[A6-2.5TDI AAT] Dymienie po wymianie wtrysków na 0.216

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

[A6-2.5TDI AAT] Dymienie po wymianie wtrysków na 0.216

Post autor: chmieliniak »

Witam
Mam mały problem z dymieniem po zmianie wtrysków na 0.216 ustawione na 220/300 dodam że również zakupiłem gotowe kości po uprzedniej rozmowie z tunerem, mój problem polega na tym że przy butowaniu dym jest dosyć mocny ale nie do końca czarny,tak samo jak na biegu jałowym przy 90stp.C widoczny jest dym który jest raczej brązowy i mocno gryzący. Dawka paliwa ustawiona na 4.1-4.5, kąt na 85 w BS dodam że na chwile z ciekawości ustawiłem kąt na 130 i dymienie na jałowym ustało, ale kultura silnika :shock: na hamowni wyszło 150km i 320 momentu jak myślicie czy to może być spowodowane ustawionym zbyt dużym ciśnieniem na wtryskach?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

No pierwsze ciśnienie za wysokie, i po wrzuceniu wtrysków na program a nie gotowe kości.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Też mam tak ustawione i po zmianie bez programu dymił ostro, zdjałem paliwo nastawnikiem i dopiero po programie nie dymi, tzn dymek jest lekki i szary. mocy cos niewiele,jak na zmienione oprogramowanie....
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Pierwsze ciśnienie otwarcia wtrysku jest źle ustawione. Powinno być 190/300.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

i tak zrobie wtryski z powrotem na ustawienie,u mnie kolejność była taka wrzuciłem wtryski pojezdziłem weekend i zadzwoniłem do tunera i powiedziałem jaka jest sprawa i co bym chciał zmienić, raczej aż na tak mocny przyrost mocy nie nastawiałem bo dla takiej budy to jednak musi być około 150 i następnie hamownia. Hincó, wrzucić inny program ? nie siądzie dwumas? teraz w trasie gdzieś na 5 biegu około 1500obr. chcąc szybciej przyspieszyc bez redukcji są odczuwalne wibracje
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A od kiedy to w AAT jest dwumas ? Przecież w AAT jest zwykłe koło zamachowe (jedno masowe).
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

w 100 tak a6 nie ma dwumasu?
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

A6 miały dwumas, setki nie :p
Mnie też kusi ustawić pierwsze ciśnienie na 190, się czy to coś da oprócz odpalania?
A jak zapala przy temperaturze około +8 stopni?
Kto Ci robił program? Jak wygląda wykres ?
160+PS
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

według mnie bardzo słaby wynik jak na 216 stki i program ja na 210 seria ael i na ekosofcie miałem 153KM i 311NM teraz mam inny mocny program tylko brak czasu na hamownie ale szacuje cos na ok 17x KM

[ Dodano: 2013-01-03, 22:42 ]
jak założyłes wtryski 216-stki do seryjnego kompa to bedzie starsznie dymił gdyz mapa paliwa w AAT jest zupełnie inna jak w AElu. AEL i 216 nie powoduje dymu tylko dziwi mnie ze załozyłes wtryski i zrobiłes kox i dalej dymi ?? mi tez dymi ale w granicach 3500tys obrotów przy max obciażeniu i max bucie wtedy daje czarnym dymem
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Hincó, z odpalaniem wygląda to tak rano powiedzmy temp. jest na plusie ale na chwile zaświecą sie świeczki i pali od strzała na gorącym również, troszke gorzej pali tak po postoju 3godzin zakreci tak z 7 razy co do programu to znalazlem na allegro kolesia co się oferował tym koszt 200zl, zadzwoniłem powiedziałem o co mi chodzi i powiedział że robił to do tych silników z 0.216 więc mu zaufałem, mam nadzieje że to nie wina programu ale to jutro się okaże po zmianie ciśnienia . Co do wykresu to skan jutro zrobie i wrzuce :ok: anton, wiem że wynik może nie powala ale auto w końcu się rusza jakoś 8-) dobrze rozumiem że lepiej było by zrobić korekte mapy AELa i wstawić w mój sterownik? :roll: dym u mnie straszny a jak wjeżdżam do garażu to gasze od razu bo szczypie w oczy niesamowicie :shock:
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ja jeżdziłem około poltora roku na 216 bez zmiany softu i po,ustawieniu kąta i dawki nie było przesadnio dymu, a już na pewno nie szczypiący czy coś....
Właśnie chodzi o odpalanie jak niby silnik jest letni, swiece nie grzeją a jednak jest zimno ;)
Jestem ciekaw czy odpalanie sie znacznie poprawi, czekam na info
Btw ile za ustawienie kompletu wtryskow?
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ja płaciłem 100zł za komplet wtrysków, oczywiście ustawienie. Na starych lejących wtryskach miałem tak samo, dym strasznie gryzący i szczypiący. Po wymianie końcówek na nowe, teraz w garażu bez problemu siedzę a auto chodzi. Wcześniej to tak samo od razu gasiłem, bo nie dało się wysiedzieć.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Orientuje się ktoś, gdzie na śląsku (lub poza śląskiem wysyłkowo) dobrze i tanio regulują ciśnienia wtryskiwaczy ? GTR34, 100 za komplet to bardzo atrakcyjna cena, pewnie jakiś zaprzyjaźniony warsztat ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Ja płaciłem za ustawienie też 100pln ale norma to taka 25pln za sztuke, co do zmiany cisnienia na 190 to nic nie zmieniło jak dymiło tak dymi, kolega jechał moim przede mną dzisiaj (ostry but)w celu sprawdzenia i ręce opadają :-/ myślę że programik jest lipny , już po włożeniu kości i podpięciu vaga zobaczyłem że sumy kontrolne się nie zgadzają czyli mało profesjonalne :-x Hincó, z odpalaniem to jeszcze nie wiem ,narazie dobrze niech postoi z 3 godz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Ja mam podobno klona MTM i też sumy kontrolne się nie zgadzają i ECU zgłasza błąd, w niczym to jednak nie przeszkadza.
Najlepiej poszukaj dawcy jakiegoś porządnego softu (MTM, ABT) z AEL-a - między 216 a 210 nie ma wielkiej różnicy więc powinien się sprawdzić - o ile w ogóle masz rzeczywiście 216, bo to zależy moim zdaniem od tego, jakiej firmy masz te końcówki. 216 to fratelli, bosch i inne mi znane nie produkują takich.
Ewentualnie na AKP pytaj TO_JA - z tego co czytałem to pochlebne opinie o jego softach, zresztą on takim samochodem jeździ i robi je również dla siebie.
Na allegro często aplikują wsady, które można sobie z neta samemu ściągnąć i w większości są niewiele warte. Nie twierdzę, że twoje takie są i że w tym jest problem, ale może tak być.
Ten kąt wtrysku 130 który ustawiałeś - ile pokazywało w stopniach w grupie 4 ? Jeżeli mieściłeś się do ok 4st BTDC to ja bym tak zostawił - lepsze zapalanie i mniejszy dym, jeżeli masz zaślepiony EGR to dla poprawy kultury pracy na wolnych obrotach można go odślepić i ewentualnie logując się w ECU trochę bardziej go przymknąć.
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 20:19 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”