[c4 2.5tdi 115km] pomocy!!! nie moge odpalic przy minus temp

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
kojot
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: olecko

[c4 2.5tdi 115km] pomocy!!! nie moge odpalic przy minus temp

Post autor: kojot »

na wstepie zaznacze ze jestem laikiem:)
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 19:03 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

kojot pisze:temperatura nie rosnie mimo tych wymian
pytanie czy temperatura nie rośnie czy tylko tak wskazuje wskaźnik :?: bo śmiem twierdzić że w audi C4 2,5 TDI wskażiki od temp zaniża

A co do odpalania to wygląda na źle ustawiony zapłon. Ale pierwsze co to sprawdź świece żarowe.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
szczygiel189
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 »

Kolego odepnij białą wtyczkę (na zdjęciu zaznaczone na zielono) jak ją odepniesz świece bedą grzały dłużej i zobaczysz czy wtedy lepiej odpali
po odpaleniu załóż wtyczke

Obrazek

A co do sprawdzenia
-Kat wtrysku (znajdziesz o tym na forum)
-Swiece żarowe , czy dochodzi prąd do swiec , fajki na świecach czy stykaja
-układ paliwowy: czy sie nie zapowietrza, przewody paliwowe nie maja luzów , filtr paliwa w jakim stanie?

Akumulator czy jest w dobrej kondycji.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 21:39 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

kojot A to ty dzisiaj koło myjni ciągałeś się z zielonym dostawczym oplem ?

Ale najpierw zdejmij tą kostkę. A może masz ją uszkodzoną i może nie podgrzewa świec. A po zdjęciu podgrzeje.
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 21:20 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

kojot
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: olecko

Post autor: kojot »

Tomas pisze:
kojot pisze:temperatura nie rosnie mimo tych wymian
pytanie czy temperatura nie rośnie czy tylko tak wskazuje wskaźnik :?: bo śmiem twierdzić że w audi C4 2,5 TDI wskażiki od temp zaniża

A co do odpalania to wygląda na źle ustawiony zapłon. Ale pierwsze co to sprawdź świece żarowe.
świece sprawdzone przez mechaników - twierdza że dobre. a jeżeli chodzi o temperaturę to jesienia wskazówka ponosiła się poza pierwsze kreski i tka sie utrzymywała.

[ Dodano: 2014-01-24, 14:43 ]
kasiarka pisze:kojot A to ty dzisiaj koło myjni ciągałeś się z zielonym dostawczym oplem ?

Ale najpierw zdejmij tą kostkę. A może masz ją uszkodzoną i może nie podgrzewa świec. A po zdjęciu podgrzeje.
nie to nie ja. mój jak umarł tak stoi za domem. ide spróbować z tą kostka.

[ Dodano: 2014-01-24, 15:25 ]
szczygiel189 pisze:Kolego odepnij białą wtyczkę (na zdjęciu zaznaczone na zielono) jak ją odepniesz świece bedą grzały dłużej i zobaczysz czy wtedy lepiej odpali
po odpaleniu załóż wtyczke

[url=http://images65.fotosik.pl/585/c1815f0f5e5a3b34.jpg]Obrazek[/URL]

A co do sprawdzenia
-Kat wtrysku (znajdziesz o tym na forum)
-Swiece żarowe , czy dochodzi prąd do swiec , fajki na świecach czy stykaja
-układ paliwowy: czy sie nie zapowietrza, przewody paliwowe nie maja luzów , filtr paliwa w jakim stanie?

Akumulator czy jest w dobrej kondycji.
1. po zdjeciu wtyczki jest to samo - nic róznicy.
2. akumulator zakładam ze jest dobry (w samochodzie leżą jeszcze karty gwarancyjne)
3. filtr sprawdzę po weekendzie bo niestety nie bede mial teraz czasu.
podłaczylem teraz akumulator zeby sie trochę podładował. ale jeszcze dzisiaj wieczorm wstawię filmik to sami zobaczycie jak jest podczas próby odpalenia.
pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-01-24, 15:30 ]
tak wogóle to ten właśnie czujnik mi wymienili:)
Ostatnio zmieniony 2014-01-24, 22:38 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Na pierwszy strzał:
Termostat do wymiany, silnik ma mieć swoją temperaturę roboczą nawet żeby na dworze była syberia itd.
Filtr paliwa wymienić, jeśli tego nie robiłeś przed zimą a to błąd.
Sprawdzenie kąta wtrysku oraz czy nie idzie powietrze w przewodzie od filtra do pompy. Posprawdzać przewody, opaski itd.
świece żarowe mówisz, że sprawdzali ale pewności nie masz czy na prawdę sprawdzili, czy co. Weź w rękę kawałek kabla i po kolei do każdej świecy podaj plus, zobacz czy iskrzy, czy pobiera prąd. Jeśli nie świeca zgon. Następna rzecz to fajki na świecach, często bywa tak, że same świece są ok, ale fajki nie stykają i świeca i tak nie będzie grzała mimo, że jest ok. To również do sprawdzenia.
kojot pisze:2. akumulator zakładam ze jest dobry (w samochodzie leżą jeszcze karty gwarancyjne)
Zakładać to ja sobie mogę, że mam czystą szybę czołową a tak na prawdę mam brudną.. Nie sugeruj się takimi pierdołami jak karty gwarancyjne bo to do niczego nie prowadzi, podmień od kogoś sprawny akumulator i sprawdź a nie zakładasz, że twój jest sprawny.. A jeśli jest niesprawny a wszystko resztę masz w porządku tylko aku siedzi i co? Jeśli diesel nie będzie miał kopa z rozruchu, zapomnij, że zapali na mrozie. Na razie to tyle mi przychodzi do głowy.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja bym w tak leciwym już jakby nie patrzeć aucie i z takim przebiegiem dieslu, następnie zmierzyłbym kompresję. Można się zdziwić że nie ma 26bar...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Warto też zajrzeć do baku, różne rzeczy się dzieją z paliwem w takich temperaturach:)
Nie wiem co tam lejesz, a tym bardziej nie wiesz co lał poprzedni właściciel :mrgreen:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

apropo kopa z rozruchu
rozrusznik do regeneracji!!!
u mnie dobrze kręcił.
ale po wyczyszczeniu(tylko)naprawdę jest różnica.
Awatar użytkownika
szczygiel189
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 »

Kolego odpal go z plaka
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

kojot, spróbuj podgrzać filtr, na przykład owijając go termoforem z gorąca wodą na 10 minut. Jak odpali to znaczy, ze filtr zapchany, słabe paliwo (parafina) i/lub syf w filtrze.
tuners
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2013-07-12, 23:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: tuners »

Widzę u kolegi ten sam problem co i u mnie
Samochod niemogl ciezko palil nawet przy +5
Wymiana wszystkich świec na baru
Do -5 pali dobrze ale -10 ciężko
Dzisiaj -14,5 bez plaka nie ruszył
Akumulator funkiel nówka :-)

Jedna obudowa kabla świecy jest ułamana ale nachodzi na świecę
Paliwo napewno jest dobre do -30
Niewiem czy przy okolicach zbiornika przewód paliwowy nie cieknie
kojot
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-01-23, 18:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: olecko

Post autor: kojot »

szczygiel189 pisze:Kolego odpal go z plaka
odpalany z plaka choć i to nie wiele dało. no przecież codziennie nie bede go z plaka odpalał

[ Dodano: 2014-01-27, 21:59 ]
pierwsza próba odpalenia, po wymianie filtra (strzal w polowie filmu to opadniecie maski)

na początku prawie zapalił czego wczesniej nawet nie bylo, dlatego zastanawia mnie czy problem nie leży gdzieś w ukladzie paliwowym.
A TU
druga proba. generalnie odpalilem ale baterie w aparacie padły wiec film nie jest caly. cóż ma dalej czynic? jak sprawdzić przewody?
tuners
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2013-07-12, 23:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: tuners »

Kojot myślałem że mojego nagrałeś identyko zapalanie
Awatar użytkownika
szczygiel189
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 »

Zalatw sobie pompkę reczną tzw. gruszka , w rolniczym sklepie pewnie taka dostaniesz. Ona ma zaworki zwrotne. zapodaj paliwo z bańki do pompy paliwa
Zapodaj plusa na świece i zobacz czy iskrzy przy stykaniu , sprawdź wszystkie po kolei tak.
Pod tą plastikową osłoną (zaznaczone na czerwono) masz bolec z pradem + , pociągnij od niego jakis kabel, pościagaj fajki ze świec, i po kolei tym dorobionym kabelkiem dotykaj łepek świecy, ma zaiskrzyc.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-28, 22:48 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”