[A6-2.5TDI AEL] Odcinanie na 5 i 6 biegu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kk84, Zawór upustowy turbosprężarki to jest właśnie WG :-> Tak dla jasności, wygląda na to, że albo się przycina albo zapieczony w pozycji zamknięty i nie upuszcza spalin, przez co przeładowuje aż po wejścia w tryb awaryjny. Przy okazji wyczyści się kolektor ssący, bo jest sporo syfu w nim. EGR zaślepiony, był już jak ojciec kupił, u siebie za to sam zaślepiałem i czyściłem kolektor :-> Analogicznie trza będzie u ojca zrobić, to może za robotę mi rzuci na jedną albo dwie nowe końcówki wtrysków :-P :-P

kk84 napisał/a:
no chyba, że Ty z "zielonych" :lol: :roll:

No wiesz co ? :-P

afro89, A widzisz o tym to nie wiedziałem :-P Ale mówiono mi żebym na WG nasadził wężyk i gębą zaciągnął czy tam się coś rusza :mrgreen: Jutro sprawdzę. :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR34 pisze:wygląda na to, że albo się przycina albo zapieczony w pozycji zamknięty i nie upuszcza spalin, przez co przeładowuje
Albo membrana wew jest dziurawa czy sprężyna pęknięta.

Ciekawe ile to http://archi.inosak.org/imgdb/item2790183021_1.html jest warte po takiej regeneracji
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

GTR34, dmuchnij sprężarką w WG.... Powinno być słychać pstrykanie zaworu ;-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR34 pisze:mówiono mi żebym na WG nasadził wężyk i gębą zaciągnął czy tam się coś rusza
No tak, z tym że musisz dmuchać a nie ciągnąć.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

J.A.G pisze:Albo membrana wew jest dziurawa czy sprężyna pęknięta.
Jeśli by się tak zdarzyło to co wtedy robić ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nowa grucha WG, np taka jak w linku aukcji, może nie dokładnie taka sama ale dopasowana do tego silnika, być może taka sama, musisz sprawdzić.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wyglądem widzę, że inna. Ale jutro posprawdzam to wszystko dokładnie. Może tylko przywieszony albo zapieczony i taką mam nadzieję. Jak sprężyna pęknięta albo membrana to będzie się myśleć dalej.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

GTR34, po pierwsze . Kto zrobił moda na niesprawnym aucie ?? :idiota:

:vaguj:

i będzie dobrze jak się czegoś dopatrzymy po modyfikacji
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 16:20 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

GTR34, i jak ?. Sprawdzone ?. WG, zawór upustowy, zawór regulacji ciśnienia doładowania .... przecież to "synonimy".

A Lechu wymierzy chłostę za wspomniane modzenie niesprawnego wozu ;).
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wszystko sprawdzone i już po problemie, dmuchawa przeładowywała bo wężyk idący do WG był zamieniony z wężykiem od IC :roll: Zamieniłem wężyki tak jak ma być i nic już nie odcina.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

GTR34 pisze:Wszystko sprawdzone i już po problemie, dmuchawa przeładowywała bo wężyk idący do WG był zamieniony z wężykiem od IC Zamieniłem wężyki tak jak ma być i nic już nie odcina.
Hmmm.... to ile czasu była taka sytuacja? Bo nic nie pisałeś, że były wykonywane jakieś remonty z tym związane.
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 20:34 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Było tak od kupna, poprzedni właściciel musiał te wężyki zamienić i tyle. Zamieniłem tak jak mają być i wszystko jest ok. Na programie od Michaelo 200km/h to już quattro nie trzeba prosić. Więc temat jest zakończony i obyło się bez wyciągania turbo ;-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Lechu, zacznij od tego kto tu stroił te auto, w ogóle kto stroi pod konkretne auto w naszym kraju? 80% chiptuningu dobywa się na zasadzie montażu gotowych kości, nieraz bez poparcia hamownią albo na zasadzie kup nowe czy używane kości i sobie wlutuj/wstaw i tak było w tym przypadku, kolega kupił/dostał kości od drugiego kolegi Michaelo i wsio.

Dobrze że doszedłeś co jest nie tak, swoją drogą, połączenia przewodów to drugie co po szczelności powinieneś sprawdzić, nawet o to nie pytałem :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

To chyba wczesniej bylo auto zamulane, skoro dopiero teraz to wyszło.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

J.A.G, no widzisz, sprawdzałem wcześniej wężyki a raczej czy nie są przetarte itp. A to, że były zamienione musiałem pominąć i nawet nie przyszło mi to do głowy :-/
elmi_k, Nie nie było zamulane, tylko jak wracaliśmy po kupnie do domu to szła 205km/h.. Z dnia na dzień robiło się coraz gorzej i ostatecznie odcinało już przy 140km/h a wiadomo czemu ? Wiadomo, bo wężyki zamiast:
N75--->WG
Separator oleju--->IC

Szły tak:
N75----->
Separator---->WG

A jak wiadomo wężykiem od separatora oleju do IC lubi popuszczać olej, nie mogę zrozumieć dlaczego ale tak jest. I moim i u ojca, przez co w IC jest nieco oleju. I ten wężyk jak był nasadzony na zawór WG to popuszczało tam olejem, przez co rurka która idzie od części gorącej turbo do WG była zawalona właśnie olejem i auto na początku szło, potem coraz gorzej i coraz gorzej dlatego, że coraz więcej oleju się zbierało w tej rurce. Mam nadzieje, że jest ktoś kto zrozumiał moje wypociny ;-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”