[100 c4 2.4D] Problem z grzaniem swiec

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

[100 c4 2.4D] Problem z grzaniem swiec

Post autor: lukasz89 »

Witam,

w audicy brata pojawil sie problem z grzaniem swiec. Sprobuje opisac w miare dokladnie o co chodzi.


Gdy silnik jest zimny kontolka swiec zalacza sie na chwile, auto pali od strzala, wszystko jest ok. Podjedziemy 50m np do sklepu, gasimy fure, silnik jest minimalnie zagrzany, wskaznik nawet sie nie ruszy a podczas odpalania swiece sie nie grzeja i trzeba katowac rozrusznik zeby zapalila. Tak samo dzieje sie gdy np auto w pelni rozgrzane zostawimy na np 3 godziny na parkingu, zdarzy juz ostygnac i swiece sie nie grzeja nie mozna jej odpalic. Zostawimy na 6 godzin, silnik jest calkowicie zimny, swiece nomalnie sie zalaczaja jeden obrot walu i silniczek elegancko chodzi.


W czym jest problem? Wymienilismy taki maly czujniczek ktory jest wkrecony od tylu w glowice ale nic to nie dalo. gdzie szukac dalej?
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

Wydaje mi się, że problem nie leży w świecach żarowych, a źle ustawionym kącie wtrysku. W jakich temperaturach są problemy z rozruchem po przejechaniu paru km?
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

Post autor: lukasz89 »

Auto odpala dobrze tylko gdy jest totalnie zimne i grzeja sie wtedy swiece albo gdy silnik ma temperature 90 stopni. Temperatura na zewnatrz nie ma znaczenia, tak samo robila w zime jak i teraz.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Zacząłbym od kąta .
Zachowanie świec jest normalne.
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

A mam pytanko, czy np:
1. Tak jak teraz jest ciepło sporo powyżej 10 stopni to świece też powinny grzać?
Bo ja mam identyczny problem co kolega i u mnie jak po nocy w garażu przekręcam kluczyk świece nie grzeją i nie słychać przekaźnika od świec nawet, patrzę na wskaźnik volt i jest powyżej 12v i skubana nie chce od razu załapać, trzeba kręcić kręcić , puści takiego dyma ni to czarny ni to biały cholera wie o co chodzi. Dziasiaj zrobiłem logi i kąt wychodzi na to że jest w granicach od min 60 do 70 (wiadomo skacze sobie) aczkolwiek bardziej oscyluje w granicach 65-70.
2. Wina kąta?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

storm85-85 pisze:1. Tak jak teraz jest ciepło sporo powyżej 10 stopni to świece też powinny grzać?
Nie, nie powinny grzać. storm85-85, Masz ze świecami wszystko w porządku, winy trzeba szukać gdzieś indziej, bardziej skłaniałbym się w stronę układu paliwowego, jeśli trzeba chwilę pokręcić i puści konkretną chmurę dymu.
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

A może kąt wtrysku podnieść? Albo wtryski leją? A czy np zawór egr miałby wpływ na odpalanie?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Kąt jest ok, nie ruszałbym go. EGR nie ma nic rzeczy w tym wypadku, lejące wtryski mogą mieć wpływ, ale najpierw poszedłbym w kierunku przewodów paliwowych, czy nie cofa się paliwo, czy nie ma bąbelków powietrza itp itd. Potem jak to wszystko będzie ok, będziemy myśleć dalej.
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

Trudne odpalanie na ciepłym silniku to może być zużycie pompy wtryskowej. Zrób prosty test. Jak masz problem z odpaleniem ciepłego silnika, polej pompa zimną wodą i sprawdź czy jest jakaś poprawa. Jeżeli tak to sugeruje zużytą pompę
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

misprzytulak pisze:polej pompa zimną wodą
:mur: Blok/głowica może pęknie a może nie - super metoda...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

nie napisałem polnej zimna woda głowice, tylko pompę;) ale faktycznie wylewajac 100l/min zimnej wody na rozgrzany silnik może zrobić bum. w domowych warunkach, robiąc to z głową można pokierować się na przyczynę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”