[100-2.5TDI AAT] pasek klinowy, wielorowkowy jaki?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[100-2.5TDI AAT] pasek klinowy, wielorowkowy jaki?

Post autor: Dawid2542 »

Witam panowie, najwyzszy czas chyba aby wymienić u mnie pasek wielorowkowy, autko mam 5 lat i jeszcze go nie wymieniałem tak na dobrą sprawę, pasek ma już zdarte napisy, nic na nim nie widać i niewiem co kupić... co poleciacie? W bosch-a warto inwetsować? czy coś innego?
http://archi.inosak.org/db/item2998815732_1.html
czy to ten czy jakiś inny jest? bo Audi 100 nie ma tam na liście
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Co do BOSCH'a to nie wiem jak z jakością tych pasków, ale polecam Contitech i Gates, sam mam wszystkie paski Contitech'a i na prawdę są świetnej jakości.
Dawid2542 pisze:czy to ten czy jakiś inny jest?
Ten, dokładnie taki jak na foto.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

GTR34, pytam bo właśnie wiem że jakieś lubią popiskiwać tylko właśnie niewiem które... dlatego chcę się dowiedzieć które to. Które unikać a które zakładać :ok:

a jest jakaś różnica np. między autami z klimą i innymi bajerami niż np. bez niczego?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No dokładnie z tym popiskiwaniem, szajsowate paski lubią popiskiwać. Może kto inny ma ten pasek Bosch'a i się wypowie co do jego jakości, ale myślę, że nie powinno być problemu, w końcu Bosch to dobra firma. Tak jak napisałem, paski Contitecha i Gatesa są jak najbardziej ok i nie piszczą ani nic z tych rzeczy. Ojciec do siebie kupił jakiś najtańszy firma jak dobrze pamiętam to Optimal, jak trzymałem to w ręku to jakość pozostawiała wiele do życzenia, jakiś taki aż badziewny w dotyku.. Ale o dziwo po założeniu nic nie piszczy i na razie sprawuje się dobrze.
Dawid2542 pisze:a jest jakaś różnica np. między autami z klimą i innymi bajerami niż np. bez niczego?
Wiesz, wydaje mi się, że tak, że ten pasek do auta bez klimy będzie krótszy, no ale to tylko moje przemyślenia. Musiałby się ktoś inny wypowiedzieć bo nie wiem.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Bosh w 100% nie piszczy :) Mam u siebie bo poprzedni nowy piszczał...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

spoko ludziska więc zamawiam boscha, powiedzcie mi trzeba coś zrzucać z przodu aby to zmieniać i ustawiać jakoś na znaki czy pasek wielorowkowy można założyć bez jakiegoś tam ustawiania czegoś? pytam bo mechanika to moja słaba strona niestety
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Dawid2542, Nic nie trzeba ustawiać ani zdejmować. Zakładasz pasek jak chcesz (oczywiście rowkami paska w rowki kół pasowych :mrgreen: ). Podczas zakładania trzeba przełożyć pasek przez koło pasowe wentylatora i nie trzeba nic demontować z wyjątkiem napinacza. :ok:

[ Dodano: 2013-02-10, 10:35 ]
Jak będziesz wyjmował stary pasek to zobaczysz o co chodzi z tym przekładaniem przez koło wisko. Ja to zrobiłem tak, że złożyłem pasek "w pół" i puściłem go z jednej strony tego koła (nie pamiętam z której) i następnie zakładałem kolejno na koła zaczynając od koła pasowego wału korbowego. Można się bawić w przekładanie paska pomiędzy wentylatorem a chłodnicą ale to bardziej czasochłonne i męczące więc polecam sposób nr 1. :ok:
Ostatnio zmieniony 2013-02-10, 10:37 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

gjom pisze:Dawid2542, Nic nie trzeba ustawiać ani zdejmować.
Eee ja zawsze musze zrzucic zdeś, i odsunąć chłodnice. Bez tego w sumie dojścia nie ma :roll:

BTW.

Według Etki to paski wchodzą takie do 100 C4 AAT:

bez klimy: 046903137A długość: 1325 mm
z klimą : 046903137B długość: 1705 mm


do A6 C4 AAT/AEL:

bez klimy: 046903137N długość: 1345 mm
z klimą : 046903137M długość: 1722 mm
Ostatnio zmieniony 2013-02-10, 14:34 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Maszto, a ja robię wszystko z góry, trzeba tylko wymontować napinacz i osłonę paska na altku wtedy jest dużo miejsca. No i jeszcze trzeba rękę od dołu włożyć żeby łatwiej i szybciej pocelować na koło :-> :ok:
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Ja nie mam osłony altka, napinacza też nie trzeba demontować tylko odgiąć i zablokować.
Pasek przekładałem między wentylatorem a chłodnicą ;)

Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”