[100-2.5TDI AAT] prośba o analizę logów
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
[100-2.5TDI AAT] prośba o analizę logów
witam,
Panowie, mam prośbe o analizę logów grupy 000 i 000BS. logi zrobilem dlatego ze auto ciezko pali rano, po kolei po cylidrach, rzuca calym autem przez chwile i bardzo mocno dymi na szaro.
wg mnie kąt jest mały i dawka jakaś dziwna, tylko nie wiem czy za duza czy za mała..
logi robione w temp. roboczej silnika oczywiscie
logi BS
logi normalne
z gory dzieki za pomoc
Panowie, mam prośbe o analizę logów grupy 000 i 000BS. logi zrobilem dlatego ze auto ciezko pali rano, po kolei po cylidrach, rzuca calym autem przez chwile i bardzo mocno dymi na szaro.
wg mnie kąt jest mały i dawka jakaś dziwna, tylko nie wiem czy za duza czy za mała..
logi robione w temp. roboczej silnika oczywiscie
logi BS
logi normalne
z gory dzieki za pomoc
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Coś mi sie nie podobaja za wysokie obroty na biegu jałowym - powinnieneś mieć coś w okolocach 35 -36 jednostek
kat wtrysku -kolumna nr 2 masz moim zdaniem troche za mały 48~50 ustaw na około 65 ~70 - powinna byc poprawa
co do dawki paliwa - kolumna nr 4 masz 2 ?? a powinno byc pomiedzy 5 a 25 dawka fabryczna czyli 4.2mg to około na moje oko 12 jednostek możesz dać z też 10 - to dawka sie zwiekszy ////
btw - 5 jednostek w vagu to max a 25 to min dawka
u ciebie jest jakaś ta dawka ustawiona na max max dziwne zlukaj to
i to http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8382
.
http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8851
kat wtrysku -kolumna nr 2 masz moim zdaniem troche za mały 48~50 ustaw na około 65 ~70 - powinna byc poprawa
co do dawki paliwa - kolumna nr 4 masz 2 ?? a powinno byc pomiedzy 5 a 25 dawka fabryczna czyli 4.2mg to około na moje oko 12 jednostek możesz dać z też 10 - to dawka sie zwiekszy ////
btw - 5 jednostek w vagu to max a 25 to min dawka
u ciebie jest jakaś ta dawka ustawiona na max max dziwne zlukaj to
i to http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8382
.
http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8851
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 17:31 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
Dodek, właśnie ogarniałem mniej więcej to co podałeś.. kąt wiem że musze ustawić na wyższy bo wtedy ma lepiej palić...
po drugie dawka jest zupelnie zła, ale nie wiem teraz w którą stronę... chyba jest dużo większa niż być powinna ?
więc wypadałoby ją zmniejszyć tym bardziej ze teraz jest nowa głowica u mnie więc powinna dawka być chyba mniejsza troszkę.
a co do obrotów to powiem Ci ze trzyma je w porządku, są dużo pod 1000 na obrotku. nie pamiętam co ile jest podziałka w każdym razie trzyma się tuż nad chyba 800 rpm.
musze jechac do jakiegoś pompiarza w krakowie.. serwis boscha ?
po drugie dawka jest zupelnie zła, ale nie wiem teraz w którą stronę... chyba jest dużo większa niż być powinna ?
więc wypadałoby ją zmniejszyć tym bardziej ze teraz jest nowa głowica u mnie więc powinna dawka być chyba mniejsza troszkę.
a co do obrotów to powiem Ci ze trzyma je w porządku, są dużo pod 1000 na obrotku. nie pamiętam co ile jest podziałka w każdym razie trzyma się tuż nad chyba 800 rpm.
musze jechac do jakiegoś pompiarza w krakowie.. serwis boscha ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
sorry jako podstawe podałem ci wartośc kąta z normalnego logu zamiast z bs ale to i tak nieważne
dawke zmieniałeś już kiedyś sam ? bo jak pompiarz sie tym zajmie z 200zl ci pokeci ... a można to łatwo wykonać
co do dawki w starym traktorze (dziadkowym c330 - ma też wtrysk bezpośredni ) przy jego odpalaniu zauważyłem ze jest taka zależnośc jak jest silnik zimny - temp ok 0' C jak sie go zapala bez podgrzewania świec żarowych - i od razu da mu gazem w palnik ( gaz wcisniety prawie do dechy ) silnik ma bardzo cięzko zapalić - pojawia sie taki własnie szary (białawy) dym , silnik ledwo łapie
ale jeżeli w takiej samej sytuacji da sie 1/3 gazu silnik zapala o wiele lepiej - i od razu dobrze łapie ;(dodam ze ten silnik jest po kapitalce).
Jakoś nie jestem jakimś wielkim szpecem do diesli ale przy zapalaniu - diesel jak ma dużą dawke ustawioną na starcie ma tendencje do zalewania sie - Może trochę podobnie jak benzyna.
pablo90, co do twojej dawki tak jest za wysoką , masz wartość 2 a musisz ja zmiejszyć na 10, 12 (te wartości zmieniają sie na odwrót rozmumiesz ?)- musisz więc ja skorygować - manual zrobiłLECHU chyba wiesz - jakoś to skomplikowane nie jest ale trzeba robić to bardzo delikatnie żeby nie zniszczyć nastawnikado
Co do obrotów na luzie powinieneś mieć - w normalnych logach wartość 36 ( jakieś 756obr /min ) a masz 38 (masz pewnie lekko ponad 800) ale to moim zdaniem mniejsza sprawa
dawke zmieniałeś już kiedyś sam ? bo jak pompiarz sie tym zajmie z 200zl ci pokeci ... a można to łatwo wykonać
co do dawki w starym traktorze (dziadkowym c330 - ma też wtrysk bezpośredni ) przy jego odpalaniu zauważyłem ze jest taka zależnośc jak jest silnik zimny - temp ok 0' C jak sie go zapala bez podgrzewania świec żarowych - i od razu da mu gazem w palnik ( gaz wcisniety prawie do dechy ) silnik ma bardzo cięzko zapalić - pojawia sie taki własnie szary (białawy) dym , silnik ledwo łapie
ale jeżeli w takiej samej sytuacji da sie 1/3 gazu silnik zapala o wiele lepiej - i od razu dobrze łapie ;(dodam ze ten silnik jest po kapitalce).
Jakoś nie jestem jakimś wielkim szpecem do diesli ale przy zapalaniu - diesel jak ma dużą dawke ustawioną na starcie ma tendencje do zalewania sie - Może trochę podobnie jak benzyna.
pablo90, co do twojej dawki tak jest za wysoką , masz wartość 2 a musisz ja zmiejszyć na 10, 12 (te wartości zmieniają sie na odwrót rozmumiesz ?)- musisz więc ja skorygować - manual zrobiłLECHU chyba wiesz - jakoś to skomplikowane nie jest ale trzeba robić to bardzo delikatnie żeby nie zniszczyć nastawnikado
Co do obrotów na luzie powinieneś mieć - w normalnych logach wartość 36 ( jakieś 756obr /min ) a masz 38 (masz pewnie lekko ponad 800) ale to moim zdaniem mniejsza sprawa
AEL INSIDE
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
obroty pewnie trzyma większe przez to że ma tą kosmiczną dawkę..
nie bawiłem się jeszcze dawką i ja jeszcze mam stary nastawinik więc przez vaga na przyklad nic nie zdziałam..
nie wiem czy nie przeboleje tego i nie podjade do jakiegoś serwisu boscha bo sam nie bardzo mam po pierwsze jak a po drugie kiedy... no i jeszcze obawa zebym nie spier... nastawnika..
dzwoniłem do boscha w krakowie facet powalił mnie na kolana po prostu.. za ustawienie dawki i kąta minimum 260 zł, jeśli tylko komputerowo a nie na pasku
to samo w kielcach 150 zl...
nie bawiłem się jeszcze dawką i ja jeszcze mam stary nastawinik więc przez vaga na przyklad nic nie zdziałam..
nie wiem czy nie przeboleje tego i nie podjade do jakiegoś serwisu boscha bo sam nie bardzo mam po pierwsze jak a po drugie kiedy... no i jeszcze obawa zebym nie spier... nastawnika..
dzwoniłem do boscha w krakowie facet powalił mnie na kolana po prostu.. za ustawienie dawki i kąta minimum 260 zł, jeśli tylko komputerowo a nie na pasku
to samo w kielcach 150 zl...
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 16:17 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
jak nie ustawisz vagiem ???? jak ustawisz
łoj musisz kupić bit lub srubokret gwizdke (bit lepszy i tańszy ) Zgaszony silnik- poluzowujesz 3 sruby (to ma być ciężki luz - bardzo bardzo mały ) od nastawnika - najlepiej poluzować 2 sruby najpierw (tzn wiecej popuscić) a trzecią tylko delikatnie odkrecić o pół obrotu - ważne jest żeby nastawnik nie miał prawa sie lekko przemieszczać -
w tej operacji ma sie przeszczać bardzo ciężko - jakby to powiedzieć bo mechanizmy w nim siedzące sa bardzo precyzyjne - dawke zmienia sie poprzez przesuniecie nastawnika w sposób powyżej prze ze mnie opisany o setki mm !!!! a nie mm
Potem skutasz lekko mlotkiem przez jakieś drewienko czy plastik dokrecasz srube od nastawnika odpalasz endzin i sprawdzasz dawke , jak dalej nic sie sie zmania luzujesz sruby nastawnika , skukasz delikatnie jeszcze raz - potem dokrecasz sruby nastawnika i odpalasz i tak do skutku czyli w skrócie luzujesz , stukasz, dokrecasz, odpalasz sprawdzasz wartość
tu masz manual z fotami manual
W secie sprawdzisz sobie dawke paliwa!!! to jest kolumna nr 4 - gr 000 zaznaczyłem ci na obrazku - teraz masz wartość 2 a powinienes miec jakieś 10 -12 rozumiesz ?
btw chyba nie bedziesz pussy i niedasz mechanikowi kase za takie pierdoły - z czego może sie zdażyć ,że ów mechanik sam wejdzie do twojej grupy 000 i nie bedzie wiedział co zrobić -
łoj musisz kupić bit lub srubokret gwizdke (bit lepszy i tańszy ) Zgaszony silnik- poluzowujesz 3 sruby (to ma być ciężki luz - bardzo bardzo mały ) od nastawnika - najlepiej poluzować 2 sruby najpierw (tzn wiecej popuscić) a trzecią tylko delikatnie odkrecić o pół obrotu - ważne jest żeby nastawnik nie miał prawa sie lekko przemieszczać -
w tej operacji ma sie przeszczać bardzo ciężko - jakby to powiedzieć bo mechanizmy w nim siedzące sa bardzo precyzyjne - dawke zmienia sie poprzez przesuniecie nastawnika w sposób powyżej prze ze mnie opisany o setki mm !!!! a nie mm
Potem skutasz lekko mlotkiem przez jakieś drewienko czy plastik dokrecasz srube od nastawnika odpalasz endzin i sprawdzasz dawke , jak dalej nic sie sie zmania luzujesz sruby nastawnika , skukasz delikatnie jeszcze raz - potem dokrecasz sruby nastawnika i odpalasz i tak do skutku czyli w skrócie luzujesz , stukasz, dokrecasz, odpalasz sprawdzasz wartość
tu masz manual z fotami manual
W secie sprawdzisz sobie dawke paliwa!!! to jest kolumna nr 4 - gr 000 zaznaczyłem ci na obrazku - teraz masz wartość 2 a powinienes miec jakieś 10 -12 rozumiesz ?
btw chyba nie bedziesz pussy i niedasz mechanikowi kase za takie pierdoły - z czego może sie zdażyć ,że ów mechanik sam wejdzie do twojej grupy 000 i nie bedzie wiedział co zrobić -
i co wtedy masz go oświecić czy sie jeszcze bardziej wystukac z kasyPrzecież w kampjuterze tej audicy (jak kazdej) powinna być grupa 001 albo Panie zepsuł sie panu komputer i musimy podpiąć pompę pod specjalistyczne urządzenie - ale to kosztuje...
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 20:29 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE