[A6-2.5TDI AEL] Odcinanie na 5 i 6 biegu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[A6-2.5TDI AEL] Odcinanie na 5 i 6 biegu

Post autor: GTR34 »

Witam, dziś piszę w imieniu ojca, bo nie możemy dojść co dolega jego C4. Pacjent to AEL quattro. Jest tak, 1,2,3,4 bieg idzie do końca pod same czerwone pole, na 5 i 6 biegu coś odcina tak jakby paliwo. Dzieje się to przy ok 3tyś obrotów, i jak odetnie, trzeba wcisnąć sprzęgło aż obroty spadną i dalej buta i ciągnie do momentu aż znowu nie odetnie. Wygląda mi to na wchodzenie w tryb awaryjny, na początku podejrzewałem zacinający się N75, ale okazał się sprawny bo przekładałem ze swojego AEL'ka. Więc to nie to, wszystkie węże, podciśnienia, dolot sprawdzone. Jedyne co niepokoi to sporo oleju w dolocie, nawet gorzej niż u mnie. Ale to nie ma nic do odcinki, cały dzień dzisiaj testowałem i nic nie wymyśliłem. Błędów brak. Macie jakieś pomysły/sugestie ? Bo już na prawdę nie wiem..
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

GTR34 pisze:sporo oleju w dolocie
A czy to nie wina zmęczonej już turbosprężarki?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Może być i tak, jak jutro będzie czas to trzeba będzie zrobić logi, ile ori suszarka powinna maksymalnie dmuchnąć ?
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Maksymalnie to nie wiem. W ori AEL-u to chyba 0.9bar.
Ostatnio zmieniony 2012-11-15, 21:44 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Kiedyś w swoim AEL' miałem całkiem podobnie, ale na 5 i 6 biegu to wcale nie jechał. Od części gorącej turbo do zaworu WG leci taka metalowa rurka, ona była całkowicie u mnie zapchana przez co nie szło ciśnienie na WG i przeładowywała i ecu odcinał paliwo. I tutaj też o tym pomyślałem, ale jednak nie to.. Było trochę oleju w tej rurce, wyczyściłem, ale nic nie pomogło.
malcik441
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2012-03-06, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Maz.

Post autor: malcik441 »

typowe przeładowanie, za duże ciśnienie w kolektorze dolotowym i dlatego silnik wpada w tryb awaryjny.
Jest:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

malcik441 pisze:za duże ciśnienie w kolektorze dolotowym
Czyli zasyfiony kolektor ssący.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak też podejrzewałem.. W sobotę pewnie turbina wyląduje na stole, jutro jeszcze zrobię logi pewnie.
krystian C4
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2012-10-17, 13:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Postomino

Post autor: krystian C4 »

też miałem taki przypadek tylko ze na 4 i 6 biegu w 100 AAT. Na 4 odcinało tak przy 155km/h a na 6 przy 195 km/h ale jak puściłem tylko gaz prędkość spadła do 170 gaz w podłogę to dalej ciągnęła do przodu
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną.
Awatar użytkownika
Michaelo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Michaelo »

GTR34, ori soft?
Czy już po modzie?
I V-ce Mister zlotu '12
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Właściwie to już po modzie, ale na ori sofcie było tak samo. Więc to odpada.

Dzisiaj ojciec za kierownicą i dawał po garach, ja na siedzisku pasangera z laptopem na jajkach i patrzyłem co się dzieje. Żadnych nieszczelności w dolocie nie ma, tyle co pompuje turbo, tyle samo dociera do kolektora dolotowego. Chwilę przed odcięciem na w grupie 11, gdzie pokazuje ile ładuje turbo jest 2300, czyli odjąć ciśnienie atmosferyczne to jest 1,3 bara więc chyba za dużo ? I chwilę po tym, prztyk, odcina i wyskakuje błąd, że niewłaściwe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc chyba wszystko jasne i turbo przeładowuje ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dokładnie, to jest przeładowanie, ty widzisz 2300mbar ale sprzęt ma takie opóźnieni że zanim zobaczysz w bloku przekroczenie max wartości MAP'a czyli 2500mbar to już masz odcięcie.

[ Dodano: 2012-11-16, 22:10 ]
Zawór upustowy albo te N75 nie takie znowu sprawne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Czyli zawór upustowy, bo n75 przekładaliśmy od mojej i to nie to. Wężyki podciśnieniowe wszystkie sprawdzane. Został tylko westegate właśnie, pewnie jest zapieczony. Okaże się jak jutro wyciągnę suszarkę. Dzięki za pomoc. ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 00:28 przez GTR34, łącznie zmieniany 4 razy.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

GTR34, a WG ? sprawne ?. Może jest kwestia tego, że WG się przycina. Przerabiałem to w 2.0HDi, przywieszony WG i przeładowywanie aż po tryb awaryjny.
Czyszcząc kol. dolotowy zadbaj o zaślepienie EGR, mniej "towaru" będzie w przyszłości w kolektorze, motor będzie ciągnął świeższe powietrze ... no chyba, że Ty z "zielonych" :lol: :roll:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Tak dla potomnych i tych co interesują się tym tematem, turbina w naszych autkach jest sterowana nadciśnieniem, a nie podciśnieniem. :-P :-P A jeśli zaś chodzi o przyczyny, to wszystkie zostały już wymienione w powyższych postach.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”