[A6-2.5TDI AAT] Dymienie po wymianie wtrysków na 0.216
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
[A6-2.5TDI AAT] Dymienie po wymianie wtrysków na 0.216
Witam
Mam mały problem z dymieniem po zmianie wtrysków na 0.216 ustawione na 220/300 dodam że również zakupiłem gotowe kości po uprzedniej rozmowie z tunerem, mój problem polega na tym że przy butowaniu dym jest dosyć mocny ale nie do końca czarny,tak samo jak na biegu jałowym przy 90stp.C widoczny jest dym który jest raczej brązowy i mocno gryzący. Dawka paliwa ustawiona na 4.1-4.5, kąt na 85 w BS dodam że na chwile z ciekawości ustawiłem kąt na 130 i dymienie na jałowym ustało, ale kultura silnika na hamowni wyszło 150km i 320 momentu jak myślicie czy to może być spowodowane ustawionym zbyt dużym ciśnieniem na wtryskach?
Mam mały problem z dymieniem po zmianie wtrysków na 0.216 ustawione na 220/300 dodam że również zakupiłem gotowe kości po uprzedniej rozmowie z tunerem, mój problem polega na tym że przy butowaniu dym jest dosyć mocny ale nie do końca czarny,tak samo jak na biegu jałowym przy 90stp.C widoczny jest dym który jest raczej brązowy i mocno gryzący. Dawka paliwa ustawiona na 4.1-4.5, kąt na 85 w BS dodam że na chwile z ciekawości ustawiłem kąt na 130 i dymienie na jałowym ustało, ale kultura silnika na hamowni wyszło 150km i 320 momentu jak myślicie czy to może być spowodowane ustawionym zbyt dużym ciśnieniem na wtryskach?
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
i tak zrobie wtryski z powrotem na ustawienie,u mnie kolejność była taka wrzuciłem wtryski pojezdziłem weekend i zadzwoniłem do tunera i powiedziałem jaka jest sprawa i co bym chciał zmienić, raczej aż na tak mocny przyrost mocy nie nastawiałem bo dla takiej budy to jednak musi być około 150 i następnie hamownia. Hincó, wrzucić inny program ? nie siądzie dwumas? teraz w trasie gdzieś na 5 biegu około 1500obr. chcąc szybciej przyspieszyc bez redukcji są odczuwalne wibracje
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
- anton
- Czeladnik
- Posty: 85
- Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: włodawa
według mnie bardzo słaby wynik jak na 216 stki i program ja na 210 seria ael i na ekosofcie miałem 153KM i 311NM teraz mam inny mocny program tylko brak czasu na hamownie ale szacuje cos na ok 17x KM
[ Dodano: 2013-01-03, 22:42 ]
jak założyłes wtryski 216-stki do seryjnego kompa to bedzie starsznie dymił gdyz mapa paliwa w AAT jest zupełnie inna jak w AElu. AEL i 216 nie powoduje dymu tylko dziwi mnie ze załozyłes wtryski i zrobiłes kox i dalej dymi ?? mi tez dymi ale w granicach 3500tys obrotów przy max obciażeniu i max bucie wtedy daje czarnym dymem
[ Dodano: 2013-01-03, 22:42 ]
jak założyłes wtryski 216-stki do seryjnego kompa to bedzie starsznie dymił gdyz mapa paliwa w AAT jest zupełnie inna jak w AElu. AEL i 216 nie powoduje dymu tylko dziwi mnie ze załozyłes wtryski i zrobiłes kox i dalej dymi ?? mi tez dymi ale w granicach 3500tys obrotów przy max obciażeniu i max bucie wtedy daje czarnym dymem
mój zielony autobus
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2472& ... sc&start=0
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2472& ... sc&start=0
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Hincó, z odpalaniem wygląda to tak rano powiedzmy temp. jest na plusie ale na chwile zaświecą sie świeczki i pali od strzała na gorącym również, troszke gorzej pali tak po postoju 3godzin zakreci tak z 7 razy co do programu to znalazlem na allegro kolesia co się oferował tym koszt 200zl, zadzwoniłem powiedziałem o co mi chodzi i powiedział że robił to do tych silników z 0.216 więc mu zaufałem, mam nadzieje że to nie wina programu ale to jutro się okaże po zmianie ciśnienia . Co do wykresu to skan jutro zrobie i wrzuce anton, wiem że wynik może nie powala ale auto w końcu się rusza jakoś dobrze rozumiem że lepiej było by zrobić korekte mapy AELa i wstawić w mój sterownik? dym u mnie straszny a jak wjeżdżam do garażu to gasze od razu bo szczypie w oczy niesamowicie
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Ja jeżdziłem około poltora roku na 216 bez zmiany softu i po,ustawieniu kąta i dawki nie było przesadnio dymu, a już na pewno nie szczypiący czy coś....
Właśnie chodzi o odpalanie jak niby silnik jest letni, swiece nie grzeją a jednak jest zimno
Jestem ciekaw czy odpalanie sie znacznie poprawi, czekam na info
Btw ile za ustawienie kompletu wtryskow?
Właśnie chodzi o odpalanie jak niby silnik jest letni, swiece nie grzeją a jednak jest zimno
Jestem ciekaw czy odpalanie sie znacznie poprawi, czekam na info
Btw ile za ustawienie kompletu wtryskow?
160+PS
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Ja płaciłem za ustawienie też 100pln ale norma to taka 25pln za sztuke, co do zmiany cisnienia na 190 to nic nie zmieniło jak dymiło tak dymi, kolega jechał moim przede mną dzisiaj (ostry but)w celu sprawdzenia i ręce opadają myślę że programik jest lipny , już po włożeniu kości i podpięciu vaga zobaczyłem że sumy kontrolne się nie zgadzają czyli mało profesjonalne Hincó, z odpalaniem to jeszcze nie wiem ,narazie dobrze niech postoi z 3 godz.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Ja mam podobno klona MTM i też sumy kontrolne się nie zgadzają i ECU zgłasza błąd, w niczym to jednak nie przeszkadza.
Najlepiej poszukaj dawcy jakiegoś porządnego softu (MTM, ABT) z AEL-a - między 216 a 210 nie ma wielkiej różnicy więc powinien się sprawdzić - o ile w ogóle masz rzeczywiście 216, bo to zależy moim zdaniem od tego, jakiej firmy masz te końcówki. 216 to fratelli, bosch i inne mi znane nie produkują takich.
Ewentualnie na AKP pytaj TO_JA - z tego co czytałem to pochlebne opinie o jego softach, zresztą on takim samochodem jeździ i robi je również dla siebie.
Na allegro często aplikują wsady, które można sobie z neta samemu ściągnąć i w większości są niewiele warte. Nie twierdzę, że twoje takie są i że w tym jest problem, ale może tak być.
Ten kąt wtrysku 130 który ustawiałeś - ile pokazywało w stopniach w grupie 4 ? Jeżeli mieściłeś się do ok 4st BTDC to ja bym tak zostawił - lepsze zapalanie i mniejszy dym, jeżeli masz zaślepiony EGR to dla poprawy kultury pracy na wolnych obrotach można go odślepić i ewentualnie logując się w ECU trochę bardziej go przymknąć.
Najlepiej poszukaj dawcy jakiegoś porządnego softu (MTM, ABT) z AEL-a - między 216 a 210 nie ma wielkiej różnicy więc powinien się sprawdzić - o ile w ogóle masz rzeczywiście 216, bo to zależy moim zdaniem od tego, jakiej firmy masz te końcówki. 216 to fratelli, bosch i inne mi znane nie produkują takich.
Ewentualnie na AKP pytaj TO_JA - z tego co czytałem to pochlebne opinie o jego softach, zresztą on takim samochodem jeździ i robi je również dla siebie.
Na allegro często aplikują wsady, które można sobie z neta samemu ściągnąć i w większości są niewiele warte. Nie twierdzę, że twoje takie są i że w tym jest problem, ale może tak być.
Ten kąt wtrysku 130 który ustawiałeś - ile pokazywało w stopniach w grupie 4 ? Jeżeli mieściłeś się do ok 4st BTDC to ja bym tak zostawił - lepsze zapalanie i mniejszy dym, jeżeli masz zaślepiony EGR to dla poprawy kultury pracy na wolnych obrotach można go odślepić i ewentualnie logując się w ECU trochę bardziej go przymknąć.
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 20:19 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm