[A6 - 2.5TDI AAT] Prosze o analize logów mojego aat

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

[A6 - 2.5TDI AAT] Prosze o analize logów mojego aat

Post autor: f_michal »

miałem mozliwosc podłaczenia kompa i sprawdzenie kata wtrysku to od razu zrobiłem logi

auto miedzy 10-14 stopni pali gorzej tak 3-4 obroty wałem jesli jest zimniej narazie sprawdziłem tylko do -1 chyba to po zagrzaniu swiec pali na 1-1,5 obrotu

jesli chodzi o głosna prace na zimnym silniku wyraznie slychac jeden zawór po chwili sie uspokaja i w raz wrastaniem temperatury chodzi ciszej kat wtrysku sprawdzałem na silniki ktory miał 14 stopni i było 100


po podłaczeniu na silniku nie było zadnych błedów, raz po zakonczeniu robienia logów pojawiło sie to ale po stasowaniu juz nie wrociły

Wednesday, 28 November 2012, 09:39:26

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 4A0 907 401 F

Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC AT D22

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

------------------------------------------------------------


logi measured

Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 013)
Log (3 - 007)
Log (4 - 001)
Log (5 - 000)

logi basic

Log (0 - 011)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 000)


jesli jest taka mozliwosc prosze o analize dodam ze auto ma moc nie kopci ładnie sie zbiera spalanie w miescie na automacie to 8-9 w trasie 7

w góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 2012-11-29, 12:43 przez f_michal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W korekcjach wtryskiwaczy nie widzę nic niepokojącego. Dawka paliwa jest ciut za mała, masz ok 6 mg/R a orygnalna dawka jest to 4.2 mg/R. Ten błąd który ci wyskoczył jest to błąd złego kąta wtrysku, w MB masz 100 a w BS już ok 70, jakoś tak dziwnie, przeważnie to między MB a BS to różnica jest o jakieś 10-15 jednostek. Z tym, że słychać jakiś zawór na zimnym to pewnie N108. U siebie właśnie zauważyłem po zmianie dawki na 6, że jednak pali dużo gorzej ( dawka zmieniona w celu sprawdzenia), ustaw dawkę na ok 4mg/R i palenie już powinno się poprawić, nie wiem tylko co z tym kątem wtrysku, w BS masz 70, ja bym nie zaczepiał. Z tym paleniem, że musi trochę zakręcić przy ok 14 stopniach raczej normalne w tych motorach, te motory najgorzej palą na jesień i na wiosnę. Bo wtedy nie podgrzewają świec i musi ciut dłużej zakręcić.. U siebie miałem zrobione tak, że po każdym włączeniu zapłonu świece mi grzały, nawet jak na dworze było 30 stopni na plusie, ktoś zrobił wcześniej na przekaźniku i 2 rezystory przed czujnikiem. Ale cały czas miałem błąd na Vagu i to wywaliłem..
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

znalazłem taki opis zmiany dawki, czy jest on porpawny dla mojego silnika AAT i ewentualnie jaki jest login do adaptacji
Opisze jak zmienic dawke startu , wolnych obrotow oraz wysterowanie EGR przy pomocy VAG

wybierami 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Powodzenia w testach
Moja Czerwona Strzała
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, opis jest prawidłowy. Co do loginu to się niestety nie wypowiem, bo nie mam pojęcia jaki powinien być login do Twojego silnika. Ja mam AEL'a i mam login 22158 ale w AAT z tego co wiem jest inny. Musi się wypowiedzieć właściciel AAT. Ja osobiście jak mam jakieś małe korekty to przestawiam dawkę kompem, jak większe to lubię się pobawić nastawnikiem ;-) Jeśli masz jakieś małe wartości do zmiany dawki to spokojnie Vagiem, jeśli jakieś większe to zabawa nastawnikiem, bo na kompie nie masz takiego pola popisu ( komp ma pewien zakres, więc nie mamy dużego pola do popisu).
Tutaj kolega Afro89 stworzył bardzo ładny poradnik jak zmienić dawkę paliwa Vagiem, więc rzuć okiem.
:arrow: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1679

[ Dodano: 2012-11-28, 15:09 ]
Spróbuj wpisać któryś z tych loginów, może trafisz.
12233
11436
26242
26262
26261
26281
26282
26252
26232
22158
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

przed chwila namierzyłem je na innym forum , dzieki wielkie Konrad za zaangażowanie jutro poinformuje o postępach, aha jeszcze jedno rozumiem ze ustawiamy przy temp. roboczej silnika?

[ Dodano: 2012-11-28, 15:31 ]
link do opisu afro89 nie działa a nie moge znalezc tego w wyszukiwarce
Moja Czerwona Strzała
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

f_michal pisze:rozumiem ze ustawiamy przy temp. roboczej silnika?
Zgadza się. Myślę że będziesz musiał nastawnikiem ustawić dawkę jeśli zamierzasz uzyskać około 4mg ale najpierw spróbuj to zrobić vagiem być może mocno się zbliżysz do tej wartości ;-)
GTR34 pisze:w MB masz 100 a w BS już ok 70, jakoś tak dziwnie, przeważnie to między MB a BS to różnica jest o jakieś 10-15 jednostek.
Niekoniecznie, u mnie jest różnica 20 jednostek ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 15:40 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

f_michal pisze:dzieki wielkie Konrad za zaangażowanie
:ok: :ok:
f_michal pisze:link do opisu afro89 nie działa a nie moge znalezc tego w wyszukiwarce
Aa chyba wiem dlaczego, wydaję mi się, że trzeba mieć min. 30 postów aby serfować po dziale Vagowanie. Napisz może do któregoś z Adminów, zapytaj czy ci udostępnią dostęp.
mati_A6 pisze:Niekoniecznie, u mnie jest różnica 20 jednostek ;-)
Może ja mam coś skopane ? :shock: Wiem, że u mnie było prawie równe 10 jednostek ale zresztą to raczej nie ma znaczenia.

Mati_A6 a faktycznie masz rację ;-) w AAT podnosi do 1000rpm, a u Ciebie po sofcie też chyba do 1000rpm, u mnie na ori sofcie do 1200rpm. Czyli wszystko się zgadza.
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 16:22 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

GTR34, być może jest to zależne od zwiększenia obrotów w BS. Jeden sterownik podnosi na 1200 inny na 1000, tak strzelam :-P

Żeby nie było ze OT to dodam, że przy tak wyprzedzonym kącie wtrysku jak ma f_michal, auto powinno ładnie palić. Osobiście w BS mam 72-73 i jest ok.
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

dzis ponownie podłaczylem sie znow i chciałem skorygowac dawke wg opisu powyzej pozycja 05 w adaptacji wpisywanie wyzych wartos nie dawało zadnego skutku ponizej screen

Obrazek


wartosci kktore sa na screenie były domyslne rozumiem ze zmieniamy dawke zwieszkajac wartos w polu new value ?

po wpisaniu wartosci np. 140 niz sie nie zmieniało

jesli robie coś zle prose o pomoc :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 20:02 przez f_michal, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, niestety robisz źle. To co zmieniłeś to dawka rozruchowa a dokładniej to ją zmniejszyłeś, bo tu działa to odwrotnie. Wróć tutaj na wartość 128. A dawkę paliwa bierzesz w chanel number 01, tam masz tą dawkę co potrzeba ci zmienić.
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

GTR34 pisze:GTR34
awiec tak kanał 01 zmieniłem na 140 z 128 zmieniło sie z ok 6 do 4,5-4,8

i jednak udało sie zmienic dawke rozruchowa kanał 05 i w tutorialu afro89 pisałes ze ty zmieniales na 96 i ja tez tak ustawiłem jurto maja zaczac sie mrozy zobaczymy jak bdzie palił
Moja Czerwona Strzała
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak ustawiłem na 96, ale potem wróciłem na oryginalną wartość 128. Na wartości 96 silnik na ciepłym chwilę dłużej pokręcił. Najlepiej dawkę rozruchową mieć nieruszaną na 128.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”