jak zmienię dawkę na fabryczne 4.5 to będzie palił jeszcze więcej?

: 2014-04-24, 15:31
autor: pablo90
oooj, sory, rzeczywiście nie zauważyłem że to BS.
ustawienie dawki między maksymalna a minimalna wpływa na spalanie max w okolicach litra na 100 km. jeśli ustawiasz dawkę w 000 to wartości są odwrócone (duża wartość - mała dawka i odwrotnie), Ty operujesz wartościami w mg.

nie jestem pewny ale raczej dawka paliwa na gorącym silniku nie powinna 'pływać'

: 2014-04-28, 09:33
autor: gustav
sprawdź wtryski na stole !

: 2014-04-29, 15:01
autor: ryba80
gustav pisze:sprawdź wtryski na stole !
No właśnie pisałem w pierwszym poście że wymieniałem 2 końcówki wtrysków bo lały na WZM-y i teraz nie leją. Widziałem jak te WZM-owskie rozpylały paliwo to niby OK wszystko ładnie ale nie dawały takiego rozpylenia że mgła się w powietrzu unosiła jak pozostałe czyli 1 końcówka Boschowska i dwie Firad. Końcówki wymieniali w Bosch Diesel Serwis w Iławie. Po wymianie tych dwóch końcówek spalanie nie zmieniło się więc nie wiem gdzie tu upatrywać się przyczyny.

: 2014-04-29, 21:35
autor: arwam
pytanie czy nie trzymają hamulce?
czy nie jest zapchany katalizator?
i pytanie co się dziej w trakcie jazdy z kątem wtrysku?
soft jest ori czy grzebany?
tak czy inaczej daj logi z normalnej jazdy z 04 grupy i 04 z jazdy dynamicznej.
te silniki w trasie przy płynnej jeździe nie powinny przekraczać 5,5l przy prędkościach do 130-140kmh
w mieście z racji masy około 7-8l
w przypadku automatu do jazdy miejskiej doliczyć około 1l

jaką masz skrzynię?

ja mam ten sam silnik w coupe i w trasie mieszczę się w spalaniu w okolicach 4,5-5l a w mieście jeśli nie stoję w korkach to około 6,5-7l.
dawka na wolnych obrotach pod warunkiem że nie wciskamy i tak trzymamy gaz, tylko jeśli stopniowo wciskamy gaz, nie ma wpływu na spalanie, w coupe mam 2,5-3mg i spalanie jak wyżej.


pytanie jeszcze czy nie użytkoujesz auta na krótkich przebiegach?

[ Dodano: 2014-04-29, 21:36 ]
i tak w razie czego daj jeszcze logi z 03 grupy z normalnej jazdy, ciekaw jestem czy się EGR nie zaciął

: 2014-04-29, 22:06
autor: ryba80
Odpowiadając na pytania arwam

- Hamulce na 100% nie trzymają
- Czy katalizator zapchany trudno powiedzieć nie wiem jakie są objawy bo ogólnie samochód dobrze się zbiera
- soft ori nic nie grzebane samochód posiadam od 2009 roku a spala więcej od około pół roku
- skrzynia 6 biegowa
- samochód robi codziennie 2x odcinek 30km
- EGR zaślepiony

Co do logów dynamicznych to jeszcze nie robiłem nigdy ale pewnie niedługo się nauczę.
Co jeszcze mogę dodać silnik rozgrzewa się normalnie, wskazówka trzyma 90*C
Co do zwiększenia dawki to w AEL-u podobno można to zrobić VAGiem choć może i prościej będzie nastawnikiem.

: 2014-04-29, 22:28
autor: arwam
czyli niemal wszędzie jak puścisz hamulec to się auto zaczyna toczyć?


najlepiej jak gdzieś jedziesz to niedotykaj hamulca przez np 5-10km i zatrzymaj auto bez użycia hamulca,
wszystkie tarcze powinny być zimne.
po za tym jak stoisz na asfalcie to powinno sie go dać lekko pchnąć jedną ręką.
i napisz jakie mniej wiecej obroty trzymasz podczas jazdy?
z moich obserwacji na dwóch autach z takim silnikiem tyle że AAT i obydwa po witamince najmniej palą zakresie obrotów 1700-2800rpm.

i podaj spalanie jakie masz

: 2014-04-30, 08:15
autor: ryba80
Tarcze hamulcowe zimne jak stoję na światłach to samochód swobodnie się przetacza.
Spalanie oscyluje około 7.2 - 7.5, trasę pokonuję tym samochodem niezmiennie od pięciu lat, jeżdżę tym samym stylem, tą samą trasą a spalanie mimo to wzrosło, trochę ręce mi opadają bo wiem że stać ten silnik na lepsze wyniki. Myślałem że po wymianie tych dwóch końcówek wtryskiwaczy nastąpi przełom a tu zonk.

: 2014-04-30, 10:21
autor: pablo90
Moze fakt ze prawie kazda koncowka inna powoduje to wyzsze spalanie.

To ze wtryski nie leja nie znaczy ze trzymaja odpowiednie cisnienie. Czy to bylo sprawdzone?

: 2014-04-30, 10:57
autor: ryba80
To ze wtryski nie leja nie znaczy ze trzymaja odpowiednie cisnienie. Czy to bylo sprawdzone?[/quote]

No tego nie wiem widziałem tylko jak pompiarz przykręcił wtrysk do takiej ręcznej pompki i pompował raz szybko potem przekręcił czymś tam i wolno pompował był tam jakiś zegar przy tym urządzeniu więc nie wiem czy to oznacza że trzymają ciśnienie czy nie nie znam się na tym może ktoś podpowie jak wygląda prawidłowa diagnoza wtryskiwaczy w AEL-u

: 2014-04-30, 14:56
autor: pablo90
Wtryski najlepiej sprawdzic na stole probierczym a nie jakas reczna pompka :roll:

: 2014-04-30, 18:43
autor: arwam
a nie zbiegło się to ze zmianą kół? lub z innymi naprawami?
jak ze zbierznością, i czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach,
wbrew pozorom to ma duży wpływ na spalanie

: 2014-04-30, 19:34
autor: mati_A6
ryba80, sprawdź jeszcze czy nie masz jakiś wycieków paliwa ale to pewnie byś zauważył... Jeżdżąc z włączoną klimą też będzie więcej palił ale "sezon na klimę" to dopiero od niedawna...