[100-2.5TDI AAT] Silnik nie odpala i stuka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawel pisze:I jeszcze jedna sprawa - jak to jest z tym sprawdzaniem, czy rozrząd jest poprawnie ustawiony
Ustawiasz wał na "zero" czyli na znak na kole zamachowym widoczny przez okienko pod pompą wtryskową. Wał na "zero" czyli 1 tłok w GMP ( górny martwy punkt). Jak już ustawisz wał, dalej musi ci się zgrać głowica, czyli od strony napędu pompy wtryskowej na wału rozrządu jest wcięcie, które musi być równolegle do płaszczyzny głowicy, żeby to sprawdzić, trzeba zdjąć koło z wałka rozrządu to co napędza pompę, koło jest na stożku. Jak nie zdejmiesz koła to nie zobaczysz tego wcięcia, trzeba też zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli głowica będzie się zgadzała z wałem to rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Pompa wtryskowa wcale nie musi się zgrywać z rozrządem, jeśli kąt wtrysku ustawiany był kołem wałka rozrządu. Więc ja na pompę bym nie patrzył, u mnie np. się nie zgrywa, ale kąt wtrysku mam ustawiony dobrze i jest ok. Jak dla mnie ten znak nie ma znaczenia. Ale jeśli rozrząd jest ustawiony książkowo, to wał na zero, wycięcie na wałku rozrządu równolegle do płaszczyzny głowicy, i znak na pompie, koszu pompy i kole pompy mają się zgrywać.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Ok, dzięki, czy do ustawienia wału we właściwej pozycji wymagany jest demontaż przodu samochodu ?

VAG pokazuje mi błąd nr 00550 - Start of injection regulation
17-10 - Control Difference - intermittent
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawel pisze:Ok, dzięki, czy do ustawienia wału we właściwej pozycji wymagany jest demontaż przodu samochodu ?
Nie trzeba w ogóle przodu ruszać, znak na kole zamachowym będzie widać w okienku na skrzyni pod pompą wtryskową. Reszta jak wyżej napisałem. Ten błąd co ci wyskoczył jest to błąd złego ustawienia kąta wtrysku. Ustaw kąt na ok 70 i będzie ok.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

W jaki sposób ustawić wał we właściwej pozycji, czym zakręcić.

Z błędem to sprawa wygląda tak, że pompa nie była przestawiana od 2 lat i nigdy błędu nie było, kąt ustawiony na ~2,7 przed BTDC więc z tego co wiem ok dla starej pompy. Komunikat o tym błędzie widzę pierwszy raz na oczy więc ma prawdopodobnie coś wspólnego z moją awarią, dymieniem i brakiem możliwości odpalenia silnika.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Najlepiej zakręcić za śrubę koła pasowego.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ja tam wrzucam "Piątkę" i pcham powoli auto do przodu, a druga osoba patrzy aż wyskoczy znak. Można za śrubę koła pasowego ale weź się tam dostań, trzeba chłodnicę odsunąć, co wiąże się ze zwalaniem zderzaka itp.

[ Dodano: 2012-12-16, 18:14 ]
wolfik0, Chyba, że chodziło ci o koło pasowe pompy wspomagania :roll: Tam też jest śruba na jakiś duży klucz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Ok, dobry pomysł z tym pchaniem, właśnie nad tym kombinowałem jak to jest możliwe wykonać to za pomocą koła pasowego nie rozbierając przodu :) Zastanawiałem się jeszcze czy można to zrobić kołem pompy lub wałka rozrządu od strony pompy, ale to chyba niezbyt dobry pomysł, zbyt wielkie opory.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawel pisze:czy można to zrobić kołem pompy lub wałka rozrządu od strony pompy, ale to chyba niezbyt dobry pomysł, zbyt wielkie opory.
A broń boże. Nie wolno.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Da się kołem pasowym kręcić bez zwalania zderzaka, :mrgreen: Ale faktycznie nie pomyślałem... na pompie wspomagania też masz śrubę i o wiele lepszy dostęp.
Mi się z rozrządem to skojarzyło i przy wymianie zawsze za tą śrubę od koła kręcę silnikiem :mrgreen:
Tymi kołami z tyłu (pompy nie kręć) bo je odkręcisz tylko :lol:
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 18:35 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pchanie na biegu albo ten "łeb" 6ciokątny na klucz (27 chyba) koła pasowego pompy wspomagania, tylko nie wiem czy w dieslu kompresja pozwala czy przypadkiem świec nie trzeba wykręcać żeby tego łba nie obślizgać.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Da się ;)
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

A co gdy nie ma tych cech ani na kole pompy ani na kole zamachowym ?
U mnie tak właśnie jest - cechy są na obudowie pompy i to wszystko :)
Ale są jakieś kreski porysowane żółtą farbą - na kole zamachowym i na kole/obudowie pompy - prawdopodobnie przy poprzedniej wymianie rozrządu sobie chłopaki w warsztacie poznaczyły.

Ustawienia wałek rozrządu - choć nie ściągałem ani pokrywy ani koła pasowego od strony pompy to jednak wydaje mi się, że to widać w szczelinie pomiędzy kołem pasowym a głowicą jak ono jest ustawione - jest tak na oko zgodne. Natomiast punkt zaznaczony farbą na kole pasowym pompy (o ile ta farba cokolwiek oznacza) jest rozjechany z cechą obudowy pompy o jakieś 10 stopni. Śruba na wału rozrządu jest dociągnięta, na kole pasowym pompy jak rozumiem powinien być klin i nie powinno się to przesunąć ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Na oko to chłop w szpitalu wykitował ;-) Tak, na kole pompy wtryskowej jest klin, na kole zamachowym i na kole pompy muszą być znaki i koniec kropka, nie ma innej opcji. Jeśli nie ściągniesz koła z wałka rozrządu od strony grodzi to nie zobaczysz wcięcia na wałku rozrządu, zresztą jak nie ściągniesz pokrywy to też chyba nie zobaczysz ( już nie pamiętam dokładnie). Jak znajdę to potem wstawię obrazki, przedstawiające poszczególne znaki, gdzie są i jak wyglądają.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

O to to tak, obrazki jak najbardziej wskazane :) Może to coś mi rozświetli bo pchanie tego żelastwa na 6 biegu trochę dało w kość a znaków brak.
A jeżeli koło pasowe pompy wtryskowej przychodzi na stożkową stronę wałka rozrządu jak na obrazku:
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-audi-1 ... 56155.html
to koniec nacięcia wałka jest widoczny u mnie pomiędzy kołem a obudową głowicy i przy kole zamachowym na żółtej farbowanej cesze jest to nacięcie na oko (wiem, wiem, na to się umiera ;) w jednej linii z płaszczyzną głowicy.
pzdr
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawel pisze:jest to nacięcie na oko (wiem, wiem, na to się umiera ;) w jednej linii z płaszczyzną głowicy.
No właśnie ;-) Prawidłowo do tego wcięcia jest specjalny taki liniał, i wkłada się go w to wcięcie i tak się blokuje wałek ( zdjęcie pokrywy zaworów i koła rozrządu obowiązkowe). A teraz tak jak obiecałem, jeśli teraz nie będzie wszystko jasne to się chyba potnę :mrgreen:

Znak na kole zamachowym, punkt "zero".


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Znak na pompie, koszu pompy i kole pasowym pompy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wcięcie na wałku rozrządu oraz przyrząd do ustalania i blokowania wałka

Obrazek

Jest również znak OT na kole pasowym

Obrazek

Przyrząd do blokowania wałka to 2065A na obrazku poniżej..

Obrazek

I jeszcze takich parę przydatnych obrazków dla potomnych ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-12-19, 20:43 ]
pawel pisze: Może to coś mi rozświetli bo pchanie tego żelastwa na 6 biegu trochę dało w kość a znaków brak.
Może przegapiłeś znak ? Nie ma opcji żeby go nie było..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”