[100-2.5TDI AAT] prośba o analizę logów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[100-2.5TDI AAT] prośba o analizę logów

Post autor: pablo90 »

witam,

Panowie, mam prośbe o analizę logów grupy 000 i 000BS. logi zrobilem dlatego ze auto ciezko pali rano, po kolei po cylidrach, rzuca calym autem przez chwile i bardzo mocno dymi na szaro.
wg mnie kąt jest mały i dawka jakaś dziwna, tylko nie wiem czy za duza czy za mała..
logi robione w temp. roboczej silnika oczywiscie

logi BS
Obrazek

logi normalne
Obrazek

z gory dzieki za pomoc :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

a sprawdzałeś świece żarowe :?:
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

ale on pali cieżko nawet przy ok 8-10 stopniach a świece nie mają wplywu na odpalanie w takich temperaturach..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Coś mi sie nie podobaja za wysokie obroty na biegu jałowym - powinnieneś mieć coś w okolocach 35 -36 jednostek
kat wtrysku -kolumna nr 2 masz moim zdaniem troche za mały 48~50 ustaw na około 65 ~70 - powinna byc poprawa
co do dawki paliwa - kolumna nr 4 masz 2 ?? a powinno byc pomiedzy 5 a 25 dawka fabryczna czyli 4.2mg to około na moje oko 12 jednostek możesz dać z też 10 - to dawka sie zwiekszy ////
btw - 5 jednostek w vagu to max a 25 to min dawka
u ciebie jest jakaś ta dawka ustawiona na max max dziwne zlukaj to
i to http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8382

.
http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8851
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 17:31 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Dodek, właśnie ogarniałem mniej więcej to co podałeś.. kąt wiem że musze ustawić na wyższy bo wtedy ma lepiej palić...
po drugie dawka jest zupelnie zła, ale nie wiem teraz w którą stronę... chyba jest dużo większa niż być powinna ?
więc wypadałoby ją zmniejszyć tym bardziej ze teraz jest nowa głowica u mnie więc powinna dawka być chyba mniejsza troszkę.
a co do obrotów to powiem Ci ze trzyma je w porządku, są dużo pod 1000 na obrotku. nie pamiętam co ile jest podziałka w każdym razie trzyma się tuż nad chyba 800 rpm.
musze jechac do jakiegoś pompiarza w krakowie.. serwis boscha ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

sorry jako podstawe podałem ci wartośc kąta z normalnego logu zamiast z bs ale to i tak nieważne

dawke zmieniałeś już kiedyś sam ? bo jak pompiarz sie tym zajmie z 200zl ci pokeci ... a można to łatwo wykonać
co do dawki w starym traktorze (dziadkowym c330 - ma też wtrysk bezpośredni :-> ) przy jego odpalaniu zauważyłem ze jest taka zależnośc jak jest silnik zimny - temp ok 0' C jak sie go zapala bez podgrzewania świec żarowych - i od razu da mu gazem w palnik ( gaz wcisniety prawie do dechy ) silnik ma bardzo cięzko zapalić - pojawia sie taki własnie szary (białawy) dym , silnik ledwo łapie
ale jeżeli w takiej samej sytuacji da sie 1/3 gazu silnik zapala o wiele lepiej - i od razu dobrze łapie ;(dodam ze ten silnik jest po kapitalce).
Jakoś nie jestem jakimś wielkim szpecem do diesli ale przy zapalaniu - diesel jak ma dużą dawke ustawioną na starcie ma tendencje do zalewania sie - Może trochę podobnie jak benzyna.

pablo90, co do twojej dawki tak jest za wysoką , masz wartość 2 a musisz ja zmiejszyć na 10, 12 (te wartości zmieniają sie na odwrót rozmumiesz ?)- musisz więc ja skorygować - manual zrobiłLECHU chyba wiesz - jakoś to skomplikowane nie jest ale trzeba robić to bardzo delikatnie żeby nie zniszczyć nastawnikado

Co do obrotów na luzie powinieneś mieć - w normalnych logach wartość 36 ( jakieś 756obr /min ) a masz 38 (masz pewnie lekko ponad 800) ale to moim zdaniem mniejsza sprawa
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

obroty pewnie trzyma większe przez to że ma tą kosmiczną dawkę..
nie bawiłem się jeszcze dawką i ja jeszcze mam stary nastawinik więc przez vaga na przyklad nic nie zdziałam..
nie wiem czy nie przeboleje tego i nie podjade do jakiegoś serwisu boscha bo sam nie bardzo mam po pierwsze jak a po drugie kiedy... no i jeszcze obawa zebym nie spier... nastawnika..

dzwoniłem do boscha w krakowie :D facet powalił mnie na kolana po prostu.. za ustawienie dawki i kąta minimum 260 zł, jeśli tylko komputerowo a nie na pasku :D

to samo w kielcach 150 zl...
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 16:17 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jak nie ustawisz vagiem ???? jak ustawisz :lol: :lol: :lol:

łoj musisz kupić bit lub srubokret gwizdke (bit lepszy i tańszy ;-) ) Zgaszony silnik- poluzowujesz 3 sruby (to ma być ciężki luz - bardzo bardzo mały ) od nastawnika - najlepiej poluzować 2 sruby najpierw (tzn wiecej popuscić) a trzecią tylko delikatnie odkrecić o pół obrotu - ważne jest żeby nastawnik nie miał prawa sie lekko przemieszczać -
w tej operacji ma sie przeszczać bardzo ciężko - jakby to powiedzieć bo mechanizmy w nim siedzące sa bardzo precyzyjne - dawke zmienia sie poprzez przesuniecie nastawnika w sposób powyżej prze ze mnie opisany o setki mm !!!! a nie mm
Potem skutasz lekko mlotkiem przez jakieś drewienko czy plastik dokrecasz srube od nastawnika odpalasz endzin i sprawdzasz dawke , jak dalej nic sie sie zmania luzujesz sruby nastawnika , skukasz delikatnie jeszcze raz - potem dokrecasz sruby nastawnika i odpalasz i tak do skutku czyli w skrócie luzujesz , stukasz, dokrecasz, odpalasz sprawdzasz wartość

tu masz manual z fotami manual

W secie sprawdzisz sobie dawke paliwa!!! to jest kolumna nr 4 - gr 000 zaznaczyłem ci na obrazku - teraz masz wartość 2 a powinienes miec jakieś 10 -12 rozumiesz ? :ok:

Obrazek


btw chyba nie bedziesz pussy i niedasz mechanikowi kase za takie pierdoły - z czego może sie zdażyć ,że ów mechanik sam wejdzie do twojej grupy 000 i nie bedzie wiedział co zrobić -
Przecież w kampjuterze tej audicy (jak kazdej) powinna być grupa 001 albo Panie zepsuł sie panu komputer i musimy podpiąć pompę pod specjalistyczne urządzenie - ale to kosztuje...
i co wtedy masz go oświecić czy sie jeszcze bardziej wystukac z kasy
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 20:29 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

a zmiana dawki 1 raz w moim zyciu i dieslu zajeła mi dosłownie 20min - czyli mozna to zrobić na spokojnie samemu przy użyciu laptopa pod blokiem czy na jakimś parkingu raz dwa.
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

hmm.. no dobra :p powoli mnie przekonujecie do załatwienia tego samemu :P gorzej chyba będzie z kątem, nie ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Wiem że jestes kumaty wiec dasz rade :ok:
AEL INSIDE
Zablokowany

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”