[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym
- rafciu1983
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lwówek Śląski
- rafciu1983
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lwówek Śląski
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Kolego, logi fajna rzecz, ale najpierw spróbuj jednej rzeczy, gdy problem jest tylko na zimnym przy niskich temperaturach
Zagrzej świece 3 razy zanim spróbujesz odpalić, ale nie patrz na kontrolkę świec żarowych. Przekręć kluczyk na zapłon i obserwuj wskazanie stanu akumulatora oraz wsłuchuj się w ciszę. W pewnym momencie usłyszysz delikatne pyknięcie oraz zobaczysz, że wskaźnik stanu akumulatora idzie do góry. Zrób tak 3 razy i dopiero później odpal silnik.
Będzie dobrze/lepiej? Sprawdź w jakim stanie masz fajki świec żarowych oraz czy nie ściągnęła się izolacja zaraz za zgięciem fajka --> przewód. Może tam już być goły przewód. Jeżeli tak, fajki do wymiany, bo prąd ucieka i trzeba więcej grzać.
Zagrzej świece 3 razy zanim spróbujesz odpalić, ale nie patrz na kontrolkę świec żarowych. Przekręć kluczyk na zapłon i obserwuj wskazanie stanu akumulatora oraz wsłuchuj się w ciszę. W pewnym momencie usłyszysz delikatne pyknięcie oraz zobaczysz, że wskaźnik stanu akumulatora idzie do góry. Zrób tak 3 razy i dopiero później odpal silnik.
Będzie dobrze/lepiej? Sprawdź w jakim stanie masz fajki świec żarowych oraz czy nie ściągnęła się izolacja zaraz za zgięciem fajka --> przewód. Może tam już być goły przewód. Jeżeli tak, fajki do wymiany, bo prąd ucieka i trzeba więcej grzać.
- rafciu1983
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lwówek Śląski
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Ważne żeby był odpowiedni początkowy kąt wtrysku. Świece sprawdziłeś czy masz wszystkie sprawne? Na listwach świec żarowych jest napięcie do czasu wyłączenia przekaźnika 202? (odpowiedzialny za grzanie świec żarowych) oraz profilaktycznie co słychać w bezpieczniku świec przy ECU pod nogami kierowcy.
Akumulator też musi być dobrej kondycji, a nie zdychający.
Akumulator też musi być dobrej kondycji, a nie zdychający.
- rafciu1983
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lwówek Śląski
- PRZEMEK30
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodzkie
Podepne sie pod temat. Mam problem z kolej rozruchu na cieplym silniku,. Na zimnym zakreci do strzala, natomiast gdy sie rozgrzeje troszke dluzej zakreci. Nie jestem az tak dobry , zeby sprawdzic sobie katy wtrysku. Czy w Lodzi znajdzie sie jakis szpenio, ktory by mnie podpial pod kapa.?
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
-
- Mechanik
- Posty: 126
- Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: opolskie
Miałem to samo, zły kąt wtrysku + kapiąca pompa wtryskowa. Po uszczelnieniu i ustawieniu jest ok.
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 16:22 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
U mnie niedawno mechanik zregenerowal rozrusznik i poprzestawiał rozrząd coś ok ok pół zabka....
Normalnie nigdy auto tak nie zapalalo- pali od pół obrotu na letnim z silniku czy też rozruchu z rana w garazu- dawniej byly to co najmniej ze 4-5 obrotów. nalot 370 tys km
Zapala teraz jak nowe z salonu 2.0 tdi skody którym jeżdze czasem jako służbowym.
... tyle ze auto całkiem straciło moc
Masakra jedzie jakby turbo niepompowało wcale i jakby miał 70km a nie 140....
Normalnie nigdy auto tak nie zapalalo- pali od pół obrotu na letnim z silniku czy też rozruchu z rana w garazu- dawniej byly to co najmniej ze 4-5 obrotów. nalot 370 tys km
Zapala teraz jak nowe z salonu 2.0 tdi skody którym jeżdze czasem jako służbowym.
... tyle ze auto całkiem straciło moc
Masakra jedzie jakby turbo niepompowało wcale i jakby miał 70km a nie 140....
AEL INSIDE
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
UP moj problem naprawiony - przytkał się weżyk sterujący turbo i turbo wcale nie wstawało.
Co do odpalania - mechanik psia jego mat, grzebał przy rozrzadzie i tak ustawił rozrząd ze faktycznie auto paliło na tyk - tyle że okazało sie ze kąt wtrysku był 120 jednostek w VAG-Com.
Gdzie optymalny jest 45-70. I jak zwykle musiałem poprawiać po mechaniku...
Co do odpalania - mechanik psia jego mat, grzebał przy rozrzadzie i tak ustawił rozrząd ze faktycznie auto paliło na tyk - tyle że okazało sie ze kąt wtrysku był 120 jednostek w VAG-Com.
Gdzie optymalny jest 45-70. I jak zwykle musiałem poprawiać po mechaniku...
AEL INSIDE