[c4 2.5tdi 115km] pomocy!!! nie moge odpalic przy minus temp
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: olecko
[c4 2.5tdi 115km] pomocy!!! nie moge odpalic przy minus temp
na wstepie zaznacze ze jestem laikiem:)
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 19:03 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
pytanie czy temperatura nie rośnie czy tylko tak wskazuje wskaźnik bo śmiem twierdzić że w audi C4 2,5 TDI wskażiki od temp zaniżakojot pisze:temperatura nie rosnie mimo tych wymian
A co do odpalania to wygląda na źle ustawiony zapłon. Ale pierwsze co to sprawdź świece żarowe.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
Kolego odepnij białą wtyczkę (na zdjęciu zaznaczone na zielono) jak ją odepniesz świece bedą grzały dłużej i zobaczysz czy wtedy lepiej odpali
po odpaleniu załóż wtyczke
A co do sprawdzenia
-Kat wtrysku (znajdziesz o tym na forum)
-Swiece żarowe , czy dochodzi prąd do swiec , fajki na świecach czy stykaja
-układ paliwowy: czy sie nie zapowietrza, przewody paliwowe nie maja luzów , filtr paliwa w jakim stanie?
Akumulator czy jest w dobrej kondycji.
po odpaleniu załóż wtyczke
A co do sprawdzenia
-Kat wtrysku (znajdziesz o tym na forum)
-Swiece żarowe , czy dochodzi prąd do swiec , fajki na świecach czy stykaja
-układ paliwowy: czy sie nie zapowietrza, przewody paliwowe nie maja luzów , filtr paliwa w jakim stanie?
Akumulator czy jest w dobrej kondycji.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 21:39 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
kojot A to ty dzisiaj koło myjni ciągałeś się z zielonym dostawczym oplem ?
Ale najpierw zdejmij tą kostkę. A może masz ją uszkodzoną i może nie podgrzewa świec. A po zdjęciu podgrzeje.
Ale najpierw zdejmij tą kostkę. A może masz ją uszkodzoną i może nie podgrzewa świec. A po zdjęciu podgrzeje.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 21:20 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: olecko
świece sprawdzone przez mechaników - twierdza że dobre. a jeżeli chodzi o temperaturę to jesienia wskazówka ponosiła się poza pierwsze kreski i tka sie utrzymywała.Tomas pisze:pytanie czy temperatura nie rośnie czy tylko tak wskazuje wskaźnik bo śmiem twierdzić że w audi C4 2,5 TDI wskażiki od temp zaniżakojot pisze:temperatura nie rosnie mimo tych wymian
A co do odpalania to wygląda na źle ustawiony zapłon. Ale pierwsze co to sprawdź świece żarowe.
[ Dodano: 2014-01-24, 14:43 ]
nie to nie ja. mój jak umarł tak stoi za domem. ide spróbować z tą kostka.kasiarka pisze:kojot A to ty dzisiaj koło myjni ciągałeś się z zielonym dostawczym oplem ?
Ale najpierw zdejmij tą kostkę. A może masz ją uszkodzoną i może nie podgrzewa świec. A po zdjęciu podgrzeje.
[ Dodano: 2014-01-24, 15:25 ]
1. po zdjeciu wtyczki jest to samo - nic róznicy.szczygiel189 pisze:Kolego odepnij białą wtyczkę (na zdjęciu zaznaczone na zielono) jak ją odepniesz świece bedą grzały dłużej i zobaczysz czy wtedy lepiej odpali
po odpaleniu załóż wtyczke
[url=http://images65.fotosik.pl/585/c1815f0f5e5a3b34.jpg]Obrazek[/URL]
A co do sprawdzenia
-Kat wtrysku (znajdziesz o tym na forum)
-Swiece żarowe , czy dochodzi prąd do swiec , fajki na świecach czy stykaja
-układ paliwowy: czy sie nie zapowietrza, przewody paliwowe nie maja luzów , filtr paliwa w jakim stanie?
Akumulator czy jest w dobrej kondycji.
2. akumulator zakładam ze jest dobry (w samochodzie leżą jeszcze karty gwarancyjne)
3. filtr sprawdzę po weekendzie bo niestety nie bede mial teraz czasu.
podłaczylem teraz akumulator zeby sie trochę podładował. ale jeszcze dzisiaj wieczorm wstawię filmik to sami zobaczycie jak jest podczas próby odpalenia.
pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-01-24, 15:30 ]
tak wogóle to ten właśnie czujnik mi wymienili:)
Ostatnio zmieniony 2014-01-24, 22:38 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Na pierwszy strzał:
Termostat do wymiany, silnik ma mieć swoją temperaturę roboczą nawet żeby na dworze była syberia itd.
Filtr paliwa wymienić, jeśli tego nie robiłeś przed zimą a to błąd.
Sprawdzenie kąta wtrysku oraz czy nie idzie powietrze w przewodzie od filtra do pompy. Posprawdzać przewody, opaski itd.
świece żarowe mówisz, że sprawdzali ale pewności nie masz czy na prawdę sprawdzili, czy co. Weź w rękę kawałek kabla i po kolei do każdej świecy podaj plus, zobacz czy iskrzy, czy pobiera prąd. Jeśli nie świeca zgon. Następna rzecz to fajki na świecach, często bywa tak, że same świece są ok, ale fajki nie stykają i świeca i tak nie będzie grzała mimo, że jest ok. To również do sprawdzenia.
Termostat do wymiany, silnik ma mieć swoją temperaturę roboczą nawet żeby na dworze była syberia itd.
Filtr paliwa wymienić, jeśli tego nie robiłeś przed zimą a to błąd.
Sprawdzenie kąta wtrysku oraz czy nie idzie powietrze w przewodzie od filtra do pompy. Posprawdzać przewody, opaski itd.
świece żarowe mówisz, że sprawdzali ale pewności nie masz czy na prawdę sprawdzili, czy co. Weź w rękę kawałek kabla i po kolei do każdej świecy podaj plus, zobacz czy iskrzy, czy pobiera prąd. Jeśli nie świeca zgon. Następna rzecz to fajki na świecach, często bywa tak, że same świece są ok, ale fajki nie stykają i świeca i tak nie będzie grzała mimo, że jest ok. To również do sprawdzenia.
Zakładać to ja sobie mogę, że mam czystą szybę czołową a tak na prawdę mam brudną.. Nie sugeruj się takimi pierdołami jak karty gwarancyjne bo to do niczego nie prowadzi, podmień od kogoś sprawny akumulator i sprawdź a nie zakładasz, że twój jest sprawny.. A jeśli jest niesprawny a wszystko resztę masz w porządku tylko aku siedzi i co? Jeśli diesel nie będzie miał kopa z rozruchu, zapomnij, że zapali na mrozie. Na razie to tyle mi przychodzi do głowy.kojot pisze:2. akumulator zakładam ze jest dobry (w samochodzie leżą jeszcze karty gwarancyjne)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
-
- Adept
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-07-12, 23:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Widzę u kolegi ten sam problem co i u mnie
Samochod niemogl ciezko palil nawet przy +5
Wymiana wszystkich świec na baru
Do -5 pali dobrze ale -10 ciężko
Dzisiaj -14,5 bez plaka nie ruszył
Akumulator funkiel nówka
Jedna obudowa kabla świecy jest ułamana ale nachodzi na świecę
Paliwo napewno jest dobre do -30
Niewiem czy przy okolicach zbiornika przewód paliwowy nie cieknie
Samochod niemogl ciezko palil nawet przy +5
Wymiana wszystkich świec na baru
Do -5 pali dobrze ale -10 ciężko
Dzisiaj -14,5 bez plaka nie ruszył
Akumulator funkiel nówka
Jedna obudowa kabla świecy jest ułamana ale nachodzi na świecę
Paliwo napewno jest dobre do -30
Niewiem czy przy okolicach zbiornika przewód paliwowy nie cieknie
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: olecko
odpalany z plaka choć i to nie wiele dało. no przecież codziennie nie bede go z plaka odpalałszczygiel189 pisze:Kolego odpal go z plaka
[ Dodano: 2014-01-27, 21:59 ]
pierwsza próba odpalenia, po wymianie filtra (strzal w polowie filmu to opadniecie maski)
na początku prawie zapalił czego wczesniej nawet nie bylo, dlatego zastanawia mnie czy problem nie leży gdzieś w ukladzie paliwowym.
A TU
druga proba. generalnie odpalilem ale baterie w aparacie padły wiec film nie jest caly. cóż ma dalej czynic? jak sprawdzić przewody?
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
Zalatw sobie pompkę reczną tzw. gruszka , w rolniczym sklepie pewnie taka dostaniesz. Ona ma zaworki zwrotne. zapodaj paliwo z bańki do pompy paliwa
Zapodaj plusa na świece i zobacz czy iskrzy przy stykaniu , sprawdź wszystkie po kolei tak.
Pod tą plastikową osłoną (zaznaczone na czerwono) masz bolec z pradem + , pociągnij od niego jakis kabel, pościagaj fajki ze świec, i po kolei tym dorobionym kabelkiem dotykaj łepek świecy, ma zaiskrzyc.
Zapodaj plusa na świece i zobacz czy iskrzy przy stykaniu , sprawdź wszystkie po kolei tak.
Pod tą plastikową osłoną (zaznaczone na czerwono) masz bolec z pradem + , pociągnij od niego jakis kabel, pościagaj fajki ze świec, i po kolei tym dorobionym kabelkiem dotykaj łepek świecy, ma zaiskrzyc.
Ostatnio zmieniony 2014-01-28, 22:48 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest