Ustawiasz wał na "zero" czyli na znak na kole zamachowym widoczny przez okienko pod pompą wtryskową. Wał na "zero" czyli 1 tłok w GMP ( górny martwy punkt). Jak już ustawisz wał, dalej musi ci się zgrać głowica, czyli od strony napędu pompy wtryskowej na wału rozrządu jest wcięcie, które musi być równolegle do płaszczyzny głowicy, żeby to sprawdzić, trzeba zdjąć koło z wałka rozrządu to co napędza pompę, koło jest na stożku. Jak nie zdejmiesz koła to nie zobaczysz tego wcięcia, trzeba też zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli głowica będzie się zgadzała z wałem to rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Pompa wtryskowa wcale nie musi się zgrywać z rozrządem, jeśli kąt wtrysku ustawiany był kołem wałka rozrządu. Więc ja na pompę bym nie patrzył, u mnie np. się nie zgrywa, ale kąt wtrysku mam ustawiony dobrze i jest ok. Jak dla mnie ten znak nie ma znaczenia. Ale jeśli rozrząd jest ustawiony książkowo, to wał na zero, wycięcie na wałku rozrządu równolegle do płaszczyzny głowicy, i znak na pompie, koszu pompy i kole pompy mają się zgrywać.pawel pisze:I jeszcze jedna sprawa - jak to jest z tym sprawdzaniem, czy rozrząd jest poprawnie ustawiony
[100-2.5TDI AAT] Silnik nie odpala i stuka
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Nie trzeba w ogóle przodu ruszać, znak na kole zamachowym będzie widać w okienku na skrzyni pod pompą wtryskową. Reszta jak wyżej napisałem. Ten błąd co ci wyskoczył jest to błąd złego ustawienia kąta wtrysku. Ustaw kąt na ok 70 i będzie ok.pawel pisze:Ok, dzięki, czy do ustawienia wału we właściwej pozycji wymagany jest demontaż przodu samochodu ?
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
W jaki sposób ustawić wał we właściwej pozycji, czym zakręcić.
Z błędem to sprawa wygląda tak, że pompa nie była przestawiana od 2 lat i nigdy błędu nie było, kąt ustawiony na ~2,7 przed BTDC więc z tego co wiem ok dla starej pompy. Komunikat o tym błędzie widzę pierwszy raz na oczy więc ma prawdopodobnie coś wspólnego z moją awarią, dymieniem i brakiem możliwości odpalenia silnika.
Z błędem to sprawa wygląda tak, że pompa nie była przestawiana od 2 lat i nigdy błędu nie było, kąt ustawiony na ~2,7 przed BTDC więc z tego co wiem ok dla starej pompy. Komunikat o tym błędzie widzę pierwszy raz na oczy więc ma prawdopodobnie coś wspólnego z moją awarią, dymieniem i brakiem możliwości odpalenia silnika.
AAT@17xKM/380Nm
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Ja tam wrzucam "Piątkę" i pcham powoli auto do przodu, a druga osoba patrzy aż wyskoczy znak. Można za śrubę koła pasowego ale weź się tam dostań, trzeba chłodnicę odsunąć, co wiąże się ze zwalaniem zderzaka itp.
[ Dodano: 2012-12-16, 18:14 ]
wolfik0, Chyba, że chodziło ci o koło pasowe pompy wspomagania Tam też jest śruba na jakiś duży klucz.
[ Dodano: 2012-12-16, 18:14 ]
wolfik0, Chyba, że chodziło ci o koło pasowe pompy wspomagania Tam też jest śruba na jakiś duży klucz.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Ok, dobry pomysł z tym pchaniem, właśnie nad tym kombinowałem jak to jest możliwe wykonać to za pomocą koła pasowego nie rozbierając przodu Zastanawiałem się jeszcze czy można to zrobić kołem pompy lub wałka rozrządu od strony pompy, ale to chyba niezbyt dobry pomysł, zbyt wielkie opory.
AAT@17xKM/380Nm
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Da się kołem pasowym kręcić bez zwalania zderzaka, Ale faktycznie nie pomyślałem... na pompie wspomagania też masz śrubę i o wiele lepszy dostęp.
Mi się z rozrządem to skojarzyło i przy wymianie zawsze za tą śrubę od koła kręcę silnikiem
Tymi kołami z tyłu (pompy nie kręć) bo je odkręcisz tylko
Mi się z rozrządem to skojarzyło i przy wymianie zawsze za tą śrubę od koła kręcę silnikiem
Tymi kołami z tyłu (pompy nie kręć) bo je odkręcisz tylko
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 18:35 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Pchanie na biegu albo ten "łeb" 6ciokątny na klucz (27 chyba) koła pasowego pompy wspomagania, tylko nie wiem czy w dieslu kompresja pozwala czy przypadkiem świec nie trzeba wykręcać żeby tego łba nie obślizgać.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
A co gdy nie ma tych cech ani na kole pompy ani na kole zamachowym ?
U mnie tak właśnie jest - cechy są na obudowie pompy i to wszystko
Ale są jakieś kreski porysowane żółtą farbą - na kole zamachowym i na kole/obudowie pompy - prawdopodobnie przy poprzedniej wymianie rozrządu sobie chłopaki w warsztacie poznaczyły.
Ustawienia wałek rozrządu - choć nie ściągałem ani pokrywy ani koła pasowego od strony pompy to jednak wydaje mi się, że to widać w szczelinie pomiędzy kołem pasowym a głowicą jak ono jest ustawione - jest tak na oko zgodne. Natomiast punkt zaznaczony farbą na kole pasowym pompy (o ile ta farba cokolwiek oznacza) jest rozjechany z cechą obudowy pompy o jakieś 10 stopni. Śruba na wału rozrządu jest dociągnięta, na kole pasowym pompy jak rozumiem powinien być klin i nie powinno się to przesunąć ?
U mnie tak właśnie jest - cechy są na obudowie pompy i to wszystko
Ale są jakieś kreski porysowane żółtą farbą - na kole zamachowym i na kole/obudowie pompy - prawdopodobnie przy poprzedniej wymianie rozrządu sobie chłopaki w warsztacie poznaczyły.
Ustawienia wałek rozrządu - choć nie ściągałem ani pokrywy ani koła pasowego od strony pompy to jednak wydaje mi się, że to widać w szczelinie pomiędzy kołem pasowym a głowicą jak ono jest ustawione - jest tak na oko zgodne. Natomiast punkt zaznaczony farbą na kole pasowym pompy (o ile ta farba cokolwiek oznacza) jest rozjechany z cechą obudowy pompy o jakieś 10 stopni. Śruba na wału rozrządu jest dociągnięta, na kole pasowym pompy jak rozumiem powinien być klin i nie powinno się to przesunąć ?
AAT@17xKM/380Nm
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Na oko to chłop w szpitalu wykitował Tak, na kole pompy wtryskowej jest klin, na kole zamachowym i na kole pompy muszą być znaki i koniec kropka, nie ma innej opcji. Jeśli nie ściągniesz koła z wałka rozrządu od strony grodzi to nie zobaczysz wcięcia na wałku rozrządu, zresztą jak nie ściągniesz pokrywy to też chyba nie zobaczysz ( już nie pamiętam dokładnie). Jak znajdę to potem wstawię obrazki, przedstawiające poszczególne znaki, gdzie są i jak wyglądają.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
O to to tak, obrazki jak najbardziej wskazane Może to coś mi rozświetli bo pchanie tego żelastwa na 6 biegu trochę dało w kość a znaków brak.
A jeżeli koło pasowe pompy wtryskowej przychodzi na stożkową stronę wałka rozrządu jak na obrazku:
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-audi-1 ... 56155.html
to koniec nacięcia wałka jest widoczny u mnie pomiędzy kołem a obudową głowicy i przy kole zamachowym na żółtej farbowanej cesze jest to nacięcie na oko (wiem, wiem, na to się umiera w jednej linii z płaszczyzną głowicy.
pzdr
A jeżeli koło pasowe pompy wtryskowej przychodzi na stożkową stronę wałka rozrządu jak na obrazku:
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-audi-1 ... 56155.html
to koniec nacięcia wałka jest widoczny u mnie pomiędzy kołem a obudową głowicy i przy kole zamachowym na żółtej farbowanej cesze jest to nacięcie na oko (wiem, wiem, na to się umiera w jednej linii z płaszczyzną głowicy.
pzdr
AAT@17xKM/380Nm
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
No właśnie Prawidłowo do tego wcięcia jest specjalny taki liniał, i wkłada się go w to wcięcie i tak się blokuje wałek ( zdjęcie pokrywy zaworów i koła rozrządu obowiązkowe). A teraz tak jak obiecałem, jeśli teraz nie będzie wszystko jasne to się chyba potnępawel pisze:jest to nacięcie na oko (wiem, wiem, na to się umiera w jednej linii z płaszczyzną głowicy.
Znak na kole zamachowym, punkt "zero".
Znak na pompie, koszu pompy i kole pasowym pompy.
Wcięcie na wałku rozrządu oraz przyrząd do ustalania i blokowania wałka
Jest również znak OT na kole pasowym
Przyrząd do blokowania wałka to 2065A na obrazku poniżej..
I jeszcze takich parę przydatnych obrazków dla potomnych
[ Dodano: 2012-12-19, 20:43 ]
Może przegapiłeś znak ? Nie ma opcji żeby go nie było..pawel pisze: Może to coś mi rozświetli bo pchanie tego żelastwa na 6 biegu trochę dało w kość a znaków brak.