[100-2.5TDI AAT] dziwny objaw z rozruchem co to może być? Po

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Przyświeć światełkiem miedzy pompę a korpus do której się ją mocuje powinieneś zobaczyć, chyba że masz pompe na full odchyloną w stronę silnika to może być ciężko ją dostrzec... :-/ Ale wtedy mógłbyś spróbować zapodać światłem od góry i od przodu pompy tam gdzie przewody metalowe wychodzą jakos lusterkiem luknąć co z tą srubą...
Ostatnio zmieniony 2011-11-23, 21:08 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

tak też jutro uczynię..
może być problem bo pompa jest już blisko bloku - mam nadzieje ze uda sie ją ruszyc jeszcze bardziej w strone silnika jesli bede potrzebował..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

pablo90, Koło napędzające pompę nie jest niczym przyklejone, śruba mocująca je również. Jest dokręcona dosyć dużym momentem (chyba 120nm o ile pamiętam) i może ciężką ją ruszyć, ale załóż dłuższy klucz, i energicznie uderz w niego młotkiem to ją zerwiesz i się bezproblemowo odkręci.

Co do tylnej śruby, jest na imbus 6mm, zwykły gięty klucz imbusowy (z tym, że dłuższy - kupisz takie dłuższe kpl. w marketach za kilka zł jeśli nie masz) wystarczy odkręcić ją o 2 obroty. Musisz to zrobić trochę na wyczucie, jednak nawet jeśli pompa jest na max do bloku, to łeb tej śruby widać przez szczelinkę od góry. Jeśli jest obrobiona, albo Tobie zacznie się obrabiać lepiej wykręć ją wogóle jeśli uda się ruszyć i wymień na nową lub zostaw bez. Już raz walczyłem ze śrubą, którą ktoś obrobił i dokręcił jeszcze ostatnim tchem...
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

śruba tylnia u mnie jest zastąpiona zwykła na nasadke 13. juz dzisiaj patrzylem. niestety problem taki ze mam nasadki 1/2 cala ktora jest roszke za gruba zeby ja tam wepchnac. musze zaopatrzyc sie w 1/4 cala jesli taka znajde i przedluzke ok 27 cm. Przednia śruba pod wtryskami za to jest imbusowa..
jesli okaze sie ze pompa jest na max przesunieta do bloku (a kat musze zwiekszyc) to musze przestawic pompe na pasku a pozniej znowu regulowac sama pompa, dobrze rozumiem ?
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 09:00 przez pablo90, łącznie zmieniany 3 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

pablo90 pisze: jesli okaze sie ze pompa jest na max przesunieta do bloku (a kat musze zwiekszyc) to musze przestawic pompe na pasku a pozniej znowu regulowac sama pompa, dobrze rozumiem ?
Tak. Jeśli przestawisz pompę o ząb to musisz odsunąć od silnika pompę żeby zmniejszyć kąt. Pompy nie ruszysz dwoma palcami, bo rurki do wtrysków będą prężyć i trzeba włożyć w to troche siły.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

spoko :) domyslam się..
jakbyscie mogli w skrocie opisac co zrobic zeby przestawic pompe o jeden zab ? da sie zsunac pasek bez rozkrecania czy jednak bede musial odkrecić ta srube na kole napedzajacym pompe ?
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 19:43 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Da się inaczej... Możesz jeszcze popuścić napinacz ten górny na pasku pompy wtryskowej... Wtedy możesz zsunąć pasek i kręcić kołem pompy do woli... Tylko lepiej zaznaczyć mazakiem najpierw w razie W jak za dużo przekrecisz to bedziesz wiedział gdzie wrócić... ;-)
Co do samego poluzowania napinacza to może niech ktoś bardziej obcykany Ci podpowie bo ja dokładnie nie pamiętam jak to wykonać :P
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 20:38 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

no właśnie myslalem o napinaczu.. tylko tez nie do konca wiem jak go poluzowac.. prosba do kogos obcykanego o info :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

Obrazek

Na zdjęciu wszystko obrazkowo pokazane. Na dole po lewej masz rysunek okienka w skrzyni biegów. Ustawiasz silnik żebyś w okienku widział kreskę z symbolem 0. Trochę wyżej po prawej masz rysunek pompy wtryskowej z pokazanymi znakami, wszystko jest dobrze widoczne.

Na samej górze po prawej masz schemat paska na pompie, luzujesz śrubę na rolce 5, rolka się odsuwa i luzuje pasek. Zrzucasz pasek z koła na wałku rozrządu, i obracasz pompą o tyle, żebyś pasek mógł założyć na ząb następny, jeśli nie masz zamiaru ustawiać silnika na znakach. Zakładasz pasek, napinasz rolkę i dokręcasz śrube rolki 5 (moment masz na rysunku). Tyle, potem luzujesz pompę i ustawiasz kąt, ale o tym pisałem już wyżej.

Tak naprawdę dużo łatwiej było by poluzować koło na wałku rozrządu i bez żadnego kombinowania z paskiem, delikatnie ruszyć kołem pompy razem z paskiem i dokręcić koło, sposób który sobie wymyśliłeś jest bardziej pracochłonny i mniej dokładny.

Podjedź do Częstochowy to Ci to ustawie ;)
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 22:26 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 3 razy.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

DJ_Mouse, dzieki za checi pomocy gdybym przyjechal ale musze to kuźwa zrobić sam w koncu.. bo zabieram sie do tego jak.. nie chce konczyc nawet :P
sprobuje przekrecic pompe jak nie pojdzie to popuszcze srube na kole napedzajacym i tyle. bo to łatwiejsze bedzie..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

DJ_Mouse pisze:Koło napędzające pompę nie jest niczym przyklejone, śruba mocująca je również.
Niestety śruba jest klejona. W obydwu a6 była. W 100 nie odkręcałem. Potwierdził to pompiarz, do którego pompa szła. Nie przestrasz się zerwania , będzie dźwięk jakbyś klucz złamał :P przedłużka dźwigni ok metra albo i lepiej.

Śrubę z tyłu musisz podejrzeć. Mogła zostać podmieniona na bardziej trwałą i standardową.
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 23:51 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Lechu, ale da radę ją chyba jakoś zerwać ? a jeśli już ją odkręce to jak ją poźniej dokręcic? uzyć tez jakiegos kleju ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

pablo90 pisze:a jeśli już ją odkręce to jak ją poźniej dokręcic?
tak samo jak odkręcałeś :P tylko w drugą stronę.

Zawsze czegoś tam kapłem by było jak przed wyciąganiem .
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Lechu pisze: tak samo jak odkręcałeś :P tylko w drugą stronę.
:D 1:0 dla Ciebie :D
też użyje jakiegoś magicznego kleju dokręcając..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

Lechu, nie spotkałem się jeszcze w żadnym 2.5 TDI r5, żeby śruba na wałku rozrządu czy od głównego koła czy od napędu pompy było klejone, tym bardziej że książka wyraźnie pisze, że przy każdej wymianie rozrządu to kółko się demontuje żeby zablokować wałek. Jest dokrecane dość dużym momentem jak na taką śrube (160nm jak na rysunku powyżej) i nie ma prawa sie odkręcić.

Robiłem już nie jeden rozrząd i w T4/LT i audi, nie spotkałem się jeszcze żeby na którejkolwiek śrubie był klej. Skąd takie informacje?
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”