[A6-2.5TDI AEL] Silnik gasnie podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Identyczne z tym, że w ogóle nie mogłem odpalić auta, pochodziła chwilę, wypaliła paliwo z filtra i powtórka z rozrywki. Mówię o podstawie filtra czy ten element do którego przykręcasz filtr paliwa. W C4 to częsta przyczyna ale najpierw podłącz zasilanie z bańki i zobaczymy. Może przewody pod autem są w bardzo złym stanie i tam zaciąga powietrze.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Tak samo miałem właśnie jak ta podstawa pękła... tylko nim znalazłem te pęknięcie to straciłem 2 dni na sprawdzaniu wszystkich uszczelek, oringów po 10 razy :evil:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

Witam koledzy problem prawie rozwiązany a było tego aż nadto.
Na początku pod autem zauważyłem mikro pęknięcie, wymieniłem całe przewody zasilania i powrotu.
Następnie zdemontowałem z baku pływak z smokiem i :shock:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Sitko wymyte naftą zamontowane i nadszedł czas na próbę

Obrazek Obrazek

Zapalam samochód i powietrze dalej za......la jak szalone.
wniosek z tego jeden podstawa filtra.
Podpiąłem Przewody do pompy wtryskowej z ominięciem filtra wraz z podstawą, zapalam auto i :ok: zero bąbelków.
Teraz pytanie dla was, idzie jakoś zainstalowac inny filtr ( a jeśli tak to jaki ) aby ominąć podstawę ? .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Możesz zapodać z golfa II czy III, bez problemu go podłączysz, tylko jakiś ładny uchwyt zrezać i będzie latać że aż miło. Jeśli dobrze pamiętam są dwa rodzaje takich filtrów, a mianowicie z tzn podgrzewaczem lub bez. Jak się zdecydujesz na ten pierwszy to musisz kupić też ten podgrzewacz, ponieważ u nas są inne.

http://nokautimg2.pl/p-91-6a-916ab9f095 ... -pp839.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-01-15, 20:58 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

[quote="afro89"]Możesz zapodać z golfa II czy III, bez problemu go podłączysz, tylko jakiś ładny uchwyt zrezać i będzie latać że aż miło. Jeśli dobrze pamiętam są dwa rodzaje takich filtrów, a mianowicie z tzn podgrzewaczem lub bez. Jak się zdecydujesz na ten pierwszy to musisz kupić też ten podgrzewacz, ponieważ u nas są inne.

Na jakiej zasadzie działa ten podgrzewacz ?. Ciepłe paliwo wracające z pompy? .
Sory za glupie pytanie.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Benji1985 pisze:Na jakiej zasadzie działa ten podgrzewacz ?. Ciepłe paliwo wracające z pompy? .
Właśnie tak jest u nas zrobione w ori. Tam chyba na innej zasadzie działa ten podgrzewacz, nie zgłębiałem dokładnie tematu ale może jakaś grzałka w filtrze czy coś ?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

:shock: :shock: Ale syf, to jest parafina ? czy co ? W sedanie od bagażnika da się dostać do baku ?
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Benji1985
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-08, 22:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: Benji1985 »

wolfik0 pisze::shock: :shock: Ale syf, to jest parafina ? czy co ? W sedanie od bagażnika da się dostać do baku ?
To wyglądało na jakiś glut, czy to parafina to nie wiem.

Nie mam pojęcia czy w sedanie dostaniesz się do pływaka od bagaznika ale myślę że tak. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Oczywiście, że się dostanie jest tak samo. Z tym, że w sedanie trzeba nurkować w bagażniku co jest bardzo niewygodne.. Nie to co w avancie :-P
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jak się ociepli to zanurkuję bo nie podoba mi się myśl o tym że takie coś mam w baku :przestraszony:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Powiedzcie Pany co robić, bo mam podobne objawy jak kolega Benji1985, z tymże dzieje się to tylko po odpaleniu rano przy temp. ok 0 C. I to też nie zawsze. W środę zgasł , czwartek i piątek zero problemu, i dziś znowu. Zapala dobrze chodzi na ssaniu i zaczyna pomału schodzić z obrotów, przy 800 zaczyna bardzo nierówno pracować i gaśnie. Potem trzeba go hełtać ze 30sekund i zaczyna brać no i zapala. Gdy silnik ciepły wszystko jest ok. Myślałem żeby zacząć od wymiany filtra ale nie wiem czy to coś da. :-/
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wymiana filtra jak najbardziej wskazana, może nie być już pierwszej "świeżości". A kiedy ostatnio wymieniałeś filtr ?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Zobacz czy nie masz bąbelków powietrza w tym przezroczystym wężyku filtr-pompa.
()()()() Jedna rodzinka VW
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

ALe kombinujecie - wystarczy kupic nową podstawe filtra i po sprawie a nie jakieś kombinacje z dokąłdaniem filtrów.

btw co do cofek i problemów z odpalaniem http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7304

aha i weź wypompuj sobie całe paliwo z tym szlamem z baku i wypłucz nowym ze 2 razy ,bo może i to mieć wpływ na klopoty z odpalaniem. JAk nie chce ciągnać (w filtrze robi sie za duże podciśnienie i zapowietrza pompe )
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”