Strona 1 z 4

[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

: 2013-09-10, 19:11
autor: mati_03
Witam, ze względu na to że nie znalazłem odpowiedzi na swój problem na forum zakładam temat. Otóż mam taki problem ze na zimnym muszę dosyć długo kręcić rozrusznikiem żeby auto odpaliło, a jak już trochę pochodzi to pali normalnie to samo na ciepłym pali od razu. Mam zrobione ręczne grzanie świec i jak pogrzeje je przez ok 12s to zapali normalnie. Ale jak jest deszczowo jak teraz to nawet to nie pomaga. Dawka startowa i kat wtrysku sprawdzone. A i jeszcze po tym odpaleniu na zimnym puści dosyć gęsty dymek. Zapomniałem dodać, że poprzedni właściciel twierdził że wystarczy ustawić dawkę startową.

: 2013-09-10, 21:15
autor: szybki-ens
mati_03 pisze: po tym odpaleniu na zimnym puści dosyć gęsty dymek
To norma jak kręci i kręci i załapać nie może - musi wypalić to co się przy rozruchu uzbiera.

Wg mnie klasyczny przypadek źle ustawionego kąta wtrysku. Ale mówisz, że masz to zrobione.

Sprawdź jeszcze świece czy wszystkie iskrzą. Ewentualnie trzeba sprawdzić kondycję pompy.
Nic więcej nie wymyślisz.

: 2013-09-10, 22:42
autor: afro89
zaprezentuj logi BS gr 000 oczywiście na ciepłym silniku.

: 2013-09-11, 18:27
autor: mati_03
afro89 pisze:zaprezentuj logi BS gr 000 oczywiście na ciepłym silniku.
no tego akurat nie jestem w stanie zrobić, no o ten kąt wtrysku to zapewniał mnie mechanik także teraz nie wiem, postaram się to jeszcze raz sprawdzić

: 2013-09-11, 20:33
autor: szczygiel189
Podepnę się pod temat. Z rana trochę dłużej trzeba pokręcić. Jak Ciepły pali od strzała. Dodam że nastawnik przecieka i na wolnych obrotach faluja lekko obroty
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2013-09-15, 11:23
autor: pawel
Pokaż log grupy 004 bo na 000 nigdy nie umiem się połapać, jednak wygląda na to, że kąt pompy ustawiony zbyt fabrycznie - podciągnij do górnej kreski, grupa zdaje się 004 ~4-5st.

Falowanie obrotów to mogą być np rozregulowane/lejące wtryski - nastawnik nie nadąża z korektami, zużyty tłokorozdzielacz pompy - pomimo idealnych wtrysków podaje niedokładne dawki, zabrudzony nastawnik - nie daje rady z dokładnymi korektami, źle ustawiona dawka paliwa...

Nastawnik oczywiście trzeba uszczelnić.

: 2013-09-17, 20:31
autor: arwam
za późny kąt wtrysku, przestaw pompe w mocowaniach, pochylając ją na silnik tak aby w drugim okienku wartość była w okolicach 45-60 jednostek.
szczególnie wtedy kiepsko pewnie pali kiedy jeszcze świecami żarowymi nie grzeje?
a jesli świecami podgrzeje to jest lepiej? jak tak to jesli jeszcze auto po porannym odpaleniu dymi to jeszcze wtryski bym na stół do pompiarza rzucił ale wcześniej zamieść logi grupy 013 zamieść

: 2013-09-18, 19:39
autor: szczygiel189
arwam pisze:za późny kąt wtrysku, przestaw pompe w mocowaniach, pochylając ją na silnik tak aby w drugim okienku wartość była w okolicach 45-60 jednostek.
W BS drugie okienko ma być mniej więcej 45-60?
szczególnie wtedy kiepsko pewnie pali kiedy jeszcze świecami żarowymi nie grzeje? a jesli świecami podgrzeje to jest lepiej?
z rana trzeba go pokręcic z 5 - 6 - 7 sekund bez grzania świec, gdy świece grzeją pali dobrze, nie od strzała ale z półtora obrotu. Przez resztę dnia pali dobrze. (teraz jak uszczelniłem nastawnik)
jak tak to jesli jeszcze auto po porannym odpaleniu dymi to jeszcze wtryski bym na stół do pompiarza rzucił ale wcześniej zamieść logi grupy 013 zamieść
no z rana jak tak dłużej pokręci to jest chmurka siwego dymu. Wtryski mam dać do sprawdzenia bo tez o tym myślałem. Logi wrzucę jakoś na tygodniu.

Dodam ze 4 miesiące temu był wymieniany rozrząd i pasek od pompy z napinaczem, przed wymiano auto do -15 stopni paliło od strzała. Od razu po wymianie rozrządu auto źle paliło. Po zmianie paska i napinacza od pompy nie regulowali kata wtrysku, nawet nie sprawdzali czy zmienił się kat wtrysku. Pewnie nawet nie mieli pojęcia o tym.
Jeszce takie pytanie. Jak rozrząd był by źle złożony to auto może dobrze odpalać na ciepłym silniku?

: 2013-09-19, 11:37
autor: arwam
szczygiel189 pisze: W BS drugie okienko ma być mniej więcej 45-60?
książkowo tak być powinno ale żadko który silnik prawidłowo pracuje, z tego prostego powodu że nasze silniki są już po prostu zużyte...
jeśli na tym ustawieniu nie będzie prawdiłowo z rana odpalał ustaw na około 70 jednostek, jeśli nadal nie bedzie chciał prawidłowo odpalać z rana to będzie potrzebna ingerencja w ukłąd wtryskowy lub ewentualnie sprawdzenie z jaką szybkością wał podczas kręcenia rozrusznikiem się kręci, i ewentualnie ciśnienie sprężania.


szczygiel189 pisze:Dodam ze 4 miesiące temu był wymieniany rozrząd i pasek od pompy z napinaczem, przed wymiano auto do -15 stopni paliło od strzała. Od razu po wymianie rozrządu auto źle paliło
i w takim układzie od sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu i kąta wtrysku bym zaczął

: 2013-09-19, 14:05
autor: Hincó
Jak sprawdzić jak szybko kręci się wał podczas odpalania?
Mam ten sam problem... :/

: 2013-09-19, 17:03
autor: pawel
Mnie po ustawieniu ok 5st wyprzedzenia wtrysku zapala od pierwszego wtrysku, przy -7 st C zapala po 2-3 obrotach wałem (bez świec żarowych), samochód ma nalatane pomiędzy 300 a 400 tys. Więc, jeżeli z ustawionym takim kątem samochód nie odpala to znaczy, że problem tkwi gdzie indziej, rozrząd, pompa, wtryski.

: 2013-09-19, 18:46
autor: arwam
najprościej to włączasz zapłon i łączysz się Vagiem ze sterownikiem, wchodzisz w grupę 001 i dajesz LOG żeby zapisać efekt próby, po czym kręcisz, potem zapisujesz loga i to wszystko

: 2013-09-22, 12:04
autor: Hincó
Panowie nie ma się wahać tylko przeglądnąć rozrusznik. mój był czysty w miarę i myślałem po rozebraniu ż to nie może być to. widziałem gorsze rozruszniki. mój był jeszcze nie ruszany chyba od nowości bo miał lakier na śrubach. wymieniłem tylko tulejki założyłem i kur*** szok.
pali jak pszczółka. mymamy 5 garów i dźwięk przy odpalaniu powinien być jak z 5 a nie 4...
robota łatwa tylko zawałem górną śrubę przymontażu... no i zabezpieczenie wysuwu bendiksa jest ciężkie do przejścia i jest jednorazowe teoretyczne...

: 2013-09-22, 22:23
autor: anton
według mnie kąt powinien byc w grupie 000 ok 70-80 jednostek kazda z naszych pomp ma nalatene ponad 300tys i więcej wiec cała pompa jest juz troche podlatana dlatego ustawiamy wczesniej jak w książce bo w niej nikt nie przewidział zużycia pompy w grupie 004 w 4 kolumnie najwarzniejszy jest równiez prąd w % wysteroawnia na wolnych obrotach powinien wachać sie od 2 do 5% na wyłączonej klimie i wszystkich niezbędnych odbiornikach, przyważnie da sie ustawic 4.7% najmniej(doświadczenie) i według mnie za duza dawka paliwa 2.2 mg to dużo przy wylatanej pompie bedziesz miał nierówną prace na wolnych obrotach daj dawke na 0k 3.5- 4.5 MG/skok :-P powodzenia jestem ciekaw miny jak ustawisz wszystko prawidłowo banan na gębie murowany lepsza reakcja na gaz

[ Dodano: 2013-09-22, 22:27 ]
mati_03 pisze: Zapomniałem dodać, że poprzedni właściciel twierdził że wystarczy ustawić dawkę startową.
były dwa rodzaje sterowników w jednym dało się ja przestawić w drugim nie ale to nie wina dawki startowej 8-)

: 2013-09-23, 18:27
autor: icemerc
moim zdaniem kąt 60-65 jednostek bedzie dobry. sam am wylatane pewnie z 500 tyś bo naliczniku dochodzi 400 i przy kącie 62 stopnie i regeneracji rozrusznika pali na dotknięcie stacyjki :shock: także zamiast mega wyprzedać kąt wtrysku może warto też przejrzeć inne podzespoły? ;-)