[100-2.5TDI AAT] dziwny objaw z rozruchem co to może być? Po

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

chmieliniak pisze:aby sekcja na pompie otworzyła dawkę początku wtrysku...
Gdzie ty sekcje widziałeś w rotacyjnej pompie?
chmieliniak pisze:Rano bez problemu odpala to na pewno nie zapowietrza się po 8 godz.
Z tym się zgadzam w 100% Prędzej rano by były problemy.
chmieliniak pisze:obrót wału jeżeli nie wzbudzisz akku a robisz to np. w momencie grzania świec ..
Zawsze cała elektryka (łącznie ze świecami) poza ECU zostaje odłączana na czas kręcenia rozrusznikiem, od tego jest "przekaźnik do odciążania X kontaktu"
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

J.A.G,no fakt machneło mi się chodził mi po prostu o fakt że potrzebny jest konkretny kop czyli obroty przy rozruchu...

Zawsze cała elektryka (łącznie ze świecami) poza ECU zostaje odłączana na czas kręcenia rozrusznikiem, od tego jest "przekaźnik do odciążania X kontaktu"

J.A.G,
Jak najbardziej się zgadzam ale w momencie kiedy nie załanczają się świeczki dobrze szarpnąć rozrusznikiem, lub długimi aby wzbudzic akku i kręcimy... najlepiej jak po nocy w lato tak jak mi nie załączało swiec to szrpnołem raz rozrusznikiem i za drugim razem tylko moment i gdacze :mrgreen: chociaż nie polecam tego sposobu, lepiej palić Swiece
:-)

lukaszek_82 Rano ci dobrze pali, podejrzewam że i na goracym też to kąt i dawka zostają... wez zrób rozrusznik i nie zaszkodzi filtr zmienić:) te silniki bez problemu po nocy na jesieni odpalają bez grzania, ale jak są nowe :-) z czasem się to zużywa i potrzebne grzanko wiadomo, tak wstaw jakiś czasowy przekaznik jak chcesz to z jakimś termistorem na silniku i bedzie palił, w zdejmowanie wtyczek się nie baw bo tylko błedów ecu nałapie 8-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

chmieliniak pisze:aby wzbudzic akku
To ty o tym. Stary i sprawdzony sposób ale ma to sens zimą, teraz nie powinno być z tym problemu, aku powinien mieć pełną wydajność prądową. Wzbudzać lepiej małym prądem kolego a nie świecami czy jednym zakręceniem, najlepiej robić to postojówkami, włączyć je rano na ok 1-2 min. Zawsze tak robię zimą kiedy jest syberyjski mróz :->

Ja polecam wtryskiwacze też sprawdzić, czy nie leją i trzymają ciśnienie.
Jak sprawdzałeś kąt? Vagiem czy czujnikiem zegarkowym?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ja mam w koparze taki aku że jak w zimie nie poświece wcześniej światłami to nawet nie przerzuci raz wału. Albo po pierwszej nieudanej próbie za pare chwil -minuta-dwie kręci normalnie heh...
160+PS
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

chmieliniak, ciekawe te wywody o spadkach spreżania itd o nagarze na nieuzywanych swiecach , z doświadczen znajomych wiem że załaczanie swiec na stale pomaga w przypadku totalnej padaki - a dzieje sie to np dieslach m.in opla czy bmw - gdzie na allegro można kupić cudowne "moduły" tylko mało kto wie ze przyczyna są wyruchane pompy wtryskowe , a mało kto chce wybulić 1000zł na remont pompy skoro za 70zł moze miec chipa na którym autko bedzie superowo zapalać- tylko jak długo???

U mnie zaraz po zakupie swiece stale grzały , poprzedni własciciel po wymianie rozrządu nie ustawił kąta wtrysku i mechaniki odpieły mu wtyczke od g62 bo auto nie chciało palić a i jak bylo letnie to była masakra.
Po ustawieniu przeze mnie kąta problem ustał, nawet jak postoi kilka dni i nie załaczy swiec od razu pali za 4,obrotem walu( na swiecach wyraźnie lepiej)
ALe wine nie odgrywa tu sprezanie - czy jego spadek jak piszesz - bo niejaki syper (wtajemniczeni wiedza o kogo chodzi) ma nakrecone na budziku już ponad pół miliona a jego fura pali dobrze.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Dodek, w naszych silnikach tak szybką nie lecą pierścienie ale zaniedbanie do tego doprowadzi, stałe ogrzewanie zależy jak ktoś to rozumie ale w letnie dni po nocy na pewno nie zaszkodzi załączenie świec na 5 sek czy po 3 godz stania. Nikt nie chce wpinać modułów nasze starej konstrukcji silniki najwyżej przekaznik :-> i niższe ciśnienie ma znaczenie w paleniu furki chyba przyznasz
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

moim zdaniem całą winę w złym paleniu odgrywa zuzyty juz układ wtryskowy - czy to pompa czy wtryski.
Prawda jest taka że zanim zajedzisz jakiegokolwiek silnik diesla z 2 razy bedziesz musiał zregerenrować w nim pompę/wtryski.Tyczy sie to starych diesli.
chmieliniak, Zresztą dzisiejsze paliwo jakie jest takie jest(mniej siarki) i niewiadomo na czym poprzedni własciciel jeździł.
Zresztą dla kazdego na tym forum 1 wyznacznikiem w kwestii ciężkiego palenia 2.5r5 jest sprawdzenie czy ma sie dobry kąt wtrysku i dawkę. A potem jc warto sie zastanawiać nad ew sprawdzeniem kompresji i ukl wtryskowego.
Ostatnio zmieniony 2011-10-30, 17:35 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

podepne sie pod temat - mam problemy z porannym odpalaniem auta:

dawka paliwa ustawiona na maksymalna mozliwa, kąt wyprzedzony alby auto latwo palilo.

ok 3 miechow temu doszło u mnie do sciecia klina na wale przez co została kompletnie zrobiona głowica - wszystko nowe.

od tej pory przy porannym rozruchu auto odpala, przez chwile skacze na obrotach tak jakby palilo po kolei po cylindrach i poteżnie ale to na prawde potęznie dymi na szaro..
o co cholera chodzi ? czy mechanik od remontu coś spieprzył czy takie ustawienia pompy przy nowo zrobionej głowicy daja taki efekt ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

pablo90, jak tam teraz z paleniem? Wtryski byly ruszane?
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

Każdy z Was ma troche racji ale nie do końca.

1. świece w 2.5 grzeją dopiero, kiedy temp. cieczy w głowicy (górny czujnik na króćcu chłodnicy) spadnie poniżej +5 stopni. U niektórych powyżej tej temp. świece tylko "migną" ale przekaźnik tak naprawdę ich nie załącza, w innych przypadkach (zależne od sterownika świec) kontrolka nie zapala się wogóle. Nie jest to żadna wada że u kogoś mignie a u drugiego już nie. Ponadto, przy określonej temp. nawet jeśli świece nie grzeją przed rozruchem to mają prawo właczyć się na określony czas już po odpaleniu silnika (można to zaobserwować dodając więcej gazu - przy obciążeniu przekaźnik rozłącza świece) kiedy silnik złapie jakąś temp. świece się rozłączają. Ma to ułatwić pracę zimnego silnika i nie jest to niczym złym.

2. W nocy gdy temp. jest niższa silnik szybciej się wychładza wraz z cieczą w nim, dlatego czujnik załacza świece na czas tym dłuższy im niższą temperaturę wykrywa. Po zagrzaniu kiedy ostawiasz samochód na te 8 godzin płyn w górze głowicy może mieć jeszcze te kilka stopni na plusie (np. 8-10) i dlatego świece się nie zapalają.

3. Czujnik w głowicy, który odpowiada za załaczanie świec (2 pinowy) odpowiada również za podnoszenie obrotów zimnego silnika - to główny czujnik temp. do ECU silnika, i wg. jego wartości ECU steruje długością grzania oraz podnosi obroty na biegu jałowym zimnego silnika. jego uszkodzenie skutkuje właśnie tym, że świece albo nie grzeją w ogóle, lub grzeją za każdym razem (tak jak u kolegi który pisał że przy plus 30 grzeją mu świece)

4. Sprawny 2.5 TDI pali do 5 stopni bez świec, jeśli ma z tym problem trzeba sprawdzić najważniejsze czyli kąt wtrysku. Dawka paliwa nie ma aż tak dużego znaczenia, chyba że jest dużo za duża. Po przebiegu 300kkm w górę, kąt wtrysku można podnieść do 75 jednostek, praca będzie delikatnie twardsza ale zimny samochód będzie zapalał dużo lepiej. Kąt wtrysku ustawiamy wyłącznie ręcznie poprzez przestawienie pompy wtryskowej, tylko na rozgrzanym silniku.

5. Jeśli wszystko mamy jak należy, świece są sprawne załączają się prawidłowo i auto w dalszym ciągu nie odpala, trzeba by zainwestować 5-6zł i kupić nowe okrągłe konektory, odciąć stare fajki świec i zarobić nowe konektory - oczywiście potem je zaizolować (np. rurką termokurczliwą). To też bardzo częsta przyczyna cięzkiego zapłonu, której wielu ludzi nie dostrzega - brak styku fajki ze świecą.

Myślę, że to rozwieje wszelkie wątpliwości. Mój samochód chociaż z przebiegiem 340kkm nie potrzebuje świec żeby zapalić do tej temp. i nie ma z tym żadnego problemu, że trzeba kręcić 10 czy 15 sekund żeby złapał. Zapala od przysłowiowego "kopa" ;)
Ostatnio zmieniony 2011-11-20, 01:12 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 2 razy.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Grzesiek, ustawiłem dawkę na normalną - ok 15 na gorącym oczywiście..
problem był z kątem - nie moge ruszyć śruby mocującej koło napędzające pompe.
klucz jest, trzeba jeszcze jakas polmetrowa rure i jedziemy :)
mam nadzieje ze w przyszly weekend uda mi sie ustawic tez i kąt.
narazie auto tragicznie pali jak jest zimne, jak cieple nie ma zadnych problemow.
został do ustawienia kąt, jesli nic sie nie zmieni to świece do wymiany :P
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

DJ_Mouse, :piwo: :piwo: :piwo:

pablo90, a nie spróbowałes zdjąc pasek z pompy i przemienić jego położenie o jeden ząbek a reszte skorygować srybami od mocowania pompy z blokiem ?
Ktoś to robił też - chyba Robak26 i jest mniej przy tym dlubania niż silowanie sie z jedną zapiekłą śrubą.
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

jak przestawie o zabek na pasku to chyba bedzie za dużo..
bo mam ok 45 kąt a chce mieć ok 60-65.
w zeszlym roku przed robotą silnika miałem kąt 168 (!) i zostal przestawiony na pasku właśnie o 2 zęby i było ok 80.
w przyszly weekend sprobuje powalczyc z ta śruba, jak sie nie uda to chyba zostanie mi tylko sposób z obrotem pompy.

ostatnio podejrzenie padło także na świece.. ale..
przy obecnej temperaturze grzeje świece normalnie - pali ciezko, jak odepne czujnik zeby grzec swiece max dlugo jest to samo..
a poza tym on slabiej palil juz jak bylo ok 10 stopni..
kolejnosc roboty u mnie chyba bedzie taka: kąt, świece, fajki..
Ostatnio zmieniony 2011-11-20, 12:23 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

A może zwróć uwagę na rozrusznik ja swój oddałem do naprawy bo za dużo prądu brał rozruch silnika. Teraz kręci jak nowy samochód i lepiej odpala. Elektryk mówił, że nikt nie zaglądał do rozrusznika przez 15 lat. Rozrusznik był cały zasyfiony, robił zwarcie i dlatego brał dużo prądu podczas rozruchu.
Los się musi odmienić
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

w zeszlym roku lookalem na odczyt napiecia z akku w czasie krecenia rozrusznikiem - nie schodzilo napiecie poniżej 10 V więc chyba i akku i rozrusznik w miare w porzadku..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”