[A6-2.5TDI AEL] Silnik gasnie podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

[A6-2.5TDI AEL] Silnik gasnie podczas jazdy

Post autor: Benji1985 »

Witam koledzy w moim silniczku została czlkowicie uszczelniona pompa wtryskowa i regenerowany nastawnik. Przez jakieś 5tyś Km było ok ale teraz silnik żyje swoim życiem a mianowicie:
-Raz odpala na strzał a raz po 5-10 sekundach i niema reguły czy zimny czy ciepły.
-Podczas dynamicznej jazdy (i wolnej) czasami silnik zamula i gasnie. 30sekund
krencenia rozrusznikiem audi zapala i jest ok przez jakiś czas.

Prosze o jakies rady. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

Post autor: marcin21grand »

Moze zasysa powietrze gdzieś.
W przewodzie filtr-pompa nie zauważyłeś powietrza?

Zadbaj o pisownię/ GTR34
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 19:48 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

marcin21grand pisze:Moze zasysa powietrze gdzieś.
W przewodzie filtr-pompa nie zauwarzyles powietrza?
Nie kolego paliwo sie nie cofa, filtr paliwa też nowy.
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

Post autor: marcin21grand »

Podczas pracy powstaje duże podciśnienie i może gdzieś wsysa powietrze, może na pompie gdzieś uszczelka albo na wężach. Jest trochę miejsc gdzie może łapać je.

Przynajmniej się postaraj, aby jak najbardziej dbać o pisownię../GTR34
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:34 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Jest prawdopodobnie tak, jak pisze kolega marcin21grand. Wszystko wskazuje na łapanie czasem lewego powietrza, bo "wariacje" immobilizera raczej nie wchodzą w grę...
A jak tam stan paliwa w baku? Rozumiem, że nie ma rezerwy? Jeśli nie, to szukaj nieszczelności...

marcin21grand, nie chodzi o to, byś się nie udzielał, koledzy starają się dbać o "stylistykę" pisowni, by innym łatwiej było odnaleźć dobre rady forumowiczów ;-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

[quote="lucas3512"]
A jak tam stan paliwa w baku? Rozumiem, że nie ma rezerwy? Jeśli nie, to szukaj nieszczelności...

Układ szczelny a paliwa zawsze pod dostatkiem
Awatar użytkownika
marcin21grand
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-11-03, 18:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wieden

Post autor: marcin21grand »

Skąd masz pewność sprawdzałeś szczelność? Jak?
Jeśli nie ma wycieków to nie znaczy ze jest w 100% szczelny
Ostatnio zmieniony 2013-01-11, 18:42 przez marcin21grand, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

marcin21grand pisze:Skąd masz pewność sprawdzałeś szczelność? Jak?
Jeśli nie ma wycieków to nie znaczy ze jest w 100% szczelny
A jednak widac powietrze na wężu z filtra do pompy.
Gdzie szukac przyczyny, opaski, wężyki, filtr wyglądają na ok.
Jakies sugestie ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zbiornik-syf, zaklepany lub uszkodzony/skorodowany przewód metalowy pod autem, jak masz mróz to zamarznięta woda w w/w.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Benji1985, sprawdź przewody metalowe doprowadzające paliwo na odcinku zbiornik - filtr paliwa. Znajdują się pod autem i mogą być skorodowane.

J.A.G, mam dziś pecha. Jesteś drugi co mnie wyprzedził ;-)


:]
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 15:13 przez mati_A6, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

Dzieki koledzy za rady jutro pakuję sie pod auto.

Dziś audi daje o sobie ostro znać:
odcinek 10Km auto gasnie jakieś 20 razy aż się płakać chce.
Komentarz dziadka w zdezelowanym maluchu bezcenny-kup se synek porządne auto.
:cry:
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 15:24 przez Benji1985, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Zawór odcinający na korpusie tłokorozdzielacza pompy sprawny ? Kabelek dobrze przykręcony, nie pojawia się na nim przerwa ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

Ręce opadają wymieniłem wszystkie opaski w komorze silnika, centymetr po centymetrze od baku do pompy oczy , uszy , i nos niczego nie stwierdziły a te pie.....ne powietrze zasuwa do pompy jak szalone. Zapalam auto, trzymam na 3tys obr nagle obroty spadają auto gasnie a paliwo z pompy zapie....la do filtra paliwa.
Co robic koledzy?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ewidentnie nieszczelność gdzieś, może być pęknięta podstawa. Ostatnio to przerabiałem u siebie.. Daj zasilanie z bańki i będzie wszystko jasne gdzie szukać.
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

GTR34 pisze:Ewidentnie nieszczelność gdzieś, może być pęknięta podstawa. Ostatnio to przerabiałem u siebie.. Daj zasilanie z bańki i będzie wszystko jasne gdzie szukać.
Dzięki kolego za rade spróbuje go podpiąć na krótko to pozwoli wy eliminować odcinek bak-filtr.
O jaką podstawę ci chodzi? miałeś podobne objawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”