[A6-2.5TDI AEL] Odcinanie na 5 i 6 biegu
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
[A6-2.5TDI AEL] Odcinanie na 5 i 6 biegu
Witam, dziś piszę w imieniu ojca, bo nie możemy dojść co dolega jego C4. Pacjent to AEL quattro. Jest tak, 1,2,3,4 bieg idzie do końca pod same czerwone pole, na 5 i 6 biegu coś odcina tak jakby paliwo. Dzieje się to przy ok 3tyś obrotów, i jak odetnie, trzeba wcisnąć sprzęgło aż obroty spadną i dalej buta i ciągnie do momentu aż znowu nie odetnie. Wygląda mi to na wchodzenie w tryb awaryjny, na początku podejrzewałem zacinający się N75, ale okazał się sprawny bo przekładałem ze swojego AEL'ka. Więc to nie to, wszystkie węże, podciśnienia, dolot sprawdzone. Jedyne co niepokoi to sporo oleju w dolocie, nawet gorzej niż u mnie. Ale to nie ma nic do odcinki, cały dzień dzisiaj testowałem i nic nie wymyśliłem. Błędów brak. Macie jakieś pomysły/sugestie ? Bo już na prawdę nie wiem..
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Kiedyś w swoim AEL' miałem całkiem podobnie, ale na 5 i 6 biegu to wcale nie jechał. Od części gorącej turbo do zaworu WG leci taka metalowa rurka, ona była całkowicie u mnie zapchana przez co nie szło ciśnienie na WG i przeładowywała i ecu odcinał paliwo. I tutaj też o tym pomyślałem, ale jednak nie to.. Było trochę oleju w tej rurce, wyczyściłem, ale nic nie pomogło.
-
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2012-10-17, 13:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Postomino
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Właściwie to już po modzie, ale na ori sofcie było tak samo. Więc to odpada.
Dzisiaj ojciec za kierownicą i dawał po garach, ja na siedzisku pasangera z laptopem na jajkach i patrzyłem co się dzieje. Żadnych nieszczelności w dolocie nie ma, tyle co pompuje turbo, tyle samo dociera do kolektora dolotowego. Chwilę przed odcięciem na w grupie 11, gdzie pokazuje ile ładuje turbo jest 2300, czyli odjąć ciśnienie atmosferyczne to jest 1,3 bara więc chyba za dużo ? I chwilę po tym, prztyk, odcina i wyskakuje błąd, że niewłaściwe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc chyba wszystko jasne i turbo przeładowuje ?
Dzisiaj ojciec za kierownicą i dawał po garach, ja na siedzisku pasangera z laptopem na jajkach i patrzyłem co się dzieje. Żadnych nieszczelności w dolocie nie ma, tyle co pompuje turbo, tyle samo dociera do kolektora dolotowego. Chwilę przed odcięciem na w grupie 11, gdzie pokazuje ile ładuje turbo jest 2300, czyli odjąć ciśnienie atmosferyczne to jest 1,3 bara więc chyba za dużo ? I chwilę po tym, prztyk, odcina i wyskakuje błąd, że niewłaściwe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc chyba wszystko jasne i turbo przeładowuje ?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dokładnie, to jest przeładowanie, ty widzisz 2300mbar ale sprzęt ma takie opóźnieni że zanim zobaczysz w bloku przekroczenie max wartości MAP'a czyli 2500mbar to już masz odcięcie.
[ Dodano: 2012-11-16, 22:10 ]
Zawór upustowy albo te N75 nie takie znowu sprawne.
[ Dodano: 2012-11-16, 22:10 ]
Zawór upustowy albo te N75 nie takie znowu sprawne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Czyli zawór upustowy, bo n75 przekładaliśmy od mojej i to nie to. Wężyki podciśnieniowe wszystkie sprawdzane. Został tylko westegate właśnie, pewnie jest zapieczony. Okaże się jak jutro wyciągnę suszarkę. Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 00:28 przez GTR34, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
GTR34, a WG ? sprawne ?. Może jest kwestia tego, że WG się przycina. Przerabiałem to w 2.0HDi, przywieszony WG i przeładowywanie aż po tryb awaryjny.
Czyszcząc kol. dolotowy zadbaj o zaślepienie EGR, mniej "towaru" będzie w przyszłości w kolektorze, motor będzie ciągnął świeższe powietrze ... no chyba, że Ty z "zielonych"
Czyszcząc kol. dolotowy zadbaj o zaślepienie EGR, mniej "towaru" będzie w przyszłości w kolektorze, motor będzie ciągnął świeższe powietrze ... no chyba, że Ty z "zielonych"
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Tak dla potomnych i tych co interesują się tym tematem, turbina w naszych autkach jest sterowana nadciśnieniem, a nie podciśnieniem. A jeśli zaś chodzi o przyczyny, to wszystkie zostały już wymienione w powyższych postach.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13